ADZ ei käynnisty(aina) kunnolla lämpimänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ADZ ei käynnisty(aina) kunnolla lämpimänä

ViestiKirjoittaja Wolder » 1.5.2014 17:05

Eli n. 10 min seisonnan jälkeen ei meinaa käynnistyä kunnolla. Vaihdettu kumilaippa, lämpötila anturi VW oem ( makso muuten 52e) Käyntiin saa polkasemalla kaasun pohjaan ja antaa hakkuuttaa rajottimelle. Muutaman kerran kylmänä ollu kans ongelmia käynnistäessä. Mikä avuks?[/list]

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 2.5.2014 8:38

Kannattais lukee vikakoodit. Aina ei ole anturivikaa vaan voi olla esim. johtosarjavikaa..

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 2.5.2014 13:29

Käynnistyykö paremmin jos kaataa bensaa suoraan "kaasuttimen" kurkkuun? Samantapainen ongelma korjaantui ruiskun vaihtamalla aikoinaann....

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 2.5.2014 16:08

En oo kokeillu kaataa bensaa kurkkuu. Pitää noi vikakoodit lukasta. Mites jos ton ruiskun vaihtaa nii pitääkö tehä joku sopeutus tms. Ja mitenhän Se mahtaa tapahtua?

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 6.5.2014 19:53

Ei vikakoodeja. Johdot ja kaikki alipaineletkut tarkastettu konehuoneen puolelta ja ehjiä ovat. Mikäs sit neuvoja?

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 6.5.2014 20:00

itsellä ollut samaa oiretta pitkään jo mutte aina kuitenkin lähtenyt toisella tai kolmannella käyntiin, onko ruiskuyksikkö likainen ulkoa/reunoista/sisältä? Huohotus menee sinne suoraan ja likaa sitä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 6.5.2014 20:24

näyttääks lämpötila-anturi oikeaa arvoa. Noissa monesti hajoaa niin että anturi ei näytä oikein.
Tämä ei anna vikakoodia mutta ei se käyntiin kunnolla lähde jos on 0 keli ja ecu luulee että on +20c keli..

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 6.5.2014 20:48

No luulis et uusi oem osa näyttää oikeeta arvoa. Pitänee noi huohottimet ja ruisku yksikkö putsata ja kattoo onko vaikutusta. Tulpan johdot ajattelin kans vaihtaa vaikka ei varmaankaan oo seksuaalista merkitystä ongelman ratkeamiseen.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 6.5.2014 20:53

Eipä se vika tartte olla anturissa. Esim liittimen sielun leuat vähä levällään/likaset.
Johdossa tai jossai liitoksessa turhaa vastusta yms..

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 8.5.2014 7:38

Onko johdot tarkastettu miten? mitattu, silmämääräisesti? Itsellä oli kanssa edellisessä 1,8ADZ golffissa käynti ongelmia ja johdot moottorissa näytti olevan ok ja mittailin ne ..... nättivät olevan ehjät(tai sitten en osannut mitata :) ) mutta vika korjaantui koko moottorin johto nipun vaihdolla.

Alipaine letkuista ainakin se "kova" letku joka tulee jarrutehostajalta voi näyttää päällisinpuolin ehjältä mutta voi vuskata läpi ilmaa. Alipaine letkut kannattaa vaihtaa ihan varmuudenvuoksi.

Tämän hetkisessä Jetassa jossa on myös tuo 1,8i kone oli kylmänäkäynti ongelmia. Eli röpötti ja bensa haisi ennenkuin kävi lämpimäksi.... myös kesäolosuhteissa.Vika korjaantui lambdan vaihdolla? joku sanoi ettei lambda pitäs vaikuttaa kylmäkäyntiin...mutta näköjään vaikutti.

En ole "sopeuttanut" jos olen ruiskun vaihtanut. Sopeutus taitaa mennä suunnilleen näin. Akun kenkä irti noin puoleksi tunniksi (mielellään yön yli). Annetaan moottorin käydä lämpimäksi paikoillaan eli siihen asti kunnes flekti lähtee pyörimään. Ajetaan normaali ajollla lenkki.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 8.5.2014 9:37

näihin ei taida enää saada johtosarjaa uutena mistään, tietääkö joku liittimien mallin jolla niitä osaisi etsiä/ostaa jos tekee johtosarjan ihan itse?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 8.5.2014 15:40

No eka testaisin ite kyl testerillä yms. näyttääkö anturiarvot ja muut lähellekkään oikeaa ennen kuin johtosarjoja alkaisin askartelemaan.

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 8.5.2014 20:04

Silmämääräisesti johdot kelasin läpi ja ei minkäänlaista haperoitumista havaittavissa. Kontakti sprojoo liittimiin ja on nyt 2 pvä toiminu ihan normaalisti. Mutta huomasin että tuolla ilmaputsarin kotelossa oleva läppä painuu lämpimällä koneella tuon "raitisilma" putken päälle eli ottaa ilman pakosarjalta tulevalta putkelta. Onkohan tuolla mitä vaikutusta asiaan?

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 9.5.2014 14:17

Itsellä kanssa G3 ADZ motilla, löytyy samaa vikaa, eli kuuman kun sammutat ja 10-15min päästä käynnistäessä saa startata muutaman sekunnin ennen kuin lähtee, pieni kaasun painaminen auttaa selkeästi.
Luulen että vika johtuu vuotavasta suuttimesta, joka hiljakseen liruttelee bensat imusarjaan, tästä aiheutuu sitten kuumana liian rikas seos välitöntä käynnistymistä varten. Kylmänä lähtee aina kelistä riippumatta kuin palmun alta. Ajettu tuolla on nyt 497tkm ja samanlainen se on ollut sen 230tkm mitä sillä olen ajellut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.5.2014 14:35

Voisko se tunnistaa kaasun asennon väärin jos se vaikuttaa asiaan?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 10.5.2014 20:02

onko käyntiä Kuopiossa päin?? minulla löytyisi ADZ johtosarja ja pari ruiskua jolla voisi rajata vikaa pois...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa