Autona POLO 1,6i vm 98 jossa laatikko rikki. Laatikon koodi on DCK ja Moottori koodi AEE 1,6I (joka myyty) muuten auto vielä kokonainen.
Onko millainen homma (mahdollista/järkevää) laittaa tilalle 1,8i ADZ moottori+ CHB laatikko Tallissa lojuisi Ventosta päästelty 1,8i moottori+laatikko+etuakselisto+vetoakselit..... myös tuon koneen mukana tullut ecu löytyy....vm 96
Tekniikan vaihto 1.6I ---- 1,8I eli Poloon isompi moottori
Valvoja: ffp jäsenet
Eikö kukaan ole laittanut aikaisemmin Poloon 1,8i konetta?? jos ei ole tietoa niin arvauksia sitten...-
-sähköjä joutunee vetämään ehkä uusiksi..??. ecun vaihtamaan
-mahtuuko moottori+laatikko ?
- riittäkä tekniikka leimalle.. pitäs riittää ... tilavuus/tehot ei paljoa nouse??
kommentoikaa ja hyvää joulua jokaiseen pajaan ja rasvamonttuun..
-sähköjä joutunee vetämään ehkä uusiksi..??. ecun vaihtamaan
-mahtuuko moottori+laatikko ?
- riittäkä tekniikka leimalle.. pitäs riittää ... tilavuus/tehot ei paljoa nouse??
kommentoikaa ja hyvää joulua jokaiseen pajaan ja rasvamonttuun..
Tehot ei paljoi pitäs kasvaa, joten luulis että sen puolesta leiman saa..
Käsittääkseni 1.6 ja 1.8 koneet ovat tehty samaan lohkoon? Eli eikös se silloin mahdu aivan normaalisti. Sähköistä en uskalla sanoo, ku heittelen näutä ajatuksia kakkiksen rakentelun luomalta pohjalta :D ne sähköthän selviää ku käy vaan yks liitin kerrallaan läpi konehuoneen johdot ja kahtoo mitkä menee suoraa koneeseen. Varmasti joitakin liittimiä joutuu vaihtelemaan, esim. Pakkivalokytkimen liitin on ventossa erilainen. Mutta sen kytkimen voi vaihtaa siitä entisestä laatikosta, kun kierre niissä on samanlainen.
Hyvät joulut, toivottavasti saat 1.8koneen värkättyä kiinni :)
Käsittääkseni 1.6 ja 1.8 koneet ovat tehty samaan lohkoon? Eli eikös se silloin mahdu aivan normaalisti. Sähköistä en uskalla sanoo, ku heittelen näutä ajatuksia kakkiksen rakentelun luomalta pohjalta :D ne sähköthän selviää ku käy vaan yks liitin kerrallaan läpi konehuoneen johdot ja kahtoo mitkä menee suoraa koneeseen. Varmasti joitakin liittimiä joutuu vaihtelemaan, esim. Pakkivalokytkimen liitin on ventossa erilainen. Mutta sen kytkimen voi vaihtaa siitä entisestä laatikosta, kun kierre niissä on samanlainen.
Hyvät joulut, toivottavasti saat 1.8koneen värkättyä kiinni :)
Kuvien perustella AEE on ns. "pikkulohko". Eli moottori eteenpäin kallellaan? Tällainen? -> http://img7.auto24.ee/auto24/320/270/28702270.jpg
"Pikkulohkon" tunnistaa mm. juurikin tuosta eteenpäin kallellaan olevasta sylinterinkannesta ja kolmesta keskellä venttiilikoppaa olevasta kiinnityspultista.
"Isolohkot" 1.6 & 1.8 ovat aivan eri moottoreita. Nämä tunnistaa siitä, että ne ovat taaksepäin kallistettuja, like this -> http://bringatrailer.com/wp-content/upl ... gine_1.jpg
Useimmiten peltinen venttiilikoppa, joissakin alumiinia. Kiinnityspisteet kopan laidoilla.
Nämähän eivät siis käy (isolohko & pikkulohko) käsittääkseni sinne päinkään samoihin kiinnikkeisiin ja vaihteistoihin... Eli vähän isompaa remonttiahan tuo vaatii, jos meinaat tuollaisen pikkulohkon tilalle 1.8:n laittaa.
"Pikkulohkon" tunnistaa mm. juurikin tuosta eteenpäin kallellaan olevasta sylinterinkannesta ja kolmesta keskellä venttiilikoppaa olevasta kiinnityspultista.
"Isolohkot" 1.6 & 1.8 ovat aivan eri moottoreita. Nämä tunnistaa siitä, että ne ovat taaksepäin kallistettuja, like this -> http://bringatrailer.com/wp-content/upl ... gine_1.jpg
Useimmiten peltinen venttiilikoppa, joissakin alumiinia. Kiinnityspisteet kopan laidoilla.
Nämähän eivät siis käy (isolohko & pikkulohko) käsittääkseni sinne päinkään samoihin kiinnikkeisiin ja vaihteistoihin... Eli vähän isompaa remonttiahan tuo vaatii, jos meinaat tuollaisen pikkulohkon tilalle 1.8:n laittaa.
En tiedä miten eroja cordoba/polo konehuoneissa. Ainakin -99 cordoba TDI oli luovuttajana kun mk3 golffiin laitoin ADZ moottorin tilalle AHU koneen joista molemmat on isolohko koneita.
Meni ihan heittämällä ristiin. Varmaan joutuu poloon vaihtamaan esim. tuon TDI koneen apurungon koska moottorin korvakot tulee kaikki enemmän ja vähemmän apurungon yms puolelle kiinni. nois 90hp koneissa on kans 100mm vetarin laipat. Noista pikkulohkon vetareista en tiedä. Voi olla että ne joutuu vaihtamaan ja samalla ottaa etujarrut, navat yms olka-akseleineen ja mahdollisesti iskareineen sopivasta luovuttajasta.
Iskarit joutuu vaihtamaan varmaan painavamman moottorin myötä.
Meni ihan heittämällä ristiin. Varmaan joutuu poloon vaihtamaan esim. tuon TDI koneen apurungon koska moottorin korvakot tulee kaikki enemmän ja vähemmän apurungon yms puolelle kiinni. nois 90hp koneissa on kans 100mm vetarin laipat. Noista pikkulohkon vetareista en tiedä. Voi olla että ne joutuu vaihtamaan ja samalla ottaa etujarrut, navat yms olka-akseleineen ja mahdollisesti iskareineen sopivasta luovuttajasta.
Iskarit joutuu vaihtamaan varmaan painavamman moottorin myötä.
Kyllä se alkuperäinen oli pikkulohko....ja tuleva isolohko.
Minullahan on koko moottori+laatikko+etuakselistoineen
tallessa eli pitäs vain poistaa Polosta etuakselisto ja työntää Venton vastaava moottoreineen kaikkineen paikoilleen...
mitens sähköt? edellinen oli 4pisteruisku ja tuleva on 1 pisteruisku....ecu on tallessa ADZ ta mutta joutuuko vetelemään piuhoja?
Minullahan on koko moottori+laatikko+etuakselistoineen

mitens sähköt? edellinen oli 4pisteruisku ja tuleva on 1 pisteruisku....ecu on tallessa ADZ ta mutta joutuuko vetelemään piuhoja?
Seat cordoba AHU -99 vs MK3 golf Variant ADZ -99
Ahu siis siirtyi mk3 pellin alle
Pääsääntöisesti sanoisin että ota moottorin johtosarja mukaan luovuttajasta.
Sähköissä oli pääsääntöisesti eroa:
-Ajonesto kun cordobassa oli immo pääasiassa moottorin johtosarjassa kun mk3 o vaan yksi johto moottorin johtosarjan puolelle. Ihan sopeutuksella meni kun löysi yhdistävän karvan ja meni mk3 immolla
-Valojen korkeuden säätö oli ihan erillainen, mk3 johdot otin mk3 moottorin johtosarjasta
-Ecun johtosarja oli aika lyhyt koska mk3 se kiertää kuskin puolelta apparin puolen kautta keskelle ja cordobassa se on suoraan kuskin puolen nurkassa.
muutamaa liitintä lukuunottamatta meni johtosarja suoraan sulaketauluun kun laittoi vain.
Eculta jäi vaan uupumaan nop. signaali joka tuli vakkarin asennuksessa vastaan. muuten ei haitannu.
-Pyyhkijän sähköt meni heittämällä
-tankin sähköt piti modata kun tuli dieselin tankki..
Kannattaa ottaa molemmat johtosarjat lattialle vierekkäin ja ottaa luovuttajan johtosarjasta moottorin osat mukaan ja projektin johtosarjasta korin sähköt, valot, vilkut, pyyhkijät yms.
Ahu siis siirtyi mk3 pellin alle
Pääsääntöisesti sanoisin että ota moottorin johtosarja mukaan luovuttajasta.
Sähköissä oli pääsääntöisesti eroa:
-Ajonesto kun cordobassa oli immo pääasiassa moottorin johtosarjassa kun mk3 o vaan yksi johto moottorin johtosarjan puolelle. Ihan sopeutuksella meni kun löysi yhdistävän karvan ja meni mk3 immolla
-Valojen korkeuden säätö oli ihan erillainen, mk3 johdot otin mk3 moottorin johtosarjasta
-Ecun johtosarja oli aika lyhyt koska mk3 se kiertää kuskin puolelta apparin puolen kautta keskelle ja cordobassa se on suoraan kuskin puolen nurkassa.
muutamaa liitintä lukuunottamatta meni johtosarja suoraan sulaketauluun kun laittoi vain.
Eculta jäi vaan uupumaan nop. signaali joka tuli vakkarin asennuksessa vastaan. muuten ei haitannu.
-Pyyhkijän sähköt meni heittämällä
-tankin sähköt piti modata kun tuli dieselin tankki..
Kannattaa ottaa molemmat johtosarjat lattialle vierekkäin ja ottaa luovuttajan johtosarjasta moottorin osat mukaan ja projektin johtosarjasta korin sähköt, valot, vilkut, pyyhkijät yms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa