Tehoa 2.0 GTi 8V- koneeseen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

Tehoa 2.0 GTi 8V- koneeseen?

ViestiKirjoittaja Jupe B » 19.2.2012 12:31

En saanu haulla järkevää tulosta.

Miten tohon koneeseen sais näppärästi vähän lisää kiukkua? Nokkaa jostai toisesta volkkarin koneesta? Tietenkin perus kannen laskemiset ja muut niinku muissakin koneissa, mutta lähinnä se, että saako tehoa vaihtamalla jostai toisesta koneesta osaa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.2.2012 12:45

saako tehoa vaihtamalla jostai toisesta koneesta osaa?


Itse vaihtaisin esim. AGU-koneesta aikalailla kaikki osat ja vähän lisääkin sinne nykyisen tilalle.

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 19.2.2012 13:35

No se nyt ei todellakaan ole se, mitä haetaan. Jos konehuoneeseen ahdettua konetta ruvettas laittamaan, karkais budjetti aivan tolkuttomaks. Vakio agu ei myöskään oo millään tavalla seksikäs kone.

Lähinnä tarkotuksena nostaa tuo 85kw johonki noin 100 kw:iin. Vaimo pääsis vähän vauhikkaammin maitokauppaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.2.2012 13:44

8v ja halpaviritys ei sovi samalle sivulle.
Ne normit, pakoputkisto, imupuolen parantelu, nokka... ja sit kuseekin jo päästötestaukset yms....
Eli vaihda autoa jos haluat lisää tehoja.

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 19.2.2012 13:48

Putkisto tossa jo onkin.

Selvästikkään aihe ei ota tuulta alleen niin olkoon. Tehdään jotain, jos tehdään ja dynotellaan sitten, että paljonko tehoa hävis.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.2.2012 15:09

Jos sä tosta oikeasti lisää tehoa haluat (en nyt tarkoita mitään +10hv virityksiä), niin rahaa palaa tonneja. Vaparin viritys kun tuppaa olemaan ihan hirvittävän hintaista. Tuohon sellainen "järkevä" paketti (nokka, kannen työstö, imusarja/läppärungot, pakosarja) maksaa jo halvimmillaankin toista tuhatta. Ja sitten tosiaan painitaan päästöongelmien kanssa, niinkuin sanottiinkin jo. Ja tuollaisella paketilla olet ehkä vakio 1.8T AGU:n lukemissa...
Halvempi ja helpompi on oikeasti ruveta suunnittelemaan sitä 1.8T:tä sinne. Ostat vaikka pikkuvikaisen AGU:n jostain halvalla, tuskin sellaisesta pikkuhiljaa rakentamalla se budjettikaan ihan lapasesta karkaa. Ja lastutettuna tuosta 1.8T:stä saat saman verran voimaa, kuin siitä sun 2E:stä viidellä tuhannella eurolla.

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 19.2.2012 16:52

Kyllähän pientä piristystä saa jo edellämainituilla asioilla. Eli kantta alemmaksi, että puristukset nousee. Samalla voi vähän imu- ja pakokanavista ottaa pahimmat valuroiskeet pois, kun kansi on irrallaan. Ehkä pako- ja imusarjan kohdistus kannen reikiin. Virinokkaa ja ehdottomasti säädettäva nokkapyörä, jotta saadaan nokka säädettyä kohdilleen. Isompi kaasuläppä, jos vakio ahdistaa. Myöhemmässä vaiheessa vaikka Megasquirttia, jotta pääsee säätämään sytytystä ja polttoainepuolta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.2.2012 17:01

Peltisarjalla saa mukavasti potkua, jos siis laittaa sen 4-2-1 mallisen. Nokka-akseli tuossa moottorissa onkin jo kirein mitä oem-mallisto tarjoaa (sama kuin G60:ssä), niin joku aftermarket virinokka voisi tulla kyseeseen. Mutta sitte tulee ne päästösähläykset.. Ennemmin vaihtoon koko paketti jos oikeasti tehoa haluaa, ja ainaki omasta mielestä 2E on kolmoskopan kuorissa ihan riittävä perusajeluun.

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 19.2.2012 18:38

On toki teholtaan riittävä tohon koppaan. Ainahan sitä silti voisi olla vähän enemmänkin. :)
Vaimo kerkesi tottua VR6:sen kiihtyvyyteen, niin eihän tämä nyt oikeen mene. :)

Kaksi viimeistä kirjoittajaa ymmärsi pointin, mitä ajan takaa. Eli ei ole tarkoitus mitään rata-kiituria rakentaa, vaan ideana on, että jos ostaisi toisen padan jos tulee halvalla vastaan ja kasailisi siitä motivaation ja varojen mukaisesti aavistuksen pirteämmän myllyn.

Megasquirt ei olisi ongelma kun samasta tallista löytyy mega-guru ja säätöihin tuo tehodyno.

Kiitos Jak3:lle tosta nokkatiedosta, eli jos nokkaa haluaa kireämmäks nii se on sit joku ihan virinenä, mitä haetaan. peltisatsia voisi kans katsella.... Kiitoksia neuvoista!

P.S. Päästölapun saa aina järkättyä, mutta ahdinta on aika pirun hankala laittaa huomaamattomasti.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.2.2012 18:44

jos nyt oikeasti ajatellaan järkevästi niin jättäisin kyllä vaparin virittelyt sikseen ellei vaan harrastuksen hauskuudesta tätä halua tehä. teho/euro suhde on aika heikoilla.
järkevämpi ja halvempi vaihtoehto tosiaanki tuo 1.8t AGU. lastutettuna kuiten mennään tuonne n.190hp puolelle. kuitenki noita konepaketteja taitaa saada alta tonnin kuitenki nykypäivänä aika helposti

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 19.2.2012 18:46

ahdinta on aika pirun hankala laittaa huomaamattomasti.

Joku "halkolaatikko" tms. konehuoneeseen, ahtimen ynpärille =D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.2.2012 18:48

mitä se AGU:ssa haittaa vaikka se ahdin näkyy? kuitenki alkuperäinen turbolla oleva kone. muutakuin tarvittavat laput hommata ja muutoskatsastukseen

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 19.2.2012 18:53

Nimenomaan se on ideana, että ois hauska väsätä jotain. Ja sanotaan nyt näin, että kun kaveripiirissä on rakennettu vuosia turbovehkeitä (twin turbo e30, monia 5-bemuja, volvoja jne. jne.) niin ihan väkisin haluaisin olla erilainen "nuori" ja kiristellä sitä vaparia.

Nyt tulee vähän hepreaa, eikä väärässä oleminen muuta suunnitelmaa yhtään mihinkään, mutta eikös -95 vuosmalliin pidä tehdä VTT:n mittaukset ahtaessa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.2.2012 19:07

pitää mutta AGU on kovemmilla päästönormeilla kuin kolmoskoppanen golffi joten ongelmaa ei ole sen takia. ja AGU:sta saa kuitenki keviästi 250hp eikä katsastuksessa kyseisiä virityksiä huomaa jos kattoo mitä koneeseen laittaa

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 19.2.2012 21:55

Joo, no siinäpä se idea onkin, että mä en maksa mistään paperilapusta tuhatta euroa. Pitää olla melko todellisuudesta vieraantunut ajattelumaailma jos parin tonnin autoon ostaa tonnilla koneen, tonnilla viriosia ja tonnilla paperin millä sen saa leimaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.2.2012 21:56

mutta eikös -95 vuosmalliin pidä tehdä VTT:n mittaukset ahtaessa?

Pitää jos ahdat sen nykyisen motin tai jonku muun vaparin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.2.2012 22:11

Eli siis vielä rautalangasta: AGU täyttää vakiona yhtään kolmoskopan moottoria tiukemmat päästönormit, eli täysin vakiokuntoisen AGU:n kun laitat kaikkine originaali-ecuineen, niin et tarvitse minkään valtakunnan VTT:n testejä mihinkään. AGU:n päästönormilaput saatat tarvita leimalla, mutta nehän saat vaikkapa marmoritiskiltä.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 19.2.2012 22:16

No onhan noista vapareistakin joitain hyviä esimerkkejä. Esim uusimmassa GTI lehdessä ykköskoppainen. Tosin tuommoisella kokoonpanolla kolmoskoppaisessa tuskin kannattaa tarjota leimalle, eikä varmaan ole ykköseuroilla toteutettavissakaan.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.2.2012 0:04

Itsellä perus 1.8 8v 90hv piristelty aikoinaan kaiken taiteen sääntöjen mukaan, eli kansi laskettu ja kopeloitu, nokkana GTI-versio, jäykät venajouset, peltisarja ja avarampi putkisto sekä tuplakaasarit sähköisellä polttoaineen syötöllä, mistä tuloksena 124hv. Eli kyllähän tuosta 2E koneestaki varmasti voimaa saa niinku tuo hurriki tehny ykköseensä, mutta paha este on tosiaanki se vähäpäästöisyys mikä ajaa tekniikanvaihtoon paljon helpommin. Tuo omaki pomppinu leimalla päästöistä vissiin joka helekkarin kerta.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 20.2.2012 21:42

Mulla ois Abt virinokka tuohon. Asteita 285, eli vois mennä vielä päästötkin. Vähä käytetyn näkönen ja kaikinpuolin ehjä. 170e. Yv jos kiinnostaa enemmän, saat loputkin tiedot.

Jos sen agun esimerkiksi haluaa laittaa, niin virallisesti kaikki pakoputkistot, imuputkistot ja kaikenmaailman hiilipöntöt pitää sieltä toimivana löytyä kuten alkuperäisinä agun kyljestä. Kaikki päästöihin vaikuttava ja saastelaitteet siis agusta siirrettävä kans, ei riitä pelkkä ecu. Muutoskatsastuksen jälkeen on eri asia mutta siitä ei sen enempää.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 8.9.2013 12:49

Löytyykös 2E moottoriin toisen kätistä imusarjaa, eli kaasuläppä olisi vauhtipyörää kohti?

Audeissahan on ollut pitkittäin jotakin versiota missä toi imusarja kannen laippa on samanlainen mutta kummis päin niissä on kaasuläppä?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.9.2013 20:44

Ainakin 3A ja AAD koneissa on vauhtipyörään päin.

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa