Moi!
Olen tässä yrittänyt etsiä tietoa moottoreiden eroavaisuudesta, mutta en löydä selvää vastausta.
Onko lohkossa, kannessa, venttiileissä tai nokissa jotain eroa näiden moottoreiden välillä ATN / AUS / AZD / BCB?
Itsellä tuo AUS tällä hetkellä, mutta käykö sinne vaihtaa esim kansi tai koko kone suoraan BCB moottorista, mitä tuntuu olevan paljon enemmän tarjolla?
Tiedän että ainakin imusarja ja puolat ovat erillaiset uudemmassa BCB moottorissa. Mutta jos siihen esim laittaisi omasta AUS:stä entisen sytytys systeemin ja mahdollisesti metallisen imusarjan niin olisiko moottori silloin sama? Ei tarvitsisi alkaa muuttamaan johtoja tai ecua jne..
Golf IV 1.6l 16v AUS moottorin vaihto, tilalle BCB?
Valvoja: ffp jäsenet
No vastataan tähän itse.
Moottori vaihdettu ja BCB siellä nyt on. Suurinpiirtein kaikki käy suoraan. öljynpaine anturi piti ottaa entisestä. Samoin nakuanturi (Sen takia, että käy suoraan vanhaan johtosarjaan).
Öljynhuohotin vastus liitin ei käy bcb moottorissa olevaan, joten siihen muokkasin uuden liittimen. Imusarjan päälle tuleva ilmanputsari kotelo ei käy aivan suoraan mut yhden kiinikkeen teolla ja pienellä sovittelulla käy ihan hyvin paikoilleen.
Laitoin myös AUS moottorista entisen hukkakipinä puolan ja tulpanjohdot bcb moottoriin.
BCB:n omat puolat on ylimääräisenä jos jotakuta kiinnostaa ostaa?
Kaikenkaikkiaan onnistuu vallan helposti jos jaksaa muutamaa pikkujuttua soveltaa käypäiseksi.
Moottori vaihdettu ja BCB siellä nyt on. Suurinpiirtein kaikki käy suoraan. öljynpaine anturi piti ottaa entisestä. Samoin nakuanturi (Sen takia, että käy suoraan vanhaan johtosarjaan).
Öljynhuohotin vastus liitin ei käy bcb moottorissa olevaan, joten siihen muokkasin uuden liittimen. Imusarjan päälle tuleva ilmanputsari kotelo ei käy aivan suoraan mut yhden kiinikkeen teolla ja pienellä sovittelulla käy ihan hyvin paikoilleen.
Laitoin myös AUS moottorista entisen hukkakipinä puolan ja tulpanjohdot bcb moottoriin.
BCB:n omat puolat on ylimääräisenä jos jotakuta kiinnostaa ostaa?
Kaikenkaikkiaan onnistuu vallan helposti jos jaksaa muutamaa pikkujuttua soveltaa käypäiseksi.
Tällä vaihdolla saavutettiin haluttu lopputulos vikaan. Eli AUS moottorista oli puristukset kateissa 2 ja 3 pytyssä. sylinder 2 misfireä tuli kokoajan. Eli siis moottori oli romu eikä sitä kannattanut lähteä koneistamaan uusiksi hinnan takia.
Sen takia BCB moottori, koska AUS moottoreita ei tahtonut olla saatavilla.
Kulutus vaikuttaisi olevan pienempi kuin vanhassa ja väsyneessä AUS moottorissa.
Muusta en osaa sanoa... Mitään järkeähän ei ole lähteä toimivaan AUS moottoria minun mielestä vaihtamaan pois ihan hyvikseen, tai saavuttaakseen jotain uusia ulottuvuuksia. (minun mielestä) Itselle tämä on ihan vaan käyttöauto, eikä harraste laite. Ne on erikseen ja niihen moottorin vaihto on ihan erikseen sit :)
Sen takia BCB moottori, koska AUS moottoreita ei tahtonut olla saatavilla.
Kulutus vaikuttaisi olevan pienempi kuin vanhassa ja väsyneessä AUS moottorissa.
Muusta en osaa sanoa... Mitään järkeähän ei ole lähteä toimivaan AUS moottoria minun mielestä vaihtamaan pois ihan hyvikseen, tai saavuttaakseen jotain uusia ulottuvuuksia. (minun mielestä) Itselle tämä on ihan vaan käyttöauto, eikä harraste laite. Ne on erikseen ja niihen moottorin vaihto on ihan erikseen sit :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”