Beetlen käyntiongelma/käynnissä pysymättömyys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lurkus
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.7.2012 13:23

Beetlen käyntiongelma/käynnissä pysymättömyys

ViestiKirjoittaja Lurkus » 3.7.2012 13:36

Eli auto 2.0 Beetle vm. 2000, moottorityyppi AQY

Ongelma alkoi siitä ett' auto nyki koko kierrosalueella ja tyhjäkäynti todella huonoa.
Vaihdoin puolapaketin,piuhat ja tulpat. Ei vaikuttanut mitään ja toimi hetken niinkuin aikaisemminkin, sitten huononi merkittävästi.

Tällähetkellä auto käynnistyy kuin kaikki olisi kunnossa mutta sammuu heti käynnistyttyään. kaasulla jos innokkaasti härnää niin pysyy jotenkin rykien käynnissä.

vikakoodeina tuli satunnaisia sytytyskatkosia ja systeemi laihalla, mut tulee varmaan jo pelkästään tosta onnettomasta käynnistä noi koodit.

bensapumppu toimii, paine mitattu moottorilta tulevalta letkulta ja oli 5.4 bar eli pumppu on ok?

omituista on se että paluuta kuristamalla auto käy suht normaalisti!?
ja on kokeiltu maf piuha irti ja ei ollu vaikutusta, kaasuläppä oli puhdas ja kaasun asennonki näyttää oikein.

ehdotuksia saa antaa ja vian keksijälle tarjoan pullakahvit jos asuu suht lähellä lahtea:)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.7.2012 13:45

Onkos näissä Beetleissä tuota Hall-anturia, joka ainakin veeroissa aiheuttaa tuon tyylisiä ongelmia?

Lurkus
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.7.2012 13:23

ViestiKirjoittaja Lurkus » 3.7.2012 14:28

no ymmärtääkseni on kampiakselilla ja nokalla asentoanturit mut ei ilmeisesti ns"hall- anturia" ole?

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 9.2.2013 18:50

Moro, onko tähän ongelmaan löytynyt selitystä? Itselläni samainen ongelma...

Lurkus
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.7.2012 13:23

ViestiKirjoittaja Lurkus » 9.2.2013 18:53

joo, viimein vika löytyi ilmamassamittarista vaikka ei antanu koodia tai mitään siihen viittaavaa.

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 9.2.2013 19:33

Itsellä on vaihdettu viime keväänä entisen omistajan toimesta uusi MAF ja toinen lambda-anturi.

Vikakoodina tulee 17535 P1127 Long Term Fuel Trim - System too Rich.

Eli rikkaalla käy, muuten samat ongelmat kuin sinulla oli.

"Here's a good sanity check for the status of your MAF. Do a full-throttle run all the way to redline in a single gear (second works fine). Group 002 usually shows air mass in g/s. Your peak airflow should be roughly 0.80 times your horsepower. So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s. If you see significantly less than that, you MAF may be on the way out. This still works if you are chipped, but "race" programs may make more power through timing, rather than airflow. Therefore, take all readings with a grain of salt."

Löysin tuollaisen tavan testata maffin, eli tuolla konstilla maf arvon pitäisi tossa AQY moottorissa olla noin 92 g/s...? Omani kuitenkin näyttää n. 130 g/s.

Voiko olla mhdollista että maf näyttää liikaa ja kone saa sitä myöden liikaa soppaa käyden rikkaalla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa