Audi A4 1.8T vikakoodi 16795

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Paintsu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 1.8.2013 11:44

Audi A4 1.8T vikakoodi 16795

ViestiKirjoittaja Paintsu » 1.8.2013 11:49

Morjensta,

Pari viikkoa sitten hankin itselleni Audi A4 1.8t vuosimallia 00,
eilen sain Vag-Comin pelittämään ja lukasin autostani vikakoodit.

Sieltähän pomppasi esiin:
16795 secondary air injection system incorrect flow detected.

Soitin edelliselle omistajalle, kertoi että tuo pumppu on kokonaan poistettu käytöstä,
liitin otettu irti laakerivian takia. Kertokaapas nyt viisaammat onko tästä jotain haittaa?

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 1.8.2013 16:23

Eipä tuosta mitään haittaa ole, mutta poistaisin tuon koko pumpun softasta ettei herjaa enään tulevaisuudessa. Itsekin aion poistaa kyseisen laitoksen, kunhan saan auton toimitettua osaavalle säätäjälle. Sen vertaa alkanut rallattamaan tuo pumppu.

Paintsu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 1.8.2013 11:44

ViestiKirjoittaja Paintsu » 2.8.2013 12:29

Kiitokset vastauksesta. Auto menossa maanantaina ohjelmoitavaksi, täytynee kysyä osaisiko samalla poistaa tuon pumpun käytöstä...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.8.2013 12:43

Mikäs tuo pumppu muuten on?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.8.2013 15:21

Saastelaitteisiin liittyvä, lisäilmapumppu. Työntää raitista ilmaa pakopuolelle, nopeuttaen kylmällä koneella katalysaattorin toimintalämpötilan saavuttamista.
Käsittääkseni jotenkin EGR:n kautta se sen ilman pakopuolelle survoo, kun lisäilmaventtiili on (ainakin monessa autossa) yhteydessä EGR-venttiilille meneviin putkiin? Vai toimiiko tuo sitten imupuolen kautta? Tiedä häntä?
Monessa paikassa puhutaan pakopuolelle/pakosarjaan ilman syöttämisestä.

Paintsu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 1.8.2013 11:44

ViestiKirjoittaja Paintsu » 2.8.2013 15:29

Tuli sellainen vielä tuosta pumpusta mieleen, että pitääkö ne letkut tulpata käytöstä poistamisen jälkeen vai liittääkö pelkkä liittimen poistaminen?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.8.2013 15:33

Lisäilmapumpun deletointihan toteutetaan oikeaoppisesti poistamalla koko pumppu, siihen liittyvät putket, venttiili ja sen jälkeen ohjelmallisesti vielä lisäilmapumpun poisto.
Luonnollisesti putkien jäljelle jäävät reiät tulpataan ja venttiilin paikan tilalle laippa jne.

Jos pelkän piuhan irroitat, niin siitä jää luonnollisesti vikakoodi.

perkele1
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.4.2013 22:49

ViestiKirjoittaja perkele1 » 3.8.2013 14:06

Itse poistatin ohjelmoimalla pumpun pimeäksi. Jätin paikalleen lisäilmapumpun rojut ja ei ne mun mielestä haitaksi konehuoneessa ollut.Jatkuvasti tuli tuota samaa koodia vaikka kaikki pelas niinkuin piti. Ei tullu sen jälkeen enää.

peku.v
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2013 15:37

ViestiKirjoittaja peku.v » 6.8.2013 23:18

Itsellä oli sama herjaus -00 Passatissa kun ostin sen aikoinaan. Toisioilmapumppu oli lähes täynnä vettä, hapettunut juntturiin ja kaiken lisäksi systeemi oli "hengittänyt" väärin päin siten että ilmanputsarissa ja ilmamäärämittarissa oli ruskeaa pakokaasukarstaa. Oletin täten että kapistus on turha kun ei ole ihan lähivuosiin tainnut puöriäkään, ja heitin sen autotallin nurkkaan ja laippasin/tulppasin reiät. Ohjelmasta ei ole poistettu, en tiedä onko haittaa mutta on tuo muutaman vuoden kulkenut...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.8.2013 23:22

Sytyttääkös se vikavaloa? Meinaan jos ei, ni eihän se paljoa taida haitata tuon ikäisessä:
1.1.2001 ja sen jälkeen rekisteröidyissä ottomoottorilla varustetuissa henkilö- ja pakettiautoissa OBD-mittaus on säädetty pakolliseksi katsastukseen liittyväksi toimenpiteeksi 1.1.2004 alkaen.

Paintsu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 1.8.2013 11:44

ViestiKirjoittaja Paintsu » 7.8.2013 0:38

Ei sytyttäny vikavaloja tai mitään. Nyt on poistettu käytöstä tuo pumppu ohjelmastakin.
Nuossa turbotecin ohjelmissa se kuullemma poistetaan käytöstä jo oletuksena...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.8.2013 2:48

Jaa että tekee saastelaitteisiin muutoksia kysymättä asiakkaalta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa