Kysytääs täältä, kun ensin etsin kaikki tekstit läpi enkä löytänyt vastausta. Seuraavaksi vaihdoin repullisen osia ja ongelma jatkui. Jos ei täältä, niin sitten pajalle...
- Auto käynnistyy välillä ihan jee hyvin. Voi ajella huoletta koneen lämpimäks ja käynnistyy jos käy esim. kaupassa. Mutta kun seisoo tunnin pari. Ns puolilämmin kone, niin silloin saattaa käynnistyä, mutta käy tosi huonosti, pötpöt... ja pensa haisoo, kaasua antaa, niin ei juuri kierrosta ota ja tukehtuu.
Vaihdoin:
- ilmamäärämittari
- virtalukonpohja
- tulpat, puola, vj kansi, pyörijä
- alipaineletkut yritin katsoa, mutta ei päällisin puolin murtumia, eikä pihise.
- Laitoin lisämaadoituksen moottorin ja korin välille. 16m2 kupari. :D
Osaiskohan joku viksu kertoa tästä mitään? Kone 4 pisteruisku 72Kw...
Golg Country 1,8 i -91 käynnistymisongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Lähipiirissä oli samoilla satunnaisilla röpöttelyoireilla varustettu 1.8 monipisteruisku mk2 Golf. Lopullinen vika ei selvinnyt ja repullinen samankaltaisia osia siihen vaihdettiin.
Yllärinä ainakin siinä mallissa oli kaksi bensapumppua eri puolilla autoa. Ne kannattanee molemmat tarkistaa/uusia. Itse aloin epäilemään moottorinohjausboksia. Ainakin saman ikäisissä monipiste-ooppeleissa on ollut noita mystisiä ongelmia boksin takia. Jos löydät samalla koneella olevan kaverin niin lainaa boksi ja katso toimiiko. Tai osta jos ei ole pahan hintainen.
Siellä kun alkukantaiset tinaukset tärisee kojelaudassa sen 25 vuotta niin ei ihme jos 2013 vähän pätkii. Sopis järkeni mukaan viaksi jos kauppaan ajellessa elektroniikan johtimet ja vaha niiden ympärillä lämpenee ja parkissa jäähtyy sen verran että ohuen ohut johdin ei enää yllä toiseen komponenttiin. Kerro mikä vika jos sait kuntoon, kiinnostaa lievästi vieläkin!
Yllärinä ainakin siinä mallissa oli kaksi bensapumppua eri puolilla autoa. Ne kannattanee molemmat tarkistaa/uusia. Itse aloin epäilemään moottorinohjausboksia. Ainakin saman ikäisissä monipiste-ooppeleissa on ollut noita mystisiä ongelmia boksin takia. Jos löydät samalla koneella olevan kaverin niin lainaa boksi ja katso toimiiko. Tai osta jos ei ole pahan hintainen.
Siellä kun alkukantaiset tinaukset tärisee kojelaudassa sen 25 vuotta niin ei ihme jos 2013 vähän pätkii. Sopis järkeni mukaan viaksi jos kauppaan ajellessa elektroniikan johtimet ja vaha niiden ympärillä lämpenee ja parkissa jäähtyy sen verran että ohuen ohut johdin ei enää yllä toiseen komponenttiin. Kerro mikä vika jos sait kuntoon, kiinnostaa lievästi vieläkin!
vastasin sulle tuonne kävijöiden kaluston puolelle. Vaihda se sininen lämpöanturi ihan ekaksi.
Ja tämä on ihan hyvä sivusto syncro golffeja harrastavalle http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/default.asp
Ja tämäkin
http://fuelie.tripod.com/tuneup.htm
Ja tämä on ihan hyvä sivusto syncro golffeja harrastavalle http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/default.asp
Ja tämäkin
http://fuelie.tripod.com/tuneup.htm
en tiedä mikä ero on ruskealla ja sinisellä, mutta mun countryssä se on sininen ja digifanteissa mielestäni muissakin. Se varmasti lyö sen rikkaalle kun ei saa oikeaa lämpötilaa ja luulee koneen olevan kylmä siksi pensa haisee ja röpöttää eikä meinaa käydä kunnolla. osta marmoritiskiltä orkkis osa, olisko ollu 29€.
Millainen tyhjäkäyntiä on?
Millainen tyhjäkäyntiä on?
-
- -
Mun auto teki samaa. nyt heijaa enään +-100rpm. vaihdoin siis toisen virranjakajan, samalla loppui nykiminen ajossa, eli vähän vaikutti hall anturin vialta. Nyt seuraavaksi vaihdan suuttimien o renkaat ja tarkistan nakutus anturin. Se ruisku on herkkä ilmavuodoille ja alkaa siksi metsästämään hyvää tyhjäkäyntiä.
miten bensapaineen säätimen vika esiintyy?
Niitä alipaine letkuja voi irrotella siellä konehuoneessa ja itse imeskellä ja pistää sormen eteen. kaikissa pitäisi alipaine pysyä.
miten bensapaineen säätimen vika esiintyy?
Niitä alipaine letkuja voi irrotella siellä konehuoneessa ja itse imeskellä ja pistää sormen eteen. kaikissa pitäisi alipaine pysyä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”