Control Module Part Number: 8D0 907 557 T
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 05314
2 Faults Found:
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Eli pasaatti(-97) ei ahda kun 0.3bar mittarin mukaan ku oikein vedättää, äsken lueskelin ja sain sen selville että käy vara ohjelmalla. Kun se kerran on vara ohjelmalla nii ei se kuljekaan mihinkään. Vika tuli sillain kun sopeutin kaasuläppää, sopeutti ensiks vähä aikaa sit heitti error tilaan. No sillon vaihtu vissii varaohjelmalle. Otin läpän käteen putsasin paskasta jota oli kohtuudella. Läppä takasi ja sopeuttaa nii error lukee siinä 098 sarakkees jo valmiiks. Viks koodina toi yllä oleva. Ei pysty sopeuttaan ollenkaan. Sitte kun käy katsomas 'throttle body angle' kohdasta niin siellä kaasu pohjassa läppä on auki 79.0%, en tiedä paljon pitäis olla ns. normi ohjelmalla. Joten osaamiseni/päättely kyky loppuu meikäläiseltä tähän. Ehkä korjaantuisi jos hakis marmori tiskiltä uuden läpän maksaa vaan noin 430e. Haluja ei olis ostaa muutaku pakon edessä.
Tätän esitänkin kysymyksen viisaammille/kokeneemmille vag miehille. Mitä on tehtävissä, mitä,mikä rikki?
Kiitos vastanneille.
aeb passat kaasuläppä vika?
Valvoja: ffp jäsenet
Muutaman kerran tullut tuo vastaava ongelma eteen, eikä oo auttanut putsailut. Uusi kaasuläppä on viimein laitettu, jolla vika tulee kuntoon.
Joskus tollanen kaasuläppä avattiinkiin(sen verran mitä siitä nyt saa purettua helposti), eikä todettu mitään mekaanista vikaa. Ei se tainnut kyllä olla AEB moottorisesta, mutta enivei.
Jos kaasuläpän perussäätö ei läpi mene, putsauksesta huolimatta, niin sille ei vaan voi mitään muuta, kuin laittaa uusi osa.
Ihanan kallista.
Joskus tollanen kaasuläppä avattiinkiin(sen verran mitä siitä nyt saa purettua helposti), eikä todettu mitään mekaanista vikaa. Ei se tainnut kyllä olla AEB moottorisesta, mutta enivei.
Jos kaasuläpän perussäätö ei läpi mene, putsauksesta huolimatta, niin sille ei vaan voi mitään muuta, kuin laittaa uusi osa.
Ihanan kallista.
Itselläni teki tuo A4 AEB koneella tuota samaa ettei onnistunut läpän sopeutus puhdistuksen jälkeen. Purin sen muovikopan alta ne kilkkeet näkyville ja puhdistelin sieltäkin, tämän jälkeen onnistui sopeutus ja on toiminut nyt taas vuoden päivät. Kannattaa varmaan kokeilla, kun ei siinä mitään oikein voi menettääkkään ;)
Tuota nesteen lämpöanturin vika ilmoitusta en muista minkä omani antoi, mutta silloin mittari toimi ihan ok, mutta vedättäessä heitti kuitenkin varaohjelmalle. Anturin ( joka löytyy kannen takaa tulipellin ja lohkon välistä putkesta, päällä nelinapainen liitin) vaihtamalla tuo ongelma kuitenkin ratkesi. En koskaan ymmärtänyt miten sama anturi voi antaa mittarille "oikeata" tietoa, mutta sekoittaa moottorinohjauksen...
Tuota nesteen lämpöanturin vika ilmoitusta en muista minkä omani antoi, mutta silloin mittari toimi ihan ok, mutta vedättäessä heitti kuitenkin varaohjelmalle. Anturin ( joka löytyy kannen takaa tulipellin ja lohkon välistä putkesta, päällä nelinapainen liitin) vaihtamalla tuo ongelma kuitenkin ratkesi. En koskaan ymmärtänyt miten sama anturi voi antaa mittarille "oikeata" tietoa, mutta sekoittaa moottorinohjauksen...
Kaasuläppä vaihtoon, 600 euroa?!
Hei vaan kaikki. Olen uusi Volkkarin omistaja (entinen Citikan) ja heti rupesi Passat kiukkuilemaan. Autossa oli ollut jo aiemmin käynnistyongelmia, kylmänä ei starttaa, mutta lämmettyään kaikki pelaa loistavasti ja sitten myös käynnistyy normaalisti. Kaasua sahaamalla auton saa yleensä käyntiin, myös lämmityksestä on toisinaan vähän apua.
No, vian piti korjaantua, kun vaihtoivat lämpöanturin ja jonkun toisen anturin (sukulainen, jolta auton sain, ei muista mikä). Mutta kun olin ajanut auton kotiin (yli 200 km) ja seisottanut sitä pari päivää, ei auto enää käynnistynykään. (Tätä ennen se oli kyllä seisonut pitkäänkin käyttämättä ja herännyt aina eloon.)
No vein sen sitten huoltoon, jossa vikakoodi oli kaasuläppä, sama kuin tässä ketjussa. Testasin autoa vielä pari päivää mutta kun meinasin jäädä sillä kaupan pihaan, päätin viedä takaisin. Vikakoodi oli jälleen kaasuläppä. Pitäisi kuulemma vaihtaa ja maksaa 600 euroa, pelkkä osa!
Huolto ei ole merkkiliike mutta asiallinen paja, tuntevat kuulemma Passatit ihan henkillökohtaisesti. Ja Citikkaa ovat aina korjanneet asiallisesti, ei turhia veloituksia.
Nyt olen vähän googlaillut ja täältäkin ymmärtänyt, että kaasuläpän voisi myös puhdistaakin (halvempaa?) ja toisaalta en ole vielä löytänyt nettikaupoista Passatin kaasuläppää, joka maksaisi 600 euroa, ovat yleensä netissä alessa n. 3-400 euroa.
Siis mitäs sanotte, kusetetaanko minua? Tilasin jo osan, kun en muutakaan osannut. Nyt on alkanut vähän kaduttaa ja epäilyttää. Toisaalta autolla on jo 300 tuhatta mittarissa, ei kai uusista osista haittaakaan ole. Mielipiteitä, tietoa?
No, vian piti korjaantua, kun vaihtoivat lämpöanturin ja jonkun toisen anturin (sukulainen, jolta auton sain, ei muista mikä). Mutta kun olin ajanut auton kotiin (yli 200 km) ja seisottanut sitä pari päivää, ei auto enää käynnistynykään. (Tätä ennen se oli kyllä seisonut pitkäänkin käyttämättä ja herännyt aina eloon.)
No vein sen sitten huoltoon, jossa vikakoodi oli kaasuläppä, sama kuin tässä ketjussa. Testasin autoa vielä pari päivää mutta kun meinasin jäädä sillä kaupan pihaan, päätin viedä takaisin. Vikakoodi oli jälleen kaasuläppä. Pitäisi kuulemma vaihtaa ja maksaa 600 euroa, pelkkä osa!
Huolto ei ole merkkiliike mutta asiallinen paja, tuntevat kuulemma Passatit ihan henkillökohtaisesti. Ja Citikkaa ovat aina korjanneet asiallisesti, ei turhia veloituksia.
Nyt olen vähän googlaillut ja täältäkin ymmärtänyt, että kaasuläpän voisi myös puhdistaakin (halvempaa?) ja toisaalta en ole vielä löytänyt nettikaupoista Passatin kaasuläppää, joka maksaisi 600 euroa, ovat yleensä netissä alessa n. 3-400 euroa.
Siis mitäs sanotte, kusetetaanko minua? Tilasin jo osan, kun en muutakaan osannut. Nyt on alkanut vähän kaduttaa ja epäilyttää. Toisaalta autolla on jo 300 tuhatta mittarissa, ei kai uusista osista haittaakaan ole. Mielipiteitä, tietoa?
Tuossapa kopio speed-autoteile.fi:n tietokannasta, ensimmäinen hinta on arvioitu marmoritiskin hinta ja jälkimmäinen speediltä tilattuna (tuovat osat suoraan Saksasta), eli tuskin kusetuksesta on kyse, mutta huomattavasti edullisemmalla voisi päästä yrittämällä perusteellista puhdistusta, itsellä auttanut jo toistamiseen.
058133063H DROS.KLAPP 1.13kg 596 e 463.08 e Koriin
P.S. Laittele vaikka profiiliin tarkemmat tiedot sun autosta (vuosimalli, moottorityyppi, vetotapa jos vaihtoehtoja) niin helpottaa vähän arpomista.
058133063H DROS.KLAPP 1.13kg 596 e 463.08 e Koriin
P.S. Laittele vaikka profiiliin tarkemmat tiedot sun autosta (vuosimalli, moottorityyppi, vetotapa jos vaihtoehtoja) niin helpottaa vähän arpomista.
Kiitos vastauksesta. Helpottaa vähän, kun tietää, ettei maksa ainakaan tuosta osasta hirmuisesti ylimääräistä. Täytyyhän tuo kuulemma tilata Ruotsista tai sitten Saksasta - maksaahan tuo rahtikin.
Autoista en oikein ymmärrä kuin, että se kulkee bensalla ja 1.8 l ja 20 venttiiliä ja etuvetohan tuo auto on, ihan perus-Pasuuna, ymmärtääkseni. Sellainen pyöreäkulmainen, oranssit kulmalamput tai siis vilkut. Ihan mukava auto, olisiko joku Comfortline-malli (sähkölasit, ilmaistointi, joka ei toimi ja jotain kyynärtukea ja penkkien säätöjä pikkuisen tavallista enemmän). En noista tiedä.
Pikkuisen pitäisi sisätiloja siistiä ja jotain pikkulaittoa. Tietääköhän kukaan, onko tuossa autossa ollut sellaista kaukosäädintä, jolla saisi ovet lukkoon ja auki? Lasten kanssa tuollainen voisi olla kätevä, jos saisi hankittua vaikka jälkikäteen jostain, eikä olisi ihan mahdottoman hintainen.
Nyt pitäisi kuitenkin ensin saada tuo laite käynnistymään kunnolla. Onkohan tuo kaasuläpän putsaus jotenkin hankala tai epävarma juttu (vie työtunteja eikä välttämättä auta), kun eivät huollossa edes ehdottaneet tuota vaihtoehtoa, vaan heti uutta osaa olivat hommaamassa. Luulisi, että jos kolmella työntekijällä on firmassa ollut tuollainen auto, niin kaasuläpän putsaus olisi jolle kulle tuttua puuhaa. Pitäisikö tuota vielä kysyä?
Autoista en oikein ymmärrä kuin, että se kulkee bensalla ja 1.8 l ja 20 venttiiliä ja etuvetohan tuo auto on, ihan perus-Pasuuna, ymmärtääkseni. Sellainen pyöreäkulmainen, oranssit kulmalamput tai siis vilkut. Ihan mukava auto, olisiko joku Comfortline-malli (sähkölasit, ilmaistointi, joka ei toimi ja jotain kyynärtukea ja penkkien säätöjä pikkuisen tavallista enemmän). En noista tiedä.
Pikkuisen pitäisi sisätiloja siistiä ja jotain pikkulaittoa. Tietääköhän kukaan, onko tuossa autossa ollut sellaista kaukosäädintä, jolla saisi ovet lukkoon ja auki? Lasten kanssa tuollainen voisi olla kätevä, jos saisi hankittua vaikka jälkikäteen jostain, eikä olisi ihan mahdottoman hintainen.
Nyt pitäisi kuitenkin ensin saada tuo laite käynnistymään kunnolla. Onkohan tuo kaasuläpän putsaus jotenkin hankala tai epävarma juttu (vie työtunteja eikä välttämättä auta), kun eivät huollossa edes ehdottaneet tuota vaihtoehtoa, vaan heti uutta osaa olivat hommaamassa. Luulisi, että jos kolmella työntekijällä on firmassa ollut tuollainen auto, niin kaasuläpän putsaus olisi jolle kulle tuttua puuhaa. Pitäisikö tuota vielä kysyä?
Nyt pitäisi kuitenkin ensin saada tuo laite käynnistymään kunnolla. Onkohan tuo kaasuläpän putsaus jotenkin hankala tai epävarma juttu (vie työtunteja eikä välttämättä auta), kun eivät huollossa edes ehdottaneet tuota vaihtoehtoa, vaan heti uutta osaa olivat hommaamassa. Luulisi, että jos kolmella työntekijällä on firmassa ollut tuollainen auto, niin kaasuläpän putsaus olisi jolle kulle tuttua puuhaa. Pitäisikö tuota vielä kysyä?
Varaosistahan sitä katetta saa kanssa, jos on mahdollista myydä kuudensadan varaosa, jolla ongelma varmasti hoituu päälle kolmenkymmenen prosentin katteella tai ehkä-ratkaisuna laskuttaa puoli tuntia (á 75€ / tunti) asiakkaalta puhdistuksesta, mikä ei välttämättä auta... Kumman valitsisit itse, jos haluaisit a) tyytyväisen asiakkaan b) enemmän rahaa talolle?
Mullakin antanut vikakoodia kaasuläpästä tosiaan pariin otteeseen, kunnon puhdistuksen jälkeen on saanut sopeutettua ja vikakoodi poistunut, mutta mitään käyntiongelmia ei ole ollut.
Tosta kaukosäätimestä, jollain suomalaisella firmalla oli myynnissä valmista sarjaa Passattiin avaimineen päivineen, hinta taisi olla alle 100€. Kaveri osti vastaavan kolmosvarianttiin jokin aika sitten ja ihan pätevän oloinen oli hintaisekseen.
Vielä kaasuläpän vaihdosta
Ajattelin kysyä toisen korjaamon mielipidettä tuohon kaasuläppävikaan. Siis ihan puhelimella kuvailin oireet. Korjaamoa on kehuttu netissä VW-asiantuntijaksi, joten ajattelin, että tuntisivat vian.
No eivät kovinkaan innostuneet tuosta putsauksesta. Eivät ole kuulemma juurikaan joutuneet noita putsaamaan eikä kaasuläppävikojakaan ole tullut paljon vastaan. (Tällä palstalla taitaa kuitenkin olla liki tyyppivika - siis nuo käynnistysongelmat.) Ja tietenkin tuo putsaus voi olla turhaa työtä, jos kaasuläppä todella on rikki.
Tuon perusteella en siis taida soittaa omalle korjaamolleni ja ehdottaa kaasuläpän vaihdon perumista. Onhan tuo osa kallis mutta kyllähän uusi osa on aina uusi. Kestänee pidempään kuin tuo auto.
(Ymmärrän kyllä, että korjaamo saa katetta uudesta osasta ja ehkä vielä kunnostaa ja jälleenmyy tuon vanhankin osan mutta bisnes on bisnestä. Kunhan nyt tulisi kuntoon, en haluasi jatkuvasti tuota kaasuläppäkään olla putsaamassa, kun en osaa tehdä sitä itse. Kalliiksihan tuokin siis lopulta tulisi.)
Lähinnä tässä pelottaa se, että entäs jos vika ei olekaan kaasuläpässä? Eihän nuo vikakoodit aina kerro, mistä on kyse. Jatkanko maksamista, kunnes lopullinen vika löydetään vai voinko vaatia, että korjaavat samaan hintaan? Ei ole juuri tästä korjaamon kanssa puhuttu, joten en tiedä politiikkaa. Reiluilta nuo kuitenkin vaikuttavat, yleensä olen maksanut vain siitä työstä, jolla vika on tullut kuntoon, en tutkimuksista.
Nyt siis ristin vain käteni ja toivon, että uusi kaasuläppä hoitaisi homman.
No eivät kovinkaan innostuneet tuosta putsauksesta. Eivät ole kuulemma juurikaan joutuneet noita putsaamaan eikä kaasuläppävikojakaan ole tullut paljon vastaan. (Tällä palstalla taitaa kuitenkin olla liki tyyppivika - siis nuo käynnistysongelmat.) Ja tietenkin tuo putsaus voi olla turhaa työtä, jos kaasuläppä todella on rikki.
Tuon perusteella en siis taida soittaa omalle korjaamolleni ja ehdottaa kaasuläpän vaihdon perumista. Onhan tuo osa kallis mutta kyllähän uusi osa on aina uusi. Kestänee pidempään kuin tuo auto.
(Ymmärrän kyllä, että korjaamo saa katetta uudesta osasta ja ehkä vielä kunnostaa ja jälleenmyy tuon vanhankin osan mutta bisnes on bisnestä. Kunhan nyt tulisi kuntoon, en haluasi jatkuvasti tuota kaasuläppäkään olla putsaamassa, kun en osaa tehdä sitä itse. Kalliiksihan tuokin siis lopulta tulisi.)
Lähinnä tässä pelottaa se, että entäs jos vika ei olekaan kaasuläpässä? Eihän nuo vikakoodit aina kerro, mistä on kyse. Jatkanko maksamista, kunnes lopullinen vika löydetään vai voinko vaatia, että korjaavat samaan hintaan? Ei ole juuri tästä korjaamon kanssa puhuttu, joten en tiedä politiikkaa. Reiluilta nuo kuitenkin vaikuttavat, yleensä olen maksanut vain siitä työstä, jolla vika on tullut kuntoon, en tutkimuksista.
Nyt siis ristin vain käteni ja toivon, että uusi kaasuläppä hoitaisi homman.
Moottori tekee kuolemaa, apua!
Tänään soitin korjaamolle, että jokos kaasuläppä on kunnossa. Antoivat huonoja uutisia: kaasuläppä oli kyllä pistetty uusiksi mutta vika ei ollut ratkennut. Eli edelleenkään auto ei käynnisty kunnolla kylmänä: takkuaa startatessa, saa sahata pitkään, käy 3:lla pytyllä, kunnes lämmetessään tasaantuu ja käy ihan hyvin.
No olivat avanneet konehuoneen (jonkun kannen tai jotain) ja näky oli ollut kuulemma murheellinen: moottori oli on ihan tukossa, karstaa ja kaikkea mahdollista paskaa. Isäpuoli on tainnut jättää huoltohommat vähän vähemmälle ja öljyjäkään ei ole vaihdettu vaan ehkä pikemminkin lisäilty. Ja ajotyylihän herralla on sellainen, että kaasu pohjaan ja liikkeelle, sen jo tiesin, mutten arvannut, että näin huolettomasti olisi päästellyt. Eli ilmeisesti moottori on suurinpiirtein murhattu pelkästään huonolla huollolla ja rajulla ajolla.
Olivat yrittäneet jotain forte-puhdistusta, joka ei kuitenkaan ollut irroittanut pahimpia paskoja. Joku koppa oli kuulemma jäänyt putsaamatta (tai oli vielä putsauksessa). En ymmärtänyt mutta lupasivat vielä yrittää jotain temppuja. Korjaaja ei kuitenkaan uskonut, että hommasta tulisi mitään ilman suurempaa remonttia. Jota ei ehkä enää edes kannata tehdä tuolle moottorille.
Jos tuota rupeaisi korjaamaan, saisi hommaan kuulemma uppoamaan ainakin 1500 euroa lisää, silloin oltaisiin kai jossain 2000 euron summissa. Toinen vaihtoehto on vetäytyä koko jutusta ja maksaa 2-300 euroa yrityksestä korjaamolle (laitetut osat ottavat tietenkin irti ja pistävät vanhat tilalle).
Mitäs sanotte, vetäydynkö koko jutusta, pistän Passatin romuttamolle (ja palaan Citikka-mieheksi) vai yrititänkö vielä jotain?
En kyllä enää tiedä että mitä. Parilla tonnilla ei vielä saa tuon tasoista autoa, mutta toisaalta minulla on edelleen tuo pikku-Citikka (karvalakki ZX -95 kolmella ovella, ei ihan perheauto 2:lle lapselle). Auto on kuitenkin ihan ihan ok-kunnossa. Passat oli vain meidän perheelle ihan eri planeetalta autona. 2-3 tonnilla ei taida saada autoa noilla varusteilla tai sitten siihen sisältyy tosi iso riski (kuten meidän Passatiin, ainakin tuon nyt opin - 300 000 mittarissa voi tarkoittaa ihan mitä tahansa. Autovanhusta en ainakaan osta.)
Äh, on tämä vaan vaikeaa näiden romujen kanssa, pitäisi vaan ottaa laina ja ostaa uusi, prkle!
Ja yhtä juttua en ymmärrä, miksi tuo Passat kulkee kuin unelma, kun sen saa käyntiin! Miten moottori voi olla rikki, kun se kuitenkin kulkee kuin luoti?
No olivat avanneet konehuoneen (jonkun kannen tai jotain) ja näky oli ollut kuulemma murheellinen: moottori oli on ihan tukossa, karstaa ja kaikkea mahdollista paskaa. Isäpuoli on tainnut jättää huoltohommat vähän vähemmälle ja öljyjäkään ei ole vaihdettu vaan ehkä pikemminkin lisäilty. Ja ajotyylihän herralla on sellainen, että kaasu pohjaan ja liikkeelle, sen jo tiesin, mutten arvannut, että näin huolettomasti olisi päästellyt. Eli ilmeisesti moottori on suurinpiirtein murhattu pelkästään huonolla huollolla ja rajulla ajolla.
Olivat yrittäneet jotain forte-puhdistusta, joka ei kuitenkaan ollut irroittanut pahimpia paskoja. Joku koppa oli kuulemma jäänyt putsaamatta (tai oli vielä putsauksessa). En ymmärtänyt mutta lupasivat vielä yrittää jotain temppuja. Korjaaja ei kuitenkaan uskonut, että hommasta tulisi mitään ilman suurempaa remonttia. Jota ei ehkä enää edes kannata tehdä tuolle moottorille.
Jos tuota rupeaisi korjaamaan, saisi hommaan kuulemma uppoamaan ainakin 1500 euroa lisää, silloin oltaisiin kai jossain 2000 euron summissa. Toinen vaihtoehto on vetäytyä koko jutusta ja maksaa 2-300 euroa yrityksestä korjaamolle (laitetut osat ottavat tietenkin irti ja pistävät vanhat tilalle).
Mitäs sanotte, vetäydynkö koko jutusta, pistän Passatin romuttamolle (ja palaan Citikka-mieheksi) vai yrititänkö vielä jotain?
En kyllä enää tiedä että mitä. Parilla tonnilla ei vielä saa tuon tasoista autoa, mutta toisaalta minulla on edelleen tuo pikku-Citikka (karvalakki ZX -95 kolmella ovella, ei ihan perheauto 2:lle lapselle). Auto on kuitenkin ihan ihan ok-kunnossa. Passat oli vain meidän perheelle ihan eri planeetalta autona. 2-3 tonnilla ei taida saada autoa noilla varusteilla tai sitten siihen sisältyy tosi iso riski (kuten meidän Passatiin, ainakin tuon nyt opin - 300 000 mittarissa voi tarkoittaa ihan mitä tahansa. Autovanhusta en ainakaan osta.)
Äh, on tämä vaan vaikeaa näiden romujen kanssa, pitäisi vaan ottaa laina ja ostaa uusi, prkle!
Ja yhtä juttua en ymmärrä, miksi tuo Passat kulkee kuin unelma, kun sen saa käyntiin! Miten moottori voi olla rikki, kun se kuitenkin kulkee kuin luoti?
lainaan vähän tätä topiccia. Oma passat nykii 2 vaihteesta ylöspäin (ei siis ykkösellä ollenkaan) ku kierrokset menee yli 2 tonnin. vikakoodiksi antaa tälläsen : Angle Sensor for throttle (G188) static - No indication on display. kaasuläpän asentotunnistimeen siis liittyy, pitääkö ostaa suoriltaan vaan uusi vai mitä tuo vikakoodi tarkalleen meinaa ??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa