1.8 -96 golffi ei käynnisty?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

1.8 -96 golffi ei käynnisty?

ViestiKirjoittaja jykits » 27.10.2014 16:27

nyt tartteis jonkun viisaamman neuvoa kun alkaa itellä loppumaan ideat kesken...

elikkäs starttia pyörittää hyvin, kipinä tulee, bensaa tulee, jakopään merkit tarkastettu ja sytyksen ajoitus katsottu tarkalleen.
ei edes lupaa käyntiin?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 27.10.2014 16:40

Kaada bensaa hiukan suoraan "kaasariin" jos lähtee käyntiin niin vika ruiskun liittimissä/johdoissa.
Onko tehty mitään remonttia ennen kun herkesi lähtemästä käyntiin?

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 27.10.2014 16:57

juu kokeiltu useempaan kertaan eikä auta millään lailla.

ei oo tehty isompia remppoja ennen vikaa, kaverilla oli auto seissyt ilman tulppia pari kk, jonka jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin, selitti myös jotain että kone olisi mennyt jumiin startatessa tulppien laiton jälkeen?? mutta kun kävin auton hakemassa, kone pyöri startin voimin ihan tavallisesti eikä sen jäkeen näitä ´jumahteluja´ ole esiintynyt..

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 27.10.2014 20:03

Jos siellä kerran kipinää ja bensaa on niin käynnistymisen kolmas edellytys eli puristukset puuttuu.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 28.10.2014 10:26

joo tänään oli tarkoitus käydä puristuspaine mittari hakemassa.

mietin myös sitä ruiskun ja imusarjan väliin tulevaa kumirönttöstä, jos olisi ratkennut, kuuloma ei tartte paljoo revetä että ei enää käynnisty.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 28.10.2014 16:28

Siskon MK3 golffissa oli kokonaan poikki se. Ruiskun pystyi nostamaan pois paikaltaan mutta autolla pystyi hyvin vielä ajamaan. "Vahingossa" satuttiin huomaamaan että se on poikki kun tuli tönäistyä ruiskua, muuten ei olisi tiennyt mitään. :D Tai kyllähän se varmaan viimeistään seuraavassa katsastuksessa olisi päästöistä pompannut.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 28.10.2014 16:28

Puristukset yllättävän hyvät, 1.pytyn puristus 8bar ja loput 3 pyttyä puristi 12bar 0.o autodatan mukaan puristuspaine 7-12 baria eli pitäs puristustenkin piisata.

Ruiskun ja imukaulan välinen kumi oli ihan hyvässä kunnossa, ei halkeemia ollenkaan.

moottorinohjaus laitteenkin purin äskön ja sisällä ei mitään näkyviä vaurioita mitä nyt hieman kosteutta, täytyypi kuivatella ja kokeilla käynnistellä uusien tulppien kanssa.

auttakaa nyt tyhmää hädässä!

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 28.10.2014 17:30

Kylähän nuo yhden pytyn puristukset on liian kaukana noista muiden pyttyjen arvoista. Mutta kyllä sen luulis käymään lähtevän ainakin sitten vaan kolmella pytyllä.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 28.10.2014 18:02

niihän sen pitäs vaan kun ei edes lupaile :D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.10.2014 18:12

Miten kipinä on tarkistettu?

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 28.10.2014 18:44

Tulppa irti, tulpan kärki lohkoon ja starttia.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 29.10.2014 9:31

eikös ole muuten sytytysmoduulillinen puola tässä vehkeessä? kuuloma aika hyvin oireisiin viittais jos ois sytysys moduuli rikki.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.10.2014 10:51

Puolahan se näissä yleisin vikakohde on, mutta jos kerta kipinä tulee, niin lienee muualla vikaa. Pieni loraus bensaa suoraan koneseen ja kokeilemaan.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 29.10.2014 12:26

bensaa kurkkuun kaatamalla kokeiltu jo monesti...:D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.10.2014 12:43

No sitten siellä ei ole sitä kipinää, puristuksia tai jako on ihan perseellään.

Vaikka jakokin olisi perseellään, niin jotain eloa yleensä on.


sytyksen ajoitus katsottu tarkalleen.


Mites tämä on tehty ? Onnistuu vain käyvästä autosta lampun kanssa.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 29.10.2014 15:16

No kipinä anakin ilman painetta tulee, puristusta on ja jako on tarkastettu uskon loppuessa jo monesti:p

No joo ehkä tuo tarkalleen oli väärä sanavalinta, sytytys säädetty ykköspytyn ollessa yläkuolonkohdassa ja katsottu virranjakajan pyörijä virranjakajan rungon ajoitus merkkiin.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 29.10.2014 16:34

Liian heikko kipinä? Onkos se katottu myös jokaisesta tulpasta?

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 29.10.2014 16:55

Ihan välttävä kipinä tulee mutta mietityttää vaan että tuleekos sitten paineen alla? Esim. Puolan sisään kosteus päässyt ja väsyttänyt puolan?

Tottakai joka tulpasta katsottu (:

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 30.10.2014 10:07

puola oli halennut kahdestakin kohtaa, uutta puolaa tilaukseen ja palaillaan asiaa :p

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 1.11.2014 14:06

uudella puolalla rupesi toimimaan


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa