Golf II 1.8 Gti 16v KR virittäminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tumppi_G2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 9.3.2006 17:43

Golf II 1.8 Gti 16v KR virittäminen

ViestiKirjoittaja tumppi_G2 » 9.3.2006 22:27

Ens kesänä olisi tarkotus hommata kakkoskoppanen golfi kyseisellä koneella. tarkoituksena olisi hieman kutitella koneesta enemmän tehoa, nyt olisi sitten hyvät neuvot kokeneemmilta tarpeen mitä kannattaa tehä ja mitä ei. Itse olen aatellu peltisatsia, putkiston vaihtamista, vv-suodatinta, mitäs tuolle kannelle kannattaisi tehdä minkä asteisia millä nostoilla olevia nokkia on käytetty ns. katuvirityksessä, tarviiko ruiskulle tehdä jotain? Tarkoituksena olisi pitää kone vaparina

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.3.2006 22:30


tumppi_G2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 9.3.2006 17:43

ViestiKirjoittaja tumppi_G2 » 9.3.2006 22:38

tuotan en itse huomannut kun yritin haulla etsiä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.3.2006 23:12

Ilmansuodattimen sijaan vaihda nokka-akselit.

Sopivilla nokka-akseleilla ja ruiskutuspaineen säädöllä noiden ehdottamiesi modifikatioiden jälkeen saisi luotettavien tietolähteiden mukaan noin 122 kW.

tumppi_G2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 9.3.2006 17:43

ViestiKirjoittaja tumppi_G2 » 11.3.2006 22:59

juu kyllä nuo nokatkin olisi tarkoitus vaihtaa ja siinä samalla säädettävät nokkapyörät. nokkien asteita en ole vielä päättänyt, minkäs asteisia nokkia noissa on käytetty?

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 12.3.2006 0:10

Säädettävät nokkapyörät... pikemminkin säädettävä nokkapyörä kun ne kaks nokkaa on yhistetty ketjulla...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 13.3.2006 14:18

Jos haluaa säädöt viimesen päälle kohdalleen niin kannattaa ostaa myös se säädettävä ketjupyörä. Hyvin onnistuu ihan säädettävällä hihnapyörälläki.

Tohon KR:ään voi vähän vapaammin laittaa millasia nokkia haluaa, kun ei tarvii päästöistä huolehtia. Vakio kanteen ei kuitenkaan kannata mitään kisanokkia laittaa. Hirveen isolla nostolla ei vakiokannessa ees nokat mahu pyörimään.

Itellä on tässä 2 litrasessa Cat Camsin 266/264 nokat. Noi on ihan mukavat. Alavääntöä ei noillakaan enää löydy vaikka onkin melko miedot nokat.

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 9.3.2014 21:54

lainaan vähän tätä threadia. itellä jokamiesluokkaan valmistumassa mk2 kyseisellä moottorilla, mitään ihmeempiä ei ole tarkoitus koneelle tehdä, peltisarja on mutta muuta ei oikeestaan moottorille ole tehty. mitenkäs tosta saa bensan painetta esim nostettua ? taitaa vaan aika korkea olla jo valmiiksi ? ja mitä kaikkia voi tosta k-jetistä noita letkuja tulpata että toimii vielä? kannesta ei vissiin hirveesti oo varaa pois ottaa mutta missäs kunnossa yleensä kanavat vakiossa ? nokkia en rupea vaihtamaan olkoot vakiot. tarkotus ois siis pitää myös alakierroksilla tehot että olis mukavampi ajella. ja yyveellä saa laittaa vinkkejä mk2:sen alustaan liittyen lähinnä asfalttia silmällä pitäen :p


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa