Vaimo oli mennyt aamulla töihin ja valoissa joutunut odottamaan vuoroaan, pitänyt kytkimen pohjassa ja 1 pesässä, valot vaihtui huomasi että auto oli sammunut, yrittänyt käynnistää muutamia kettoja eikä startannut, lopulta oli lähtenyt käymään ja kaasulla leikkimällä pääsi töihin.
No, hain auton pois ja toimi kuin se ns. buikki kunnes 15 km ajon jälkeen tuntui jotenkin mopolta ja annoin happea sekä leikin kaasulla, huomasin kun laitoin kytkimen pohjaan kierrokset jäi 3000 rpm tietämille ja sama toistui uudelleen kun toistin tuon äskeisen, mutta laski heti kun päästin kytkimen ja painoin uudelleen pohjaan.
Kotona pihassa kävi hiukan oudosti ja vastasi kaasuun viiveellä, no sammutin pelin ja 10 minuutin päästä käynnistin toimi hienosti ja vastasi kaasuun....ulkopuolella haisi märännyt kanamunan haju melko voimakkaasti eli viittaako oireet katalysaattoriin ja kaasuläppäkoteloon? Ja kannattaako ostaa kattia Motonetista hinta n. 280€, vai myykö joku halvemmalla.
Kone siis 1,6 bensa ja 74kw muistaakseni.
Kävin tsekkaamassa vikakoodit ja antoin lämpöanturivian joka kuiten kin kuittaantui kun koetettiin uudelleen.
Marko
Vw Bora 1,6 vm.1999 temppuilee....
Valvoja: ffp jäsenet
jos motti on sähköisellä kaasuläpällä, niin läpän puhdistus pitäis auttaa. Aiheesta on paljon juttua 1.6 16v moottoriin liittyvässä topicissa. Jos et uskalla itse puhdistaa, niin anna jonkun asiantuntevan tehdä se. Läppä pitää puhdistaa 100% puhtaaksi, jotta se toimii oikein. Korjaamolla ei yleensä osata tuota hommaa tehdä jostain kumman syystä. Jos nyt joku sattuu olemaan korjaamolla, jossa tuo homma osataan tehdä, niin voi tietty kertoa sulle privana. Läpän likaisuus on mekaaninen vika, joten se ei yksistään yleensä jätä vikakoodia suoraan aiheeseen liittyen. Sen sijaan omassa autossani onnistuin saamaan kaasuläpän likaisuuden/epäonnistuneen puhdistusyrityksen takia seitsemän eri vikakoodia motista pihalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa