Tekniikan vaihto 1,4i tilalle 1,8i

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

Tekniikan vaihto 1,4i tilalle 1,8i

ViestiKirjoittaja boliisi » 23.8.2013 20:51

Eli tällainen tapaus http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=930292#930292
-öljyvuoto voi heretä jos vaihtaa jäykempää öljyä tai sitten kannentiivisteen...
-laatikosta melkovarmaan menneet syncrot joten korjaus tai laatikon vaihto edessä.
Eli autona Golf mk3 3D vm 95 jossa koneena 44 kw 1,4I ABD ja laatikkona CKR
Pihassa olisi Vento jossa Moottori 1,8i 90hv/66kw koodi ADZ Vaihdelaatikko koodi CHB
Saako ja mitä pitää vaihtaa jos heittää tuosta ventosta tuon moottorin golffiin että menisi katsastuksesta läpi??
Golf on nelipisteruisku ja vento yksipisteruisku eli ainakin ecu? johdotuksia?
Otetaanko koko etuakselisto moottoreineen/laatikkoineen irti ja vaihdetaan yhtenä könttinä?


On sitten toinen asia kannattaako :)

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 24.8.2013 9:35

Onko noita ABD koneisia sitten sekä yksipiste- että nelipisteruiskuna? Meillä on tollanen golf kanssa ja mun mielestä se on juurikin yksipisteruisku?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.8.2013 10:06

Helpoin kun vaihdat kaikki tulipellistä eteenpäin. Ja jarrut ellei jo ole valmiiksi samat.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 24.8.2013 10:31

Sori yksipitehän se on........... sekoitin tuon toiseen 1.4seen jonka purin ja se oli 4 piste. Vuosimalli oli kyllä sama kun myös väri ja sekin oli 3D

Syy tekniikan vaihtoon on se ettei tuohon löydy laatikkoa eli tuossa on startti tulipellin puolella eikä niinkuin normaalisti täällä etupuolella...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa