Käytin golfin leimalla, mutta ei menny läpi. Päästöistä jäi kiinni.
Vikalistan mukaiset päästöarvot:
------------Tyhjäkäynti:----- >2000 r/min
CO%-------- 0,06 ----------- (1,5) korkea?
HC ppm------31 -------------- 37
O2-----------0,20 ------------- 0,08
CO2------1470 1,470 ----- 1450 1,450
Lambda--1007 1,007 ----- (0955) (0,955)
Suluissa olevista arvoista jäi kiini kiini.
Mistä lähteä vikaa etsimään?
Tähän asti olen vaihtanu tulpat ja ilman putsarin. Ja niiden vaihdon yhteydessä huomasin seuraavia vikoja. Ilmanputsarin ja ruiskun välinen putki oli haljennut ruiskun liitos kohdasta ja kummatkin huohotin putket olivat aivan kappaleina. Nämä on vaihettu nyt uusiin. Mutta olisiko nämä sekoittaneet päästöjä?
Ja tiedossa on myös seuraavia vikoja:
Katalysaattori on voinu hajota kun keski pöntössä kolisee jokin tyhjäkäynnillä. Kysyin asiasta katsastusmieheltä, mutta vastaus oli että ei välttämättä päästö arvot johdu siitä?!
Ja toisena mahdollisena vikana. Putken kaikki liitoksen katin jälkeen on hitsattu ja ne vuotavat vähäsen. Mutta kysyin vaikuttasko ne päästöarvoihin katsastusmieheltä niin vastaus oli sama mitä edelliseen kysykseen!?
Koneen käynnistä sen verran käy tyhjäkäyntiä tosihyvin, mutta jotenkin kiihdytyksessä alkuun on "vedot" poissa. Ja bensakin tuntuu maistuvat todella hyvin. 10-13 litraa 100 ajotavasta riippumatta.
Missä vika vois olla? katin ja lambda vaihto on käyny miellessä, mutta mietin että olisiko noitten ilma ja huohotin putkien vaihto jo korjannu asian?
Vw golf 2,0 8v -94 käy rikkaalla?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pakoputken vuodosta ei ainakaan ole kiinni kun ei ton enempää happea ole. Saikohan sitä viisi vai kaksi prosenttia olla?
Lambda näyttää että kävis tyhjäkäynnillä laihalla ja kierroksilla rikkaalla. Ilma-alijäämä sitten nostaa häkää kun ei happi riitä paloprosessiin.
Hiilivetyjen vähäinen määrä kertoisi että katalaysaattori toimisi vaikka vähän rikkaalla käykin.
Happitunnistin ja lämpöanturi olisi mun veikkaukset mitä kannattaisi tutkia.
Lambda näyttää että kävis tyhjäkäynnillä laihalla ja kierroksilla rikkaalla. Ilma-alijäämä sitten nostaa häkää kun ei happi riitä paloprosessiin.
Hiilivetyjen vähäinen määrä kertoisi että katalaysaattori toimisi vaikka vähän rikkaalla käykin.
Happitunnistin ja lämpöanturi olisi mun veikkaukset mitä kannattaisi tutkia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa