Arosa 1.0 -99 käynnistysongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

Arosa 1.0 -99 käynnistysongelmia

ViestiKirjoittaja tmosth » 11.8.2013 15:15

Arosa (1.0mpi ANV) alkanut temppuilemaan niin, että ei meinaa lähteä käyntiin. Aamulla töihin lähtiessä lähtee hyvin käyntiin, mutta töistä lähtiessä saa startata noin 5 kertaa ennen kuin lähtee. Ajonesto tunnistaa kyllä avaimen, joten sekään tuskin temppuilee. Vikakoodeja ei tule. Autoon vaihdettu PA-suodatin tulpat, johtimet ja lämpöanturi. Mistähän sitä lähtisi vikaa etsimään?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 15.8.2013 13:10

Pakoputki ainakin vuotaa ennen kattia. Katissa on sitten toinen lambda, joten mahtaako olla seokset sekasin. Nyt myös EVAP systeemiltä antoi vikakoodia, viitaten n80 venttiiliin.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 15.8.2013 21:15

Tuli tutkiskeltua lisää vag comin kanssa ja tehtyä testejä. Kaikki testit liittyen lambdoihin, katalysaattoriin ja EVAPiin menee läpi. Silti antoi koodien nollaamisen jälkeen EVAPista vikakoodin (16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow)

Molempia lambdoja katsellessa measuring block 030, vag comin pitäisi näyttää molempiin kenttiin ilmeisesti joko 111 tai 011? taaempi lambda näytti koko ajan arvoa 110 tai 010. Eli olisiko rikki?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 19.8.2013 22:02

Voiko viallinen virtalukon pohja aiheuttaa tuollaista oiretta? Kun oire päällä niin kone pyörittää hienosti, muttei edes yritä lähteä käyntiin. Kun on käyntiin saanut niin pysyy aina käynnissä, ei sammuile tms.. Polttoainepumpun releen käytin irti ja huomasin kahden navan olevan selvästi tummunut. Hioin nuo navat puhtaaksi ja laitoin takaisin paikoilleen. Kannattaisiko rele silti vaihtaa? Rele on tässä mallissa nro 410. Jos joltain jemmasta löytyy kyseinen rele niin voi tarjota YV:llä. Tuli myös mieleen, että moottorin lämpötila anturi oli tarvikeosa jonka sinne vaihdoin. Tuntuu ainakin pelittävän oikein.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 19.8.2013 22:54

Käytitkö tuosta releestä "hattua" irti vai putsasitko vain liittimet? Yleensä nuista releistä lähtee muovinen hattu irti ja voi tutkailla juotokset ja releen kärjet samalla.

Jos releen kärjet eivät näytä pahalta ja käämi toimii (eikä ole juotosvikoja), se on turhaa vaihtaa.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 21.8.2013 13:46

Rele vaikuttaisi olevan ok. Täytyy tuo virtalukon pohja vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi. Niin halpa se on. Naapuri lupasi samanlaisen bensapumpun testiin niin tietääpähän onko siinä joku satunnainen vika. Onneksi sen varran harvoin tuota tekee, ettei haittaa menoa. Saisi tämänkin pelin täysin kuntoon niin voi myydä pois ja isompaa tilalle.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 23.8.2013 10:06

Taisi sitten vian aiheuttaja löytyä. Aamulla ei lähtenytkään seatti käyntiin. Siinä sitten äkkiä takapenkit ylös ja bensapumpun kansi auki. Pumppu ei pyörinyt käynnistettäessä. Sähköliitin irti ja heti huomasi kuinka yksi liitin pahasti hapettunut. Pikapuhdistus sille ja niin vain lähti kuin palmun alta käyntiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa