Ibiza -00 rpm,mittari pätkii,öljyvalo vilkkuu (korjattu)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tarefin
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 18:21

Ibiza -00 rpm,mittari pätkii,öljyvalo vilkkuu (korjattu)

ViestiKirjoittaja tarefin » 19.12.2011 18:49

Seat Ibiza 1.6 74kw -00
kierroslukumittari pätkii ja samalla öljyvalo alkaa vilkkumaan.
heti kun mittari alkaa taas toimia niin öljyvalokin sammuu.

onko vastaavaa ongelmaa esiintynyt?
mistä kierroslukumittari saa signaalin?

vikakoodeja joita antaa tällähetkellä
01126 Engine speed signal
00668 Battery power voltage supply (terminal 3)
17978 Contr.Module Locked

2 jälkimmäistä koodia on antanut niin kauan kun auto on mulla ollut
Viimeksi muokannut tarefin, 20.4.2012 13:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Johtokatkos

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 19.12.2011 21:21

Joo, milla oli Ventossa ihan sama ongelma, vika oli laturilta lähtevässä johdossa, oli katkos. Laturilla on liitin kiinni pinnisalvalla, tästä liittimestä lähtee kaksi ohutta johtoa ja toinen johto on tässä se johto joka antaa pulssin kierroslukumittarille. Minulla johto oli poikki osittain kyseisen liittimen ulostulo paikasta. Toimi seuraavasti, kun olet tilanteessa, että kierroslukumittari toimi, niin heiluta liitintä, tai poista se, niin mittari menee nollille ja öljynpaineen merkkivalo syttyy.

tarefin
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 18:21

ViestiKirjoittaja tarefin » 21.12.2011 6:46

irroittelin johdot laturilta, niin ei vaikutusta kierrolukumittarin tai öljyvalon toimintaan

kissat
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.8.2010 20:55

Minulla auttoi

ViestiKirjoittaja kissat » 21.12.2011 20:14

Jouduin kerran irrottamaan laturin remontin takia, ja unohdin laittaa aiemmin esitetyn liittimen paikoilleen kasausvaiheessa ja seuraus oli että, kierroslukumittari nollilla ja merkkivalo paloi. Vahingossa huomasin irronneen liittimen, kun panin tämän paikoilleen niin kaikki toimi. Vento oli 1997 mallia AAZ koneella.

tarefin
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 18:21

ViestiKirjoittaja tarefin » 26.12.2011 20:10

täytyy kokeilla vaihtaa toi kampiakselin anturi

vikakoodille selitettä
http://tare.kuvat.fi/kuvat/kuvia/01126.jpg/full

tarefin
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 18:21

ViestiKirjoittaja tarefin » 12.4.2012 7:58

tielle jätti, autosta hävis kipinä eikä vikakoodinlukijalla saanut yhteyttä koneeseen.

pariviikkoa se odotti että kerkes hiukan tutkimaan, niin moottorinohjausyksikkö sieltä on hajonnu.
korroosio tullu läpi "piirilevystä"
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=103136
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=103135
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=103137


kokeilin vastaavalla koneella varustetusta IV Golffista boxia ja lähti käymään, tosin ajonesto menee päälle.
ja kierroslukumittarikin toimi sen hetken aikana kun kävi.
eli jos jostain löytyy vaihto boxi niin pitääkö se koodata jotenkin erikseen vai pystyyko esim vw:n boxia edes laittamaan tähän?

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 12.4.2012 8:33

Pojat essonpaaris puhuu että tuolla isossa itäsuomessa saadaan noista boxeista ajonestoki koodattua helevettiin. Jossei sit varaosan mukana tuu oikeeta avainta millon sitä koodausta ei tartte tehä.

A

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 12.4.2012 21:22

Onko tuo moottorinohjausyksikkö siellä lasin edessä kaukalossa?
Oliko tuo boksi pohjastaan mädäntynyt puhki?
Omasta Golf IV imuroin pehkuja pois kaukalosta aika kasan, joten ei ihme jos korroosioita ilmenee. Voisihan sen boksin ottaa pois paikaltaan, pestä välin ja laittaa jotain rasvaa alle.

tarefin
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 18:21

ViestiKirjoittaja tarefin » 13.4.2012 8:24

elikkä pitäisi löytää avain ja boxi samasta autosta, jos ne löytyy esim VW:stä niin käykö ne tähän?

boxi on siellä lasin edessä kaukalossa, ja pohjan kautta hapettunut

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 13.4.2012 11:18

Ai sieltä löytyi tuollainen pikku hapettuma :)

Boxikyselyä kannatta laittaa Valko Ky ja Benecars.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 14.4.2012 11:37

Onko boksiin mennyt kosteus liitinrungon välistä vai mistä? Pohjassa en näe reikää.

tarefin
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 18:21

ViestiKirjoittaja tarefin » 20.4.2012 13:25

en tutkinut boxia sen tarkemmin.

tilalle tuli boxi Audi A3:sesta ja pelkkä boxi
autosähköliikkeisiin soitellessa ajoneston koodauksesta, niin kukaan ei ollu halukas tekemään ja maahantuojalta ilmoittivat ettei varmaan ees onnistu.. kiva..

no onneksi löytyy innokkaita/osaavia ja avuliaita harrastajia.
osaava kaveri ja läppäri oli kiinni vain hetken ja auto ajokunnossa.
kiitollinen siitä!!

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 19.12.2014 16:25

Lainataas vanhaa ketjua.
Täällä vähän samanlaisia ongelmia tällä hetkellä. 2000 vuotinen 1.6 55kw Ibiza ja öljynpainevalo vilkkuu aina välillä. Paineet mitattu ja oli OK, anturikin vaihdettu.
Vikakoodina juurikin tuo control module locked. Löyty vanhan omistajan korjaamokuittikin missä olivat korjaamolla sanoneet mittariston olevan rikki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa