Golf mkIII -96 2.0 AGG ei käynnisty kylmänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

Golf mkIII -96 2.0 AGG ei käynnisty kylmänä

ViestiKirjoittaja mosir » 30.11.2013 16:01

Kyselläänpäs täältäkin nyt ideoita kun alkaa tympiä jo.

Kylmänä ei siis käynnisty. Starttaa hienosti, polttoainetta tulee, kipinä kadoksissa sattumanvaraisesti.

Aikansa kun starttailee (1-20kertaa) niin lopulta aina lähtee käyntiin. Heti jos sammuttaa niin yhtälailla sattumaa lähteekö käyntiin vai ei. Kun saa käyntiin niin ei oirehdi ajon aikana. Lämpimänä lähtee myöskin käyntiin normaalisti.

Vaihdettuja osia
Mustakeltainen lämpötila-anturi
Ecun rele nro.30

Edellisen omistajan puolesta vaihdettuja
Ajoneston rinkula
virtalukonpohja
Hall-anturi

Tulpanjohtoja on vaihdeltu kokeilumielessä myöskin ja johtosarjan liittimiin suihkittu crctä.
Alkuun tuntui että johtosarjan heiluttelu pääliittimen kohdalta olisi auttanut käynnistymiseen mutta enpä ole siitäkään enää varma kun siellä konehuoneessakin saa rampata välillä vartin ja starttailla ennen kun lähtee. Johtosarjasta olen teipit kuorinut jo päältä pois ja ei kyllä löydy johdoista ainakaan päällepäin mitään vauriota.

Liittimistä ei mistään ole löytynyt hapettumaa. Ecu käytetty auki ja ei ollut kosteutta.
Kampiakselin asentotunnistin testattu ledillä toimivaksi.

Mitäs seuraavaksi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.11.2013 16:12

Olisko puola?

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 1.12.2013 17:35

Puola, tulpanjohdot ja tulpat uusittu nyt ja ongelmat jatkuu..

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 1.12.2013 18:00

Hall-anturikin vilkuttelee lediä.
Kampiakselin asentotunnistimessa enemmänkin palaa se ledi kun vilkkuu.

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 2.12.2013 12:47

Oletko irroittanut, putsannut hapettumista ja uudelleen kiinnittänyt kaikki MAADOITUSLIITTIMET? Olen huomannut että, jos noista ei kulje virta läpi, niin osia saakin vaihtaa. Jos akun ja moottorin välinen maadoitus ei ole kunnossa, niin virta kulkee sieltä mistä pystyy, kuten virtalukonpohjan kautta.

Passattiin joutui vaihtamaan virtalukonpohjan muutaman kerran , ennen kuulin foorumilla tuosta asiasta.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 2.12.2013 13:03

Juu maat on putsattu ja kokeiltu starttikaapeleilla tehdä lisämaadotusta lohkoon. Vaikutuksetta.

Tänään lähti taas ensimmäisellä yrityksellä, en kehdannut sammuttaa ja kokeilla uudelleen ettei töistä myöhästy. Kumminkin tuntuu niinkuin pakkas aamuina lähtisi paremmin.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 2.12.2013 13:03

Juu maat on putsattu ja kokeiltu starttikaapeleilla tehdä lisämaadotusta lohkoon. Vaikutuksetta.

Tänään lähti taas ensimmäisellä yrityksellä, en kehdannut sammuttaa ja kokeilla uudelleen ettei töistä myöhästy. Kumminkin tuntuu niinkuin pakkas aamuina lähtisi paremmin.

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 2.12.2013 14:06

Mites vika ajonestoboksissa? Passatissa se on kojelaudassa valokytkimen takana. Itse tuli avattua sekin, kun ei lähtenyt käyntiin. Vika oli kuitenkin palanut puola, joten turhaa oli avata. Vikakoodia pukkasi muistaaksein juuri ajonestoon.

Mietin vain tuota virtalukonpohjaa. Jospa edellinen omistaja ei putsannut noita maadoituksia ennen pohjan vaihtoa. Niinpä se kämähti nyt uudelleen sinun käytössäsi? Näin kävi minulla.
Viimeksi muokannut jukki60, 2.12.2013 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 2.12.2013 14:09

Ajonestonhan pitäisi näissä antaa hörähtää käyntii ja sitten heti sammuttaa? Ei tietenkäö poista mahdollisuutta vikaan.

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 2.12.2013 14:15

Mitä antaa vikakoodiksi? Ajonesto tais tosiaan toimia niin, että moottori käy, kun starttaa ja sammuu, kun laskee avaimesta. Tämä siis, jos avain on oikea, mutta siru rikki. Rikkinäisen puolan tapauksessa ei edes luvannut.

tkp
-
Viestit: 71
Liittynyt: 16.8.2012 15:57

ViestiKirjoittaja tkp » 18.12.2013 15:12

Samaa vikaa -97 Vento AGG. Kylmänä joutuu joskus starttailemaan monta kertaa ennenkuin lähtee käyntiin. Saa sahata vaikka maailman loppuun asti mutta seuraavalla startilla saattaa hörähtää heti käyntiin. Ongelmaa esiintyy ainoastaan kylmällä säällä kylmällä koneella. Jos auto on ollut lohkolämppärissä niin ei ongelmaa. Vaihdettuja osia: Tulpat/johdot, puola, Hall-anturi, keltainen moottorin lämpötila-anturi, rele 30. Ylimääräinen maakaapeli asennettu korin/moottorin välille. Mites ilmanputsarilla oleva lämpötila-anturi, lieneekö vaikutusta? Tähän asti on aina lähtenyt käyntiin kun tarpeeksi kauan starttailee mutta...

Lieneekö samaa vikaa mutta auto nykäisee sattumanvaraisesti ajaessa. Ei sammu tai hyydy mutta nykäisee terävästi. Tämäkin tuntuu liittyvän kylmään/kosteaan ulkoilmaan. Kesällä ei ollut kumpaakaan ongelmaa. Vikakoodeja ei ole. Tuli vain mieleen että onko tuon ikäisiin autoihin tullut mitään moottoriohjauksen päivityksiä?

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 18.12.2013 15:54

Mullahan ei siis pakkasten aikaan ole mitään ongelmaa. Jäänyt vikakoodien lukukin ku toiminut moitteitta niin kauan. "Talviauto"?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa