Ei käynnisty starttaa kyllä EI vikakoodeja.
Uusittu:
-puola,jakaja kokonaisuudessaan ja johdot
-virtalukon pohja
-kampiakselin asento tunnistin ja yhteys boxiin on
Polttoainepumppu toimii kun hurahtaa virrat päällelaitettaessa.
Tuntuu että ecussa olis vika?? tai jossain releessä?
Puolalle tulee + ja - mitattu,mihin menee puolalta se must/pun ohut johto ecullekko??
Mitä seuraavaksi???
Golf 3 1.6 AEK ei käynnisty??
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä se sano se hurahtaminen siellä pumpulla muuta kuin että moottori pyörii.
Pitäisi mitata paineet. Itse olen vaihtanu 5 hurahtavaa bensapumppua ja niissä ollut vika.
Yksi oli esim. hajonnut niin että moottori pyöri mutta se pumppu mekanismi ei.
Toinen taas ei tehnyt painetta kuin sen verran että painemittarissa viisari värähti.
Pitäisi mitata paineet. Itse olen vaihtanu 5 hurahtavaa bensapumppua ja niissä ollut vika.
Yksi oli esim. hajonnut niin että moottori pyöri mutta se pumppu mekanismi ei.
Toinen taas ei tehnyt painetta kuin sen verran että painemittarissa viisari värähti.
Mä painin saman ongelman kanssa monta viikonloppua samaisella moottorilla olevan Venton kanssa. Kaikki perus temput tein ja rupesin Ecua kanssa metsästämään. Lopulta löysin vian sattumalta. Vika oli moottorin ohjaus releessä. Otin 2L purku ventosta samaisen releen ja taas toimi. En muista releen numereo, mutta muistaakseni se on semmoinen korkeampi kuin normaali rele. Releen paikka saattaa olla nro 3.
Ei ole vikaa vielä löytynyt,seuraavia havaintoja tehty:
-puolalle tulee virrat mutta ei anna jakajalle signaalia
-pa-pumppu toimii
Olisiko nyt pahin mahdollinen että ECU menny??
Jos ajonesto niin pitäis sentää hörähtää??
Jos jollain on samalla koneella oleva auto niin vois kokeilla mun ecua siihen että toimiiko??
-puolalle tulee virrat mutta ei anna jakajalle signaalia
-pa-pumppu toimii
Olisiko nyt pahin mahdollinen että ECU menny??
Jos ajonesto niin pitäis sentää hörähtää??
Jos jollain on samalla koneella oleva auto niin vois kokeilla mun ecua siihen että toimiiko??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”