Passat 2001 85kw vikakoodista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tassap2001
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2013 16:33

Passat 2001 85kw vikakoodista

ViestiKirjoittaja tassap2001 » 4.10.2013 16:47

Terve. Auto on vaimolla käytössä ja se on nyt muutaman kerran sytyttänyt keltaisen moottorinkuvan mittaristoon. Olen torquella sen lukenut ja antaa tällaisen ---->

P0170-Powertrain Fuel Trim (bank1)

Mulle ei koodi kerro yhtään mitään ja valon kuittauksen jälkeen saa körötellä pitkän aikaa et taas se valo syttyy. Ja yleensä se syttyy juurikin sillon, kun ei auto ole itsellä käytössä. Autossa ei ajossa ole ollut mitään poikkeavaa normaalista syttymis hetkellä mm. nykimistä tai vastaavaa.

Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 4.10.2013 19:37

Taitaa olla lyhytkestoisen seoskorjauksen arvo ylittynyt. Moottorinohjain pyrkii pitämään seoksen hyvänä päästöjä ajatellen. Eli jos ajetaan vuoristossa jossa on merenpintaa vähemmän happea, trimmi vähentää polttoainetta esim -5%. Jos moottoriin tulee imuilmavuoto, niin trimmi rikastaa seosta +20%. Tästä johtuu ettei tunnu nyintää tai pätkintää vaikka koneessa on vikaa. Jossain vaiheessa syttyy vikavalo kun trimmin säädöt ovat "pohjassa" eli luokkaa 20-30% polttoainekartan perussäädöistä.

Mitä arvoja Torque näytti freeze framessa? Ja mitä arvoja tulee nyt trim bank 1:stä? Pitäisi olla muutaman prosentin 0:n molemmin puolin.

tassap2001
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2013 16:33

ViestiKirjoittaja tassap2001 » 6.10.2013 10:27

Eilen nollasin koodin ja putsasim maffin, ilmanputsarin kotelot ja "toisioilmaventtiilin"(korjausoppaan nimitys).

Toivon mukaan valo pysyis poissa ;)

Torquessa näytti fuel trim -3,9%. Onko joku ohjelma olemassa mikä olis helpompi käyttää. Ajon aikana ei oo kovin mukava käytettävä toi torque?

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 6.10.2013 18:11

Näyttäisi trimmi olevan kohdillaan nyt. Tosin joka polttoainekartan solukolla on oma trimmi-arvo, jos valo syttyy vielä niin katsoo sen freeze framen ennen nollausta.

Olen myös käyttänyt Torqueta ja obd autodoctoria. Doctori parempi työkaluna, kun haluaa vertailla arvoja.

tassap2001
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2013 16:33

Ja valo taas palaa!

ViestiKirjoittaja tassap2001 » 13.10.2013 18:32

Miten saan torquesta freeze framen? Samaa vikakoodia tarjoaa. Valo tänään sammui renkaiden paineen tarkistus reissulla. Mihin se viittaa, kun syttyy valo ja parin päivän päästä sammuu? Vikakoodi pysyy kuitenkin.

Kohta alkaa taas vian etsiminen samalla tavalla kuin kesällä, Silloinkaan ei vikakoodista saanu selkoo ja vihjeiden perusteella ostin osia ja vaihdoin uutta niin kauan kuin vika hävis. Tuli maksaa pari sataa, mut korjaantuipas vikakin. Lopulta oli vika kampiakselin tunnistimessa :)

tassap2001
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2013 16:33

ViestiKirjoittaja tassap2001 » 16.10.2013 21:26

viimeisimmällä kerralla tällasta freeze framesta

fuel status
0byte
Engine load
39,61%
engine coolant temperature
93 C
fuel trim bank 1 short term
1,56%
fuel trim bank 1 long term
0%
Engine rpm
2535rpm
Speed (obd)
90kh/h

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 18.10.2013 17:01

Kaikki näyttäisi olevan kunnossa noiden tietojen mukaan. Trimmi näyttäisi olevan hyvin alueella vikakoodin syttymishetkellä.

Muuta ei tule mieleen kuin etummainen lambda tällä hetkellä. Lambdan arvoja voisi katella Torquen kautta. Pitäisi antaa aaltomaista signaalia kun moottori on lämmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa