Tällä kertaa kyselen tyhmiä seuraavasta aiheesta:
Mulla on -90 Jetta (PN) surullisen kuuluisalla Pierburg 2e-e kaasuttimella. Olen saanut haalittua samanikäisestä RP-koneisesta kakkiksesta Monotronic-hilut, eli ruiskuyksikkö, johtosarja sulakerasialta konehuoneeseen, ECU yms.
Kysymys kuuluukin millainen homma tuon johtosarjan vaihtaminen on ? Tarviiko jotain erityistä huomioida, vai puranko vaan tuon PN:n johtosarjan pois ja laitan tuon RP:n vastaavan tilalle ?
Bensapumpulle joutuu ainakin tekemään johdot takakonttiin.
Sitten toinen kysymys liittyy tuohon bensapumppuun; hommasin tankin ja pumppuyksikön VR6-Golfista, onko tuosta VR6-bensapumpusta jotain haittaa ton ykspisteruiskun kanssa ?
Noihin nyt olisi kiva saada vastauksia, varmasti joku joskus tehnyt vastaavan muutoksen.
Kakkis ja Monotronic
Valvoja: ffp jäsenet
VR6:sen bensapumppu voi haitata, tai toimia hyvin. Riippuu siitä että riittääkö paineensäätimen virtauskapasiteetti. Mikäli pumpussa on enempi tuottoa kuin paineensäädin kerkee päästää läpi, nousee paine liian isoksi. Parissa projektissa tullut moinen vastaan, kun vaihdetaan monipisteen tilalle yksipisteruisku.
Voi olla, täytyy ettiä joku kytkentäkaavio. Tai no eipä sillä toisaalta mitään väliä ole kun mulla on tuo RP:n johtosarja ja punainen anturi jo hommattu.
Kun irrotin johtosarjaa purkuautosta niin muuten koko konehuoneen ja sulakerasian välinen johtosarja lähti mukavasti mutta siellä oli sitten yksi keltasininen johto joka piti katkaista, rupes menemään niin syvälle jonnekkin. Tämä keltasininen johto tais mennä just tuolle punaiselle anturille toiseksi johdoksi.
Pitää tutkia tuota anturin johtoa kun pääsee taas tallille.
Kun irrotin johtosarjaa purkuautosta niin muuten koko konehuoneen ja sulakerasian välinen johtosarja lähti mukavasti mutta siellä oli sitten yksi keltasininen johto joka piti katkaista, rupes menemään niin syvälle jonnekkin. Tämä keltasininen johto tais mennä just tuolle punaiselle anturille toiseksi johdoksi.
Pitää tutkia tuota anturin johtoa kun pääsee taas tallille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”