Jakopää pitäisi vaihtaa (olisi pitänyt jo) kun 100tkm rullattu. Kaverin kanssa (itse en ole autoja juuri räpeltänyt) moinen ajateltu tehdä kun kunnon tilat pylväsnostimineen löytyy.
Mitä muita huoltoja olisi hyvä tehdä samalla purkamisella?!
Autona Passat variant 1.8T -98 AEB 227tkm
Jakopää remppa tulossa, mitä muita huoltoja samalla?!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 44
- Liittynyt: 1.8.2012 9:49
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-Laadukas jakohihna+kiristin sarja.
-Apulaitehihna/hihnat
-Varmista että apulaite hihnan kiristäjä on ehjä. Jakoavaimella kun vääntelee niin huomaa onko nivel väljä. ( kai harvoin esim motonetillä hyllyssä. Eli tarkista ennen remonttiin ryhtymistä.)
-Vesipumpun jos vaihtaa niin termostaatti kannattaa vaihtaa samalla.
Muista hankkia piiiiiitkät pultit keulan "huolto-asentoon" vetämiseen.
-Apulaitehihna/hihnat
-Varmista että apulaite hihnan kiristäjä on ehjä. Jakoavaimella kun vääntelee niin huomaa onko nivel väljä. ( kai harvoin esim motonetillä hyllyssä. Eli tarkista ennen remonttiin ryhtymistä.)
-Vesipumpun jos vaihtaa niin termostaatti kannattaa vaihtaa samalla.
Muista hankkia piiiiiitkät pultit keulan "huolto-asentoon" vetämiseen.
Eiköhän se keula kannata purkaa kokonaan pois tieltä, ei se niin kovin paljoa enempää vaivaa teetä. Sen kun tekee, niin saa irroitettua vaikka turbon välijäähyn ja huuhdeltua sen + imuletkut öljymoskasta. Turbon kunnonkin pääsee toteamaan sitten samalla.
Muuta pikkuhommaa sitten vaikka relejohtojen veto ajovaloille + umpioiden kiillotus?
Muuta pikkuhommaa sitten vaikka relejohtojen veto ajovaloille + umpioiden kiillotus?
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
-
- -
- Viestit: 44
- Liittynyt: 1.8.2012 9:49
Joo keula on tarkotus purkaa ja ja tarkistella vähän turboa ja muuta kaikkea mitä löytyy. Vieläkään ei siis ole päästy pajalle asti eli edelleen vahtamatta. 232tkm nyt rullattuna, jakopäällä n. 110tkm
Öljysihti näissä vehkeissä on vissiin se mikä tukkeutuu ja aiheuttaa ongelmia.
Motonetin verkkokauppaa kun selailin niin siellä on öljypumppu+imuputki/sihti 59,90 (tuotenumero 25-1653)
Onko pumppu kuinka paljon työläämpi vaihtaa kuin pelkkä sihti ja kannattaako sitä alkaa vaihtamaan kun ei mitään öljyprobleemaa ole ollu?! Aina ollu ylärajoissa eikä ole valoja vilkutellu.
Öljysihti näissä vehkeissä on vissiin se mikä tukkeutuu ja aiheuttaa ongelmia.
Motonetin verkkokauppaa kun selailin niin siellä on öljypumppu+imuputki/sihti 59,90 (tuotenumero 25-1653)
Onko pumppu kuinka paljon työläämpi vaihtaa kuin pelkkä sihti ja kannattaako sitä alkaa vaihtamaan kun ei mitään öljyprobleemaa ole ollu?! Aina ollu ylärajoissa eikä ole valoja vilkutellu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa