Elikkä auto on -03 vuoden Passat 1.8T AWT koneella. Autossa on lastu, isompi downpipe+putkisto jollain virtaavalla katalysaattorilla ja forgen bypass.
Oireena on ollut ostohetkestä asti nykiminen ja/tai tehon puute kiihdyttäessä reippaammin, mutta jos kaasua painaa hitaasti niin ongelmia ei juurikaan esiinny.. Katsastuksessa oli alkuun päästöjen kanssa pientä ongelmaa ja kulutus on ollut aika runsasta (matka-ajossa keskimäärin 10-12L/100km).
Olen vaihtanut autoon tulpat, puolat ja maffin. Maffin vaihdon jälkeen oireet hävisi/lieveni huomattavasti, mutta vieläkin esiintyy ajoittain lievää nykimistä ja tehonpuutetta. Lisäksi kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti on pari minuuttia korkealla (n.1200rpm), sen jälkeen palautuu normaaliksi...
Kaasuläppä ja bypass on puhdistettu ja kaasuläppä kalibroitu, mutta näillä ei ollut vaikutusta
Loppuun vielä vikakoodit:
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2
P1114 - 35-10 - Internal Resistance too High - Intermittent
Lambdasta antaa vielä vikakoodin, mutta eihän tuon 2. sensorin pitäis vaikuttaa ainakaan seokseen/kulutukseen? Vai olenko ihan väärässä?
Mielipiteitä ja korjausehdotuksia otetaan vastaan!
Passat 1.8T AWT nykiminen/tehon puute
Valvoja: ffp jäsenet
Onko mahdollista, että yllämainitut oireet johtuisi raolleen jäävästä/jumittavasta bypassista? Tai liian löysästä passin jousesta? Puhdistuksen yhteydessä tuntui, että mäntä ei aina mene kunnolla kiinni, ilmeisesti tiiviste aiheutti jumitusta.. Käsittelin tiivisteen silloin silikonilla ja ainakin sormilla painaessa toimi sen jälkeen hyvin. Autoon on siis edellisen omistajan toimesta laitettu joku forgen tuningblingbling bypassi...
mulla on kans samoja oireita.
ennen teki vaan tuota nykimistä kun laittoi auton käyntii, alko toimimaan kun lämpesi.
Nyt nykii koko ajan jos painaa kaasua reippaammin, mutta jos tasasesti sukkasillaa kiihyttää, niin ei nyi, mutta tehot hukassa. Ja bensa pumppu alkoi pitämään kovempaa ääntä ja kulutus on matkalla n 10l/100km
itelläkin on joku ohjelma tuohon laitettu.
mitään koodeja ei saatu boschin testerillä.
ilmamassa mittarin tilasin, saa nähä auttaako se yhtään, puolat ja tulpat oon jo vaihtanu
ennen teki vaan tuota nykimistä kun laittoi auton käyntii, alko toimimaan kun lämpesi.
Nyt nykii koko ajan jos painaa kaasua reippaammin, mutta jos tasasesti sukkasillaa kiihyttää, niin ei nyi, mutta tehot hukassa. Ja bensa pumppu alkoi pitämään kovempaa ääntä ja kulutus on matkalla n 10l/100km
itelläkin on joku ohjelma tuohon laitettu.
mitään koodeja ei saatu boschin testerillä.
ilmamassa mittarin tilasin, saa nähä auttaako se yhtään, puolat ja tulpat oon jo vaihtanu
Päivitystä tilanteeseen: Takalambda vaihdettu, mutta eipä auttanut muutakun vikakoodeihin. Nyt nykimistä esiintyy taas päivittäin ja välillä paukkuu putkessakin aika reippaasti nykimisen yhteydessä kun nostaa kaasun.. Voisko vika vieläkin olla MAF:ssa? MAF on tällähetkellä Pierburg merkkinen ja piti käydä kauppiaan tietojen mukaan tähän autoon, vaikka tässä on alunperin ollut Boschin tekele...
Itsellä sama AWT -04. Kylmänä käynnistäessä tosiaan 1200rpm ja minuutin jälkeen laskee normaalille ~700rpm. Veikkaisisin ominaisuudeksi.
Kesällä oli samaa ongelmaa, tehot häviää yhtäkkiä ja palautuu hetken päästä. Vian paikallistin bensapumppuun joka piti aikamoista melua -> pumppu vaihdettiin uuteen alkuperäiseen, ongelma hävisi.
Kesällä oli samaa ongelmaa, tehot häviää yhtäkkiä ja palautuu hetken päästä. Vian paikallistin bensapumppuun joka piti aikamoista melua -> pumppu vaihdettiin uuteen alkuperäiseen, ongelma hävisi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa