Laatikko paskanako?
Valvoja: ffp jäsenet
Laatikko paskanako?
Auto on golf -99 agu koneella ja vissiin ecw 5v. manuaali laatikolla ja ongelma on seuraavanlainen. Kun kakkosella vedättää johkin 5500 rpm ja yrittää laittaa isompaa vaihdetta silmään, niin ei ole missään ketään kotona, ellei ihan väkisin runttaa hirveän rusahduksen saattelemana, ihan sama kokeileeko 3, 4 tai 5 vaihteelle,nätisti kun ajelee (vaihdot alle 4000 rpm) niin kaikki toimii niinkuin pitää. Öljyt vaihdoin pariviikkoa sitten (vs200) niin toimi muutaman päivän hyvin, mutta muuttui taas samanlaiseksi.
Tossa mun poikittaiskoneisessa paskatissa esiintyi vähän aikaa sitten melko vastaavaa. Lisäksi ykköstä ja pakkia oli välillä mahdoton saada rutisematta kytkeytymään. Henkisesti varauduin jo lodjun purkuun, mutta päälisin puolin siirtäjiä tutkaillessa huomasin että toisen vaijerin kiinnitysmutteri oli löystynyt ja se pääsi hieman hölskymään säätöalueella. Säädin molemmista vaijereista vivut siten että kaikki vaihteet kytkeytyy sulavasti, toistaseks toiminu moitteetta. Golffissas taitaa olla vastaava ratkaisu, suosittelen tutkaamaan noi ennen kuin purat laatikon.
VW laatikko öljyt vaihdettu, ei vaikutusta. Tuli täs kummiskin mieleen et oli tosiaan viime talvena laatikko irti, kun vaihdoin vauhtiksen ja kytkin hilut, silloin oli vaihteensiirtäjän vaijerit irti, jotka tuli laitettua takaisin ilman sen kummempia säätöjä, tosin sen jälkeen vaihteet kummiskin toimi muistaakseni ihan ok. Oisko kellään jotain hyviä neuvoja miten ne vaijerit pitäisi oikeasti säätää? Netistä yrittänyt etsiä, mutta olen vain tohon uudempaan (lukittavaan "keppi+laatikko" versioon) löytänyt ohjeet.
Noniin sai tänkin ongelman selvitettyä, ku oli aikaa ja mielenkiintoa turailla :) eli ongelma oli sit et, vauhtiksen ja asennelman vaihdon jälkeen kytkin ei irrottanu kunnolla, niin kokeilin jatkaa kytkimen työsylinterin tankoa, niinku kuvasta näkyy niin tankohan on tommosen kumipussin sisällä, enkä sitä halunnut rikkoa niin joutu tosta päästä jatkamaan, enkä tohon oikein muuta keksiny ku Loctite:n superepoxia ja pikku jatke siihen päähän ja tuli kerrasta hyvä nyt :D
http://ra.fi/D7Dm
http://ra.fi/XyEY
http://ra.fi/D7Dm
http://ra.fi/XyEY
On eri vauhtis, levy ja asennelma, nyt kun pitää kytkinpoljinta pohjassa ja nostaa poljinta suunnilleen sen sentin verran, niin rupeaa jo ottamaan kiinni. Tekee nyt siis sen et normi ajossa toimii hienosti, mut korkeammilla kierroksilla kun ajelee ja yrittää vaihtaa ni saattaa vähä rusahdella, ku ei vaa irrota tarpeeks, siks pitäs vähä saada pituutta tohon se sentti pari lisää.
Ei Toimi ei :) ei vaan nyt rupee oikeasti järki menee tän kanssa. eli en ole vieläkään saanut tota kytkintä irrottamaan tarpeeksi, että se toimis kunnolla. Voisko joku nyt vahvistaa et mulla ylipäätään on tuolla oikeat palikat kiinni.
Eli 1.8t agu moottori ja 5v. manuaali (ECW) .
vauhtipyörä on korvattu kiinteällä ilmeisesti jonkun vanhemman diesel golffin pyörällä.
vr6:sen 228mm kytkinlevy
Sachs sre 883082 999645 asennelma
Golffin oma painelaakeri
Nyt on vaihdettu molemmat, työ että pääsylinteri ja nesteputki. ja on ilmattu polkemalla, ylipaineella sekä työnnetty työsylinterin kautta nesteet väärinpäin, eli tuskin ilmavaivojakaan enää on. Tänään kokeilin ajaa auton pieneen alamäkeen, sammutin auton ja 1 vaihde päällä painoin kytkimen pohjaan, niin auto pysyi paikallaan, pari kertaa kun poljinta paineli niin sitten irroitti sen verran että auto lähti valumaan alaspäin. Muutenkin ajaessa pitää painella poljinta pari kertaa että pystyy vaihteen vaihtamaan.
Tuli jo kokeiltua tota työsylinterin männän jatkamista, mutta ei sekään vaikuttanut milläänlailla http://s10.photobucket.com/user/tesme78 ... sort=3&o=0
Varmaan alkaa seuraavaksi vaihdelaatikon irroitus ja kurkattava sinne jos sieltä löytyisi joku selitys, tuli kasatessa kyllä putsailtua paikkoja, mut ei tullu esim mieleen kokeilla kytkinlevyä, miten liikkuu booreilla ja saapahan samalla ongittua sen ylimääräisen mutterin sieltä, mikä tossa aikaisemmin sinne putos :)
Eli 1.8t agu moottori ja 5v. manuaali (ECW) .
vauhtipyörä on korvattu kiinteällä ilmeisesti jonkun vanhemman diesel golffin pyörällä.
vr6:sen 228mm kytkinlevy
Sachs sre 883082 999645 asennelma
Golffin oma painelaakeri
Nyt on vaihdettu molemmat, työ että pääsylinteri ja nesteputki. ja on ilmattu polkemalla, ylipaineella sekä työnnetty työsylinterin kautta nesteet väärinpäin, eli tuskin ilmavaivojakaan enää on. Tänään kokeilin ajaa auton pieneen alamäkeen, sammutin auton ja 1 vaihde päällä painoin kytkimen pohjaan, niin auto pysyi paikallaan, pari kertaa kun poljinta paineli niin sitten irroitti sen verran että auto lähti valumaan alaspäin. Muutenkin ajaessa pitää painella poljinta pari kertaa että pystyy vaihteen vaihtamaan.
Tuli jo kokeiltua tota työsylinterin männän jatkamista, mutta ei sekään vaikuttanut milläänlailla http://s10.photobucket.com/user/tesme78 ... sort=3&o=0
Varmaan alkaa seuraavaksi vaihdelaatikon irroitus ja kurkattava sinne jos sieltä löytyisi joku selitys, tuli kasatessa kyllä putsailtua paikkoja, mut ei tullu esim mieleen kokeilla kytkinlevyä, miten liikkuu booreilla ja saapahan samalla ongittua sen ylimääräisen mutterin sieltä, mikä tossa aikaisemmin sinne putos :)
kaukaa haettua mutta kuitenkin: Kaverilla bmw jossa kytkin luistaa huolella. Tarvike liikkeeseen ja uudet rojut tilalle, auto käyntiin ja liikkuu jo kytkin pohjassa vaihde päällä eteenpäin. Uusi kytkimen työsylinteri ja uudestaan testiä...ei pelaa. marmorille hakemaan alkuperäinen levy ja paikalleen...Toimii. Tarvike levy oli sen verran paksumpi ettei irroittanu ollenkaan. Ei paljoa mutta riittävästi.
En usko et nyt on siitä kyse. Olen aikaisemmin saanut sen pelaamaan niin, että irrotus kohta oli kytkinpolkimen ollessa melkein ylhäällä, eikä siihen muuta ollut tehty kun jatkettu työsylinterin mäntää näin http://s10.photobucket.com/user/tesme78 ... 9.jpg.html :)
Pelas hyvin yli puolivuotta, kunnes tippui tosta männän päästä semmonen muovinen klipsu muttereineen laatikon sisälle :) Enkä oo sen koommin saanut sitä kytkin tuntumaa samanlaiseksi, vaikka olen kokeillut tota työsylinterin mäntää pidentääkkin.
Näin http://s10.photobucket.com/user/tesme78 ... sort=3&o=0 mikä ei tosiaan vaikuttanut millään tavalla.
Mut nyt myöhemmin miettinyt asiaa, niin eihän ton männän jatkaminen pitäs edes vaikuttaa asiaa millään lailla, kun ei se liikkeen pituus miksikään muutu, vaikka siellä olis tuplasti pidempi mäntä, kun se kumminkin ottaa löysät pois sieltä sylinterissä olevan jousen avulla, se minkä takia se ekalla kerralla muutui niin paljon on jäänyt vähän hämärän peittoon.
Pelas hyvin yli puolivuotta, kunnes tippui tosta männän päästä semmonen muovinen klipsu muttereineen laatikon sisälle :) Enkä oo sen koommin saanut sitä kytkin tuntumaa samanlaiseksi, vaikka olen kokeillut tota työsylinterin mäntää pidentääkkin.
Näin http://s10.photobucket.com/user/tesme78 ... sort=3&o=0 mikä ei tosiaan vaikuttanut millään tavalla.
Mut nyt myöhemmin miettinyt asiaa, niin eihän ton männän jatkaminen pitäs edes vaikuttaa asiaa millään lailla, kun ei se liikkeen pituus miksikään muutu, vaikka siellä olis tuplasti pidempi mäntä, kun se kumminkin ottaa löysät pois sieltä sylinterissä olevan jousen avulla, se minkä takia se ekalla kerralla muutui niin paljon on jäänyt vähän hämärän peittoon.
Eikös tässä ole sielä kytkimessä sellainen "haarukka" joka välittää sylinterin voiman painelaakerille? Olen yhden sellaisen vaihtanut aikanaan, oireet oli juurikin samanlaiset. Siinä oli selkeästi silmällä nähtävissä murtuma jonka seurauksena se oli taipunut. Ei ollut kovin pahan hintainen marmorillakaan, ainoa huonopuoli että laatikko pitää ottaa pois tuon toteamiseksi..
EDIT: sen verran jäi sanomatta, että tuo sylinterin pidentämisen auttaminen myös tukisi tuota ideaa, jos siitä yksinkertaisesti loppui mitta kesken?
EDIT: sen verran jäi sanomatta, että tuo sylinterin pidentämisen auttaminen myös tukisi tuota ideaa, jos siitä yksinkertaisesti loppui mitta kesken?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa