2.0 tfsi pakoputkiston virtauskyvyn riittävyys lastuttaessa?
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 tfsi pakoputkiston virtauskyvyn riittävyys lastuttaessa?
Tervehdys!
Löytyykö asiasta faktaa?
Autona Octavia RS 2.0TFSI -07. Tarkoitukseni olisi talven aikana käyttää auto ohjelmoitavana uudelleen (karala). Miten hyvin virtaava on vakio putkisto ja saako hyötyä jos vaihtaa esim. vakio downpipen 3":seen, tai lisäksi koko cat-back:in avarampaan? Ääntä tulee tottakai.
Koko putkisto n.1K€
Nyt olisi BSR:n 3" downpipe+sportcat tarjouksessa n.400€.
Löytyykö asiasta faktaa?
Autona Octavia RS 2.0TFSI -07. Tarkoitukseni olisi talven aikana käyttää auto ohjelmoitavana uudelleen (karala). Miten hyvin virtaava on vakio putkisto ja saako hyötyä jos vaihtaa esim. vakio downpipen 3":seen, tai lisäksi koko cat-back:in avarampaan? Ääntä tulee tottakai.
Koko putkisto n.1K€
Nyt olisi BSR:n 3" downpipe+sportcat tarjouksessa n.400€.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt putkisto paikallaan eli 3"downpipe+kisakatti ja loppuosa 2,5" läpivirtaavalla vaimentimella. Yllätys oli miten vähän äänet koveni. Tyhjäkäynnillä/vedättäessä kuuluu vähän voimakkaampi "murina", mutta tasanopeuksilla ei huomaa eroa. Moottori herkistyi huomattavasti pelkällä putkiston vaihdolla. Ilmeisesti aikaisemmin esikatti ( n.10cm päässä turbosta) kuristi virtauksia. Erittäin hyvin onnistunut putkisto mielestäni.
Sitä seurasi sitten vierailu Karalan pajalla, jossa tehtiin muutoksia vähän auton "sielunelämään". Custom-softalla tehot tasan 200kw ja vääntöä rajoitettiin 390Nm.
Sitä seurasi sitten vierailu Karalan pajalla, jossa tehtiin muutoksia vähän auton "sielunelämään". Custom-softalla tehot tasan 200kw ja vääntöä rajoitettiin 390Nm.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Tilasin ebay:sta 3" kiina downpipen katillisena. Hintaa oli muistaakseni 239 puntaa. Hyvin se on asiansa ajanut, no asennuksessa apurungon tukea piti hieman vääntää että meni paikalleen. Ja tämä menee siis tuohon vakio catbackkiin ihan suoraan.
http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/472 ... ackage.jpg
http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/472 ... ackage.jpg
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Aika heikosti on viime aikoina ollut tuon hintaista katalysaattorilla varustettua downpipeä myynnissä. De-cat piippuja kyllä löytyy pilvin pimein.
Onko ongelmia jos ostan vaikkapa tuollaisen downpipen http://tinyurl.com/d7h9bm8 ja tuollaisen katin http://tinyurl.com/ch4cqmq ja hitsautan nuo jossain kiinni toisiinsa?
Mitä noissa downpipeissä ja kateissa yleensäkin pitäisi ottaa huomioon ostaessa?
Onko ongelmia jos ostan vaikkapa tuollaisen downpipen http://tinyurl.com/d7h9bm8 ja tuollaisen katin http://tinyurl.com/ch4cqmq ja hitsautan nuo jossain kiinni toisiinsa?
Mitä noissa downpipeissä ja kateissa yleensäkin pitäisi ottaa huomioon ostaessa?
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Tuli tilattua downpipe mutta tuli hieman järeämpi kuin ajattelin. Eli alkupätkä haitariin asti on 3,5" ja sen jälkeen 3". Mahtaakohan tuosta olla haittaa kun kyseessä on kuitenkin pikkuturbolla oleva 2.0tfsi johon tulossa stage2 lastu?
Toinen kysymys että mistähän tästä pk-seudulta saisi sopivan sovitepalan tuohon putken ja vakio catbackin väliin? Ymmärsivät hieman väärin nuo mittani kun sanoin että sisämitta 60mm tuossa vakioputkessa. Sain sovitepalan jonka sisämitta on ~61mm ja ulkomitta ~64mm niin tuo on varmaan aika lähelle juuri saman kokoinen kuin vakioputki.
Toinen kysymys että mistähän tästä pk-seudulta saisi sopivan sovitepalan tuohon putken ja vakio catbackin väliin? Ymmärsivät hieman väärin nuo mittani kun sanoin että sisämitta 60mm tuossa vakioputkessa. Sain sovitepalan jonka sisämitta on ~61mm ja ulkomitta ~64mm niin tuo on varmaan aika lähelle juuri saman kokoinen kuin vakioputki.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
En ehtinyt ajaa sillä kun kotiin vasta. Muutaman kiihdytyksen otin ja tuntuu että ei puudu yläkierroksilla samoin kuin vakioputkella. Ääntä lähtee enemmän kun polkee kaasua mutta tasaisesti ajaessa ei kuulosta erilaiselta. Kulutuksessa ei tuntunut olevan eroa. Tässä isommassa downpipessä siis 200cel katalysaattori.
Pitäisi käydä vielä stage 2 softa laitattamassa. En tiedä onko siitä juurikaan enää iloa.
Sellainen huomio asennuksesta että turbon laipan mutterit eivät olleet läheskään niin tiukassa kuin mitä kauhutarinoita netistä lueskelin. WD40 muttereihin ja suht vähällä voimalla kaikki lähtivät irti.
Pitäisi käydä vielä stage 2 softa laitattamassa. En tiedä onko siitä juurikaan enää iloa.
Sellainen huomio asennuksesta että turbon laipan mutterit eivät olleet läheskään niin tiukassa kuin mitä kauhutarinoita netistä lueskelin. WD40 muttereihin ja suht vähällä voimalla kaikki lähtivät irti.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Tuntuisi että repii hieman paremmin kiihdyttäessä. Normiajossa äänet auton sisään eivät muuttuneet mitenkään. Kiihdyttäessä ehkä hieman äänekkäämpi kuin alkuperäisellä downpipellä. En löytänyt mistään että miten vaikuttaa päästöihin tuo 200cel katalysaattori joten ajattelin käydä jossain pajalla mittauttamassa ennen katsastusta.
Stage 2 softan suurin ero stage 1:een verrattuna on ilmeisesti juuri tuo lambdan vikakoodin poisto. Tehoja ei pitäisi huomattavasti enää softalla tulla. Dynossa en ole käynyt ja tuskin tulen käymäänkään ellei sitten satu jotain edullista kimppadynotarjousta tulemaan vastaan.
Tuolla on joku mittauttanut tehot APR:n stage 1:ssä ja 2:ssa. http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=52087
Stage 2 softan suurin ero stage 1:een verrattuna on ilmeisesti juuri tuo lambdan vikakoodin poisto. Tehoja ei pitäisi huomattavasti enää softalla tulla. Dynossa en ole käynyt ja tuskin tulen käymäänkään ellei sitten satu jotain edullista kimppadynotarjousta tulemaan vastaan.
Tuolla on joku mittauttanut tehot APR:n stage 1:ssä ja 2:ssa. http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=52087
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Tuolta saa laadukkaita ja suht edullisia downpipeja (ja muutakin) VAGgeihin. Suht nopea toimitus ottaen huomioon, että tekevät putket tilauksesta. Itsellä meni vajaa kaksi viikkoa tilauksessa niin putki oli odottamassa asennusta.
http://stores.ebay.de/automotive-engineering
http://stores.ebay.de/automotive-engineering
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Jatketaan tähän vielä sen verran että MKV GTI Golffin päästöt menivät 200cel katalysaattorilla rimaa hipoen katsastuksessa läpi. Vähän aikaa joutui katsuri polkea kattia lämpimäksi että laskivat rajan alle.
Edellisestä katsastuksesta päästöt muuttuivat:
CO%: 0,01 -> 0,2
CO2: 15 -> 15
HC ppm: 1 -> 95 :)
O2: 0,05 -> 0,2
Edellisestä katsastuksesta päästöt muuttuivat:
CO%: 0,01 -> 0,2
CO2: 15 -> 15
HC ppm: 1 -> 95 :)
O2: 0,05 -> 0,2
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa