Vikakoodia pukkaa Golf IV BCB 1.6 16v, Ratkaistu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Paarma
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.1.2010 14:15

Vikakoodia pukkaa Golf IV BCB 1.6 16v, Ratkaistu

ViestiKirjoittaja Paarma » 23.9.2013 17:34

Kyseessä on konsernituote Golf IV BCB koneelle (1.6 16V 77kw)

Vikaa kun ei saada pois millään, lähes kaikki on jo koitettu. Nyt kyselenkin apua teiltä.

Eli oheiset vikakoodit tulee:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 036 906 034 DR
Component: MARELLI 4MV G 5163
Coding: 00031
Shop #: WSC 01266
VCID: 65CA5C7BFF3ED230B3D
WVWZZZ1JZ5W008957 VWZ7Z0D9554020

1 Fault Found:
17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst
P1176 - 35-00 - Control Limit Reached
Readiness: 0000 0001

Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Part No: 1J0 920 826 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V21
Coding: 05113
Shop #: WSC 00000
VCID: 27561673C5B20020411
WVWZZZ1JZ5W008957 VWZ7Z0D9554020

1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
VCID: F0E4BD2FB0FC879850B

1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent

Autoon vaihdettu koko putki Lamdoineen etu katin jälkeen, sekä akku.
Tarkistettu imuvuodot, liitimet jne...

Päästöissä oli ongelmia O2 kanssa katsastuksessa, vikakoodien nollaus ja päästöissä ei mitään ongelmia.

Nyt viimeisen kerran kun pajalta tultiin ehdittiin ajamaan 82km ennen kuin vikakoodit paukkas taas esille.

Tuo keskimmäinen vika koodi on mittaristosta?? on antanut tätä aina kun on vikakoodeja 4 vuoden aikana luettu.

Kaikki apu on tarpeen.
Viimeksi muokannut Paarma, 19.10.2013 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.9.2013 9:45

Osoitteesta 17 ja 19 (mittaristo ja CAN) on sama vika eli High ja Low canväylän piuha, mahdollisesti toinen nirhautunut tai liitin vast. Mukavuusmoduulin pinnit T23/6 ja T23/9 ---> mittariston t32 pinneihin. Ilmoittaa suomeksi siis että näistä kahdesta johdosta vain toinen on käytettävissä. (kierteistä johtoa)

Kokeile jos on mahdollista käyttää VDCS:ää menet 19 CAN.... ja soft code. Muistaakseni sielä on 0006 koodi jo (manuaalilaatikko yms) ja kirjoitat sen uudestaan. Eli laitat saman koodin mikä sielä on jo. Muodostaa yhteyden uudestaan palikoiden välillä. R32:ssa oli itsellä samaa modien jälkeen. Ilmoitteli ihme vioista.

Onko putkiston etupäätä katsottu? Ettei vain se haitari päästäisi ilmaa sisään? Tuo kertoisi että lambda 1 ja 2 välillä olisi vuoto tai katti huono. Oma R meni katsastuksesta läpi 100 kennosella katilla, mutta auton oma järjestelmä piti liian huonona ja antoi kyseistä koodia. Onko autosta vaihdettu puolia viimeaikoina?

"Readiness: 0000 0001 " viittaa vain testiin jossa ei pääse katista läpi. Myös noiden saastelaitteiden läpipääsyt kertoisi, ettei sielä olisi suurempia vakuumivuotoja.

Paarma
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.1.2010 14:15

ViestiKirjoittaja Paarma » 14.10.2013 9:24

Putki on vaihdettu kokonaan etumaiselta katilta taakse asti, molemmat lambdat vaihdettu.

Vika tulee kun vedättää konetta lämpimänä, koodin saa esille kun kierrokset ylittää 5000rpm. Auto käy ja kukkuu muuten loistavasti, ei mitään muuta oiretta.

Paarma
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.1.2010 14:15

ViestiKirjoittaja Paarma » 19.10.2013 13:22

Taka Lambda piti vaihtaa alkuperäiseen, viat katosivat sen siliän tien.

Lambdojen arvoja oli katseltu oskiloskoopilla ja todettu että tarvike lambdan arvot heittelivät ihan miten sattuu ja ylitti raja-arvoja.

Kiitokset Das Autolle Suomenojalla korjauksesta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa