Golf mk2 ei lämpene

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Naatukka
-

Golf mk2 ei lämpene

ViestiKirjoittaja Naatukka » 21.11.2013 19:22

Oisko jollakulla ollut vastaavaa ongelmaa golffissa kun mulla? Eli vikana on siis se ettei puhallin puhalla tyhjäkäynnillä lämmintä ilmaa vaikka moottorin lämpotila ois mittarin mukaan puolessa välissä. Ajossa lämpöä kyllä jotenkuten tulee mutta samantien kun esim. liikennevaloihin pysähtyy rupee puskemaan viileää.

Vuoden sisään oon vaihtanu termostaatin, syylärin ja sisätilalämppärin kennon. Termostaatin kans ollu ongelmia viime aikoina (jumittunu yms) mutta nyt se on toimiva enkä usko että tämä siitä johtuis.

Mitään tukkeumiakaan ei pitäis olla koska tänään huuhtelin perusteellisesti koko jäähdytysjärjestelmän. Vesipumppuakin oon ehtinyt epäilemään mutta auton ollessa käynnissä paisuntasäiliössä näkyy kuitenkin neste virtaavan (siis siitä syyläriltä tulevasta ohuesta letkusta)

Autona on vm. -88 oleva 1.3 ikiliikkuja

HanhiEmo
-

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 21.11.2013 21:38

Oletko tarkistanut että ilmakanavien läpät on tiiviit? Joissakin vermeissä ollut ongelmana että ilmaläpän tiiviste haperoitunut ajan saatossa ja pääsee vuotamaan niin paljon suoraan ulkoilmaa tuuletukseen että ei irtoa lämpöä juuri yhtään.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”