Imu öljykorkissa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

Imu öljykorkissa

ViestiKirjoittaja keht » 4.2.2011 0:31

Autoni on Audi 1.8T -03 BEX moottorilla. Monenlaista käyntivikaa/koodia on ja on ollut. On vaihdettu tulpat, lämpötila-anturi, imusarjan takana päällä oleva joku vacuum filtteri (vaimikäsenyoli). Painetestiä on tehty, koitettu toisia suuttimia ja kaiken moista muuta...

Kysyisin että mikä tekee sen, että öljykorkkia avattaessa (auto käynnissä) korkkia täytyy oikein kunnolla vääntää irti koska siellä on kova IMU! Onko siellä joku huohotin tuokossa vai mikä?

Toinen kysymys olisi tuosta kaasuläpän sopeuttamisesta. Eli ei anna tehdä sitä vaan jää napsuttamaan laidasta laitaan eikä lopeta ollenkaan. Onko se silloin hajalla??

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.2.2011 8:33

Aika mahdoton juttu :D En oikeen keksi muuta mahdollisuutta kuin että joku on kampikammion huohotuksen liittänyt kaasuläpän jälkeen, joka on totaalisen hazardi toimenpide. Tai toinen yhtä epätodennäköinen mahdollisuus on, että ilmansuodatin/imuputki on totaalisen tukossa.

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

ViestiKirjoittaja keht » 4.2.2011 10:01

Sanoppa muuta, on erikoinen juttu. Mutta kun auto käy ja korkin avaat niin ihan oikeesti imu siellä on ja vieläpä aika kova! Ja se pitää oikein avata eli ei tosiaankaan pomppaa irti kun ruuvaat sen auki vaan kunnolla pitää vetää ja "sihaus" on kuin bensakorkin avaisit...:)

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 4.2.2011 10:25

Kyseessä on ihan ominaisuus, mutta jos imu on oikeasti kova ja autossa tosiaan käyntihäiriöitä, niin vika löytyy hyvin varmasti huohotuksen "ohjaus"purkista, jossa ohjaus ei toimi ja päästää suoraan alipaineen kampikammioon kovempana kuin suunniteltu. Tämä vaikuttaa jo olevan vag laitteissa tyyppivian tynkänä.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 4.2.2011 16:46

En oo kyllä kuullu et imua olis öljykorkista mut itellä puhaltaa kun käynnissä avaa öljykorkin

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

ViestiKirjoittaja keht » 4.2.2011 19:37

Sitä itsekkin ajattelin että yleensä autot puhaltaa... Onko se ylemmässä viestissä mainittu "ohjuspurkki" siellä imusarjan alla??
Käyntihäiriöitä siinä tosiaan on. Tyhjäkäynti seilaa ja auton käynti "tupsuttaa" yms...

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 4.2.2011 21:34

Itsellä ei ole kokemusta juuri 1.8t koneesta tuon suhteen, mutta ainakin 1,4 ja 1,6 vapareissa löytyy imusarjan alta tuo purkki mihin menee ohjaussähkö. Ja tosiaan näissä moottoreissa tyhjäkäynnillä on normaalia että öljykorkin kun ottaa pois niin on havattavissa pientä imua siis _pientä_ :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.2.2011 21:44

Ainakin 1.8T:n pitkittäisversioissa on huohotinletkussa sellainen yksisuuntaventtiili/kuristin siellä imusarjan alla, venttiilissä oleva kalvo repeää ja sen jälkeen imu moottorin sisällä on kova ja seos menee samalla laihalle ja moottorin vikavalo syttyy. Olisiko poikittaiskoneissa sama venttiili ja samaa vikaa?

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

ViestiKirjoittaja keht » 5.2.2011 0:37

Juu juurikin mm laihasta seoksesta tulee koodia...

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

ViestiKirjoittaja keht » 11.2.2011 19:29

Se vika oli kuin olikin siinä yksisuuntaventtiilissä mistä tuossa ylempänä mainittiin. 13 euron vika ja muutama satanen turhaan vaihdettuja osia:) Kiitos tiedoista oikein kovasti.

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 11.2.2011 21:07

Mukava kuulla myös tämän kaltaisista ongelmista. Lienee tuo ilmoittamani asia siis vain noissa uudemmissa moottoreissa.

select
-
Viestit: 33
Liittynyt: 5.7.2013 19:00

samat oireet

ViestiKirjoittaja select » 4.9.2013 21:07

oireet juuri nämä,lisäksi tyhjäkäynti n.680 kierrosta,korkki auki lähemmäs 900,siis enempi normaali.auto golf iv 1.6 16v bcb koneella.nyt ois enempi kun hienoa jos joku tietäis mikä&missä tuo viallinen osa on tässä moottorissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa