vento "yskii"

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

vento "yskii"

ViestiKirjoittaja mika.. » 17.3.2013 19:58

olisko teillä viisaammilla ideaa mistä vois johtua kun vento 1.8 vm-94 yskii ku painaa kaasua nopeesti ylös ja alas? ja kun painaa kerralla pohjaan niin ei reagoi kunnolla? vähän niinku tukehtuu, ihan ku sais liikaa ainetta? ja tuntuu että auto vie aivan vitusti ainetta? ja kovilla pakkasilla sammuu kun menee vaikka risteykseen ja laittaa kytkimen pohjaan? kiitoskia jo etukäteen jos jollain sattuis olee kokemusta ja hyviä neuvoja.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 17.3.2013 20:24

Tekeekö tuota kaikilla moottorilämmöillä? Kylmänä saattaisi normaalistikkin hieman booata nopeasti kaasua painettaessa.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 17.3.2013 20:25

juu tekee myös lämpimällä koneelle sitä

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 17.3.2013 20:32

kone varmaankin abs? jostain luin et paskana oleva lambda nostais kulutusta.. mut tiiä sitä sit. paljo noi sun kulutus lukemat sit on? mulla golffissa 1.8 adz kulutus 11l/100km kaupunki ajossa ja vasta leimattu eli päästöt ainakin ok.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.3.2013 20:33

Mahdollinen imuvuoto..? Tarkista imusarja-tehostin välisessä putkessa olevan kumiletkun kunto.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 17.3.2013 20:36

no tankilla pääsee sen about 400km ja suurimmaks osaks maantieajoa. siis se mikä menee jarrutehostimelta imusarjalle vai? sitä hiplailin ja tuntu olevan kunnossa? täytynee kattoo viel uudestaan tuo.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 17.3.2013 21:31

tsekkaa imusarjan ja "kaasarin" välinen laippa. Monesti murtunut tuhannen atomeiksi.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 17.3.2013 21:33

onkos noit laippoja kuinka helposti saatavilla?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.3.2013 22:00

On.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 17.3.2013 22:06

täytyy huomenna tarkistaa se töiden jälkeen. milläs ton lamda anturin tietää onko ehjä vai paskana?

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 18.3.2013 16:13

päästöistä

Vonmake
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.3.2013 17:22

ViestiKirjoittaja Vonmake » 18.3.2013 17:41

Kaappaan hieman tätä ketjua, kun jossain määrin samanmoista vikaa omassa -95 ventossa. Tyhjäkäynnillä kierrokset ovat n.600rpm (kylmänä hieman enemmän), eikä kierrokset pysy tasaisina. Liikkeelle kun lähtee, niin vauhti nousee vain sinne 70-80km/h, vaikka olisi talla pohjassa, ja loivassakin ylämäessä vauhtii hiipuu melkein kokonaan. Nämä ongelmat tulivat suunnilleen niillä paikkoin, kun oli pidempi plussakelipätkä tuossa muutama viikko takaperin.
Muuta en ole osannut tälle vielä tehdä, kuin ajella tovin masinolin kanssa.
Herättääkö ajatuksia/ehdotuksia siitä, mihin kierrokset ja nopeudet ovat kadonneet?

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 18.3.2013 18:32

sytkä osat uusiks tulpat, jakajankansi, ryörijä ja johdot kans jos huonos kunnos. ja sit ilmanputsari. niillä ite lähtisin ongelmaa ratkasee eikä maksa ku alle 50€

Vonmake
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.3.2013 17:22

ViestiKirjoittaja Vonmake » 18.3.2013 22:19

Vielä tarkennusta tuohon erityispiirteeseen ennen jatkotoimenpiteitä: auto ei nyi ollenkaan, vauhti vain tuntuu tukehtuvan jonnekin. Voiko se tästäkin huolimatta olla sytytysvika?

Vonmake
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.3.2013 17:22

ViestiKirjoittaja Vonmake » 22.3.2013 22:41

Tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä, ilmansuodatin ja moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Tuo anturi lopulta tasoitti käynnin, eikä uhkaile enää sammua risteyksiin, mutta vielä jäi nuo, että kierrokset yhä100-200rpm matalalla ja kiihdyttäessä tuntuu tukehtuvan, etenkin ylämäessä. Vähän enemmän kun polkee kaasua, niin meinaa tukehtua ja kun höllää, niin tuntuisi liikkuvan inasen paremmin.
Eräs ehdotti ryyppyvikaa ja/tai lambda-anturia. Ennen kuin nuita aletaan ihmettelemään, niin onko muita juttuja, mitä olisi syytä tarkistaa?

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 23.3.2013 8:33

Katsoitko sen kumilaipan?

Teoriassa kun painat kaasua kone heilahtaa sen verran että imusatsin ja 'kaasarin' väliin tulee rakoa ja varmasti ryytyy jos sieltä välistä imaisee ylimääräistä ilmaa.

Yhdessä ABS-koneisessa oli ongelmana itse kaasariruiskuhärdelli, läpän akselin pesät olivat kuluneet ja itseasiassa suutinkin hieman valskasi, noihin ei ainakaan silloin saanut irtopalikoita jotan purkuosan etsimiseksi meni.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 23.3.2013 10:07

Samaa mieltä eli ruiskun keskimmäinen liitin kannattaa tarkastaa samoin myös ruiskulle tuleva johtosarja hapettuu/haurastuu ajanmyötä jolloin johdot ottavat yhteen.....
ADZ 1,8i koneessa oli aikoinaan samoja ongelmia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa