Golf IV -03 BCB ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

Golf IV -03 BCB ongelma

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 5.7.2014 9:26

Golf alkoi käymään 3 pytyllä, vedot kateissa. Uusittu puolia, tulpat sekä map-anturi.


Edelleen yleismallisella odb-mittarilla antaa vikakoodeja p0107 sekä p0112. Käy nätisti n.3 min jonka jälkeen ei uskalla enää tyhjäkäynnillä käyttää, koska pakosarja kuumenee(punaiseksi) liikaa. Eli auto ilmeisesti käy liian rikkaalla, kun putken päästäkin nestettä tippuu? Mitä osia seuraavaksi vaihtoon? Lambda? Vaikkei nuo vikakoodit sinne viittakkaan..

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 5.7.2014 10:07

Viittaisi koodit edelleen map-anturiin. Muistaakseni joissain map-antureissa imusarjan lämpötilaanturi samassa. Katso OBD-laitteella mitä arvoja tulee paineeksi ja lämpötilaksi. Voi olla ihan johto poikki jossain Ecun ja anturin välissä...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.7.2014 15:32

Eli auto ilmeisesti käy liian rikkaalla, kun putken päästäkin nestettä tippuu?
Kondenssivettä?

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 5.7.2014 18:53

Eli auto ilmeisesti käy liian rikkaalla, kun putken päästäkin nestettä tippuu?
Kondenssivettä?


Juuri sitä

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 6.7.2014 14:10

Pakoputkesta tuntuu tulevan vettä urakalla ihan toimivanakin.Itse lähtisin tarkastamaan johtosarjaa jos map on jo vaihdettu ja vikakoodi säilyy nollauksenkin jälkeen. Toinen vikakoodi on lämpötila-anturilta. Anturiaviat sekottaa noi bcb:t aika totaalisesti, joten suosittelen tsekkaamaan ne lävitse ensin ennenku teet mitään muuta jännää. Suosittelen myös hankkimaan vikakoodit ihan vagcom-ohjelmalla tai vcds niinku se nykyään on, että on varmasti kaikki mitä sieltä lähtee. Kunnon laitteella näet myös lambda-arvot (ne pitäs kyllä tarvikekäkkylälläkin näkyä). Rikkinäinen lambdan näkee vagcomilla suoraan ja se tuppaa jättämään myös vikakoodeja long time fuel trim mixture too lean tai rich. Lambda ei tulis ihan ekana mieleen siis itsellä tässä tapauksessa.

Ton 3 min se kone on kylmänä ainakin rikastuspiirillä eli käy korotettua tyhjäkäyntiä varmaan jotakuinkin ton ajan verran ainakin. Vieläkö se käy 3 pytyllä koko auto?

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 8.7.2014 12:03

Ei kannata vajaapyttysenä kovin paljoa käyttää sitä koska pian on katti vainaa !!

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 8.7.2014 14:23

Moi!

Ongelma selätetty toistaiseksi.. Kaikki puolat vaihtoon ja ongelma korjaantui.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa