Jakopää remppa tulossa, mitä muita huoltoja samalla?!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TeurastajaKaikkonen
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2012 9:49

Jakopää remppa tulossa, mitä muita huoltoja samalla?!

ViestiKirjoittaja TeurastajaKaikkonen » 15.3.2013 14:42

Jakopää pitäisi vaihtaa (olisi pitänyt jo) kun 100tkm rullattu. Kaverin kanssa (itse en ole autoja juuri räpeltänyt) moinen ajateltu tehdä kun kunnon tilat pylväsnostimineen löytyy.

Mitä muita huoltoja olisi hyvä tehdä samalla purkamisella?!

Autona Passat variant 1.8T -98 AEB 227tkm

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 15.3.2013 14:51

Vesipumppu taitaa kuulua vaihtolistalle ja jos on lämpövaivoja ollut niin termostaatti.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 15.3.2013 16:27

-Laadukas jakohihna+kiristin sarja.
-Apulaitehihna/hihnat
-Varmista että apulaite hihnan kiristäjä on ehjä. Jakoavaimella kun vääntelee niin huomaa onko nivel väljä. ( kai harvoin esim motonetillä hyllyssä. Eli tarkista ennen remonttiin ryhtymistä.)
-Vesipumpun jos vaihtaa niin termostaatti kannattaa vaihtaa samalla.

Muista hankkia piiiiiitkät pultit keulan "huolto-asentoon" vetämiseen.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.3.2013 16:33

Eiköhän se keula kannata purkaa kokonaan pois tieltä, ei se niin kovin paljoa enempää vaivaa teetä. Sen kun tekee, niin saa irroitettua vaikka turbon välijäähyn ja huuhdeltua sen + imuletkut öljymoskasta. Turbon kunnonkin pääsee toteamaan sitten samalla.

Muuta pikkuhommaa sitten vaikka relejohtojen veto ajovaloille + umpioiden kiillotus?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 15.3.2013 16:41

Ilmastointia on aika ärsyttävää täytellä.
Puskurihan purkautuu jokatapauksessa pois niin eikös välihäähyn mahdu sillon ottaan irti.
Ja tuolla huoltoasentoon vedollahan tulee joku 20cm tilaa työskennellä. Kyllä siinä mahtuu jo hienosti tekeen.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.3.2013 17:00

Kuulemma sen ilmastoinnin kennon pystyy vääntämään tieltä pois irroittamatta sitä. En ole kylläkään itse kokeillut.

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 15.3.2013 20:41

Keulan vetäminen auki huoltoasentoon riittää hyvin, Ilmastoinnin saa kyllä käännettyä edestä tarvittaessa pois mutta miksi purkamaan turhaan?

lemmentalja
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.9.2008 15:00

ViestiKirjoittaja lemmentalja » 17.3.2013 19:33

Jos nokkaketju rallattaa, niin ketju ja kiristin siihen...

TeurastajaKaikkonen
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2012 9:49

ViestiKirjoittaja TeurastajaKaikkonen » 5.8.2013 13:11

Joo keula on tarkotus purkaa ja ja tarkistella vähän turboa ja muuta kaikkea mitä löytyy. Vieläkään ei siis ole päästy pajalle asti eli edelleen vahtamatta. 232tkm nyt rullattuna, jakopäällä n. 110tkm

Öljysihti näissä vehkeissä on vissiin se mikä tukkeutuu ja aiheuttaa ongelmia.
Motonetin verkkokauppaa kun selailin niin siellä on öljypumppu+imuputki/sihti 59,90 (tuotenumero 25-1653)

Onko pumppu kuinka paljon työläämpi vaihtaa kuin pelkkä sihti ja kannattaako sitä alkaa vaihtamaan kun ei mitään öljyprobleemaa ole ollu?! Aina ollu ylärajoissa eikä ole valoja vilkutellu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa