Jakohihnaa tuossa vaihtelin tuohon kasikymppiseen niin niin.
Siinä tuollainen jousi/vääntövarsi systeemi tuolle kiristinrullalle.
Siitäpä kysymys jos joku osais auttaa.
Jätetäänkö tuo jousi makaamaan pohjaan ja kiristetään vaan hihna sopivalle tiukkuudelle?
Vai pitääkö tuon jousen "kuormittaa/painaa" tuota rullaa kokoajan hihnaa kiristävästi?
Ottaakohan tuosta nyt mitään selvää? No joku joka remmin vaihtanut niin varmaan tietää..
Audi 80 ABK 2.0 jakohihnan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Laitetaanpas tiedoksi jos muilla mietityttää sama remmiä vaihtaessa.
Tuollaisen ohjeen löysin Autodata:sta remmin vaihtoon.
Fit timing belt to camshaft sprocket and tensioner
pulley.
NOTE: Belt tension must only be adjusted when engin
e is COLD, as tensioner is fitted with temperature
compensation unit [7]
Eli jos tuota nyt oikein ymmärrän niin jousikiristin paketti kiristää remmiä sitä mukaa kun moottori lämpeää? Asennus vaan kylmään koneeseen.
Eli ei tarvi jousta erikseen laittaa kuormittamaan remmiä.
Tuolla ohje kokonaisuudessaan:
http://perses.net/~wookie/tb-abk.pdf
Tuollaisen ohjeen löysin Autodata:sta remmin vaihtoon.
Fit timing belt to camshaft sprocket and tensioner
pulley.
NOTE: Belt tension must only be adjusted when engin
e is COLD, as tensioner is fitted with temperature
compensation unit [7]
Eli jos tuota nyt oikein ymmärrän niin jousikiristin paketti kiristää remmiä sitä mukaa kun moottori lämpeää? Asennus vaan kylmään koneeseen.
Eli ei tarvi jousta erikseen laittaa kuormittamaan remmiä.
Tuolla ohje kokonaisuudessaan:
http://perses.net/~wookie/tb-abk.pdf
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa