Eli 1.8 ruiskukoneella olevassa golffissa on jo jonkun aikaa ollut semmosta ongelmaa, että tyhjäkäynnillä kierrokset heittelee, välillä käy päälle 2000rpm ja joskus ei meinaa kunnolla pysyä käynnissä. Näin oli aluksi kylmällä koneella.
Nyt tässä noin viikon sisään on ilmennyt myös lämpimänä ongelmaa. Tyhjäkäynnillä kierrokset leijaa väliä päälle 200rpm-100rpm. Eli meinaa jopa välillä sammua. Ajossa kuitenkin toimi ihan täysin, vedot oli mielestäni tallella.
Sitten huomasin, että konehan vetää ihan selvästi jostain ilmaa. Eipä ihmekään, kun imusarjalta jarrutehostimelle menevä alipaineletku oli ihan imusarjan kyljestä puoliksi halki.
Siispä vaihdoin heti paremman letkun tilalle. Iskin auton käyntiin ja huomasin, että moottorin käyntiääni muuttui melko selvästi. Moottori ei kuitenkaan meinaa kunnolla pysyä käynnissä, kiertää kuitenkin ihan reippaasti , kun kaasua polkee. Liikkeelle kun koitti lähteä, niin pääsi sen 10m, jonka jälkeen hyyty, eikä autoa saanut pidettyä käynnissä.
Sitten kokeilin hieman raottaa alipaine letkua ja pistin koneen käyntiin, niin pysy hieman paremmin käynnissä. Tämän jälkeen letku kokonaan irti ja kierrokset nousi taas päälle 2000rpm.
Elikkä missä vois olla häikkää? Onkohan mahdollisesti jo jotain hajonnut? Uskallanko lähtee vaan revittää kunnolla, jos lähtis pelittää? Olisin todella kiitollinen, jos jaksatte lukea ja vastata mahdollisimman nopeasti. PItäs saada tänään auto ajokuntoseksi.
Golf mk2 1.8 tyhjäkäyntihäiriö
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa