Elikkäs viimeaikoina on alkanut kuuluu satunnaisesti ulahus kytkimestä kun polkimen nostaa. Kuulostaa vähän renkaitten vinkasulta mutta ei tossa 1.6 koneessa kuiteskaa nii paljoo tehoo ois että sellasta tekis :D
Lueskelin jo variant clubin foorumeilta että muillaki ollu tätä samaa ongelmaa ja joillakin ollut jo monta vuotta. Mutta ei sit selvinny et minkä vaihdolla selviäis. Painelaakerin tai kytkinlevyjen vaiko ihan vaa vaihteisto öljyjen vaihdolla.
Elikkäs onko muilla ollu samaa ongelmaa? Tosiaan jos sille variant tyypille ei oo mitään ongelmaa ilmenny tosta nii ei luulis tähänkään. Mutta olis tommoset sivuäänet kiva saada pois, jos vaikka ihan vaan öljynvaihdolla selviäis.
Golf IV, Kytkin inahtaa/ulahtaa vaihetta vaihtaessa.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Mun -98 TDI on pitänyt samanlaisia ulahduksia satunnaisen epäsäännöllisesti, juurikin kun nostaa kytkimen vedolle/moottorijarrulle. Auto on tehnyt sitä koko mun omistusajan (2vuotta) ja vuosia sitä ennenkin. Kytkinpolkimen ottokohta on myös ollut aina poikkeuksellisen alhaalla. Tänä kesänä se on viimeinkin alkanut oireilla siten ettei kytkin irrota enää kunnolla. Täytyy varmaan kokeilla painelaakerin vaihtoa, josko sillä palautuisi toiminta normaaliksi ja ääntö häviäisi.
Osaako kukaan ottaa kantaa että mahtaako olla painelaakerissa se vika?
Osaako kukaan ottaa kantaa että mahtaako olla painelaakerissa se vika?
Painalaakerilta tuo kuulostaa, Onko jarruneste koska vaihdettu ja ilmattu kytkinsylinteri niin että vanhat nesteet on vaihtunut uuteen. Vanhalla nesteellä ainakin talvella kytkin alkaa tahmaamaan.
Painelaakerin vaihto on puolenpäivän homma, riippuen tietysti kuinka avaimet pysyy kädessä nosturi/rasvamonttu on syytä olla. Laatikon öljyt on hyvä vaihtaa samalla.
Niin ja noissahan on kytkimen työsylinteri/painelaakeri samassa paketissa maksaa siinä 100e paikkeilla uusi osanen.

Painelaakerin vaihto on puolenpäivän homma, riippuen tietysti kuinka avaimet pysyy kädessä nosturi/rasvamonttu on syytä olla. Laatikon öljyt on hyvä vaihtaa samalla.
Niin ja noissahan on kytkimen työsylinteri/painelaakeri samassa paketissa maksaa siinä 100e paikkeilla uusi osanen.

Illalla juuri cordobasta vastaavaa pitkään vaivannutta ulahdusta koitin poistaa, tuloksesta ei vielä lopullista tietoa..
Eli mulla ainakin ääni tulee kytkinpolkimen tienoilta (kun on ääntääkseen on aivan sama onko auto käynnissä vai ei) ja sinne tein voiteluhuoltoa liikkuviin osiin.. ääni tuli mahdollisesti kytkinpolkimen asennontunnistuskytkimestä (vastaava kuin jarruvalokytkin), ainakin narahtelu loppui kun sinne hieman laittoi voitelua. Samalla tosin tuli teflon-öljysprayta ruikittua kaikkiin muihinkin mahdollisiin väleihin kokoajan poljinta liikutellen, eli ihan 100% varmuudella ei voi sanoa oliko se katkaisian mekanismi, vai ehtikö voitelu siinä välissä tunkeutua riittävän syvälle jossain muussa paikassa... Seurataan tilannetta....
Kannattanee muidenkin ainakin lähemmin asiaa tutkia ennen painelaakeriin kajoamista.. ;)
Eli mulla ainakin ääni tulee kytkinpolkimen tienoilta (kun on ääntääkseen on aivan sama onko auto käynnissä vai ei) ja sinne tein voiteluhuoltoa liikkuviin osiin.. ääni tuli mahdollisesti kytkinpolkimen asennontunnistuskytkimestä (vastaava kuin jarruvalokytkin), ainakin narahtelu loppui kun sinne hieman laittoi voitelua. Samalla tosin tuli teflon-öljysprayta ruikittua kaikkiin muihinkin mahdollisiin väleihin kokoajan poljinta liikutellen, eli ihan 100% varmuudella ei voi sanoa oliko se katkaisian mekanismi, vai ehtikö voitelu siinä välissä tunkeutua riittävän syvälle jossain muussa paikassa... Seurataan tilannetta....
Kannattanee muidenkin ainakin lähemmin asiaa tutkia ennen painelaakeriin kajoamista.. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa