By pass asiaa...
Valvoja: ffp jäsenet
By pass asiaa...
Eli autoni on AGU koneella varustettu gti golffi ja ongelmana on etten saa toimimaan ahtopainemittaria. Olen laittanut sen t-haaran by passin pikkuletkuun niinkuin se varmaan pitääkin laittaa mutta mittari ei näytä mitään. Virrat tulee ja ne liittänät on ok. Mites voiko tähän vaikuttaa että kun noi by passin alkuperäiset letkut olivat muhineet niin laitoin uudet mutta vähän paksummat letkut ja vedin letkun suoraan imusarjalta by passille kun se välissä oleva ohut metalli pilli oli vääntyillyt ja mennyt lyttyyn. Eli vaikuttaako tuo nyt asiaan?? Olen kokeillut myös monella by passilla ettei vika ole siinäkään.
-väärin kytketty
-kaikissa kokeilemissasi pässeissä kalvot riekaleina
-ahtomittari tai sille menevä letku paskana
-valtava vuoto jossain letkussa josta alipaineet/ylipaineet pääsee harakoille
Vetääkö auto hyvin? Toimiiko jarrut normaalisti?
Koita pistää se ahtomittarin T-haara bensapaineensäätimen letkun väliin, josko sit lähtis rokkaamaan.
Ja kokeile nyt vielä kokonaan toista ahtomittariakin.
-kaikissa kokeilemissasi pässeissä kalvot riekaleina
-ahtomittari tai sille menevä letku paskana
-valtava vuoto jossain letkussa josta alipaineet/ylipaineet pääsee harakoille
Vetääkö auto hyvin? Toimiiko jarrut normaalisti?
Koita pistää se ahtomittarin T-haara bensapaineensäätimen letkun väliin, josko sit lähtis rokkaamaan.
Ja kokeile nyt vielä kokonaan toista ahtomittariakin.
Ei vaikuta yhtään mihinkään, oli se letku sitten a)paksua b)ohutta c)kumia d)metallia. Pitäisi toimia ihan yhtälailla. Ei mulla TT:ssäkään ole missään välissä metallista putkea (eikä ollut AGU-koneisessa MK4:ssäkään), vedin kaikki letkut uusiksi sisähalk.4mm punosvahvistetulla neoprenkumiletkulla.
Kokeile irroittaa se letku mittarin perseestä, kone käyntiin ja kokeile vaikka sormella, että tuntuuko siellä imu. Pitäisi aika selkeä alipaine olla tyhjäkäynnillä (joku -0,6-0,7bar).
Eikö se mittari siis värähdä suuntaan eikä toiseen? Vai onko mittarissa ylipäätään tuota alipaineasteikkoa (miten just, että sehän voi olla semmoinen nestevaimennettu, missä on pelkkä ylipaineasteikko...)
Jos tuo letkutesti tuotti tulosta, niin mittari on paskana (tai sitten sulla on semmoinen pelkällä ylipaineasteikolla varustettu mittari?). Ahtopainemittarin pitäisi siis tyhjäkäynnillä näyttää alipainetta, juurikin tuon aikaisemmin mainitsemani verran (tai jotain sinnepäin ainakin).
Paikallaan jos kaasua poleksit, niin eipä se imusarjan paine ylipaineen puolelle menekään kuin ihan karvan verran, kun ei moottorin tarvitse tehdä töitä. Ajaessa (rasituksen kera) näet vasta, mitä siellä on oikeasti ahtoja.
Kokeile irroittaa se letku mittarin perseestä, kone käyntiin ja kokeile vaikka sormella, että tuntuuko siellä imu. Pitäisi aika selkeä alipaine olla tyhjäkäynnillä (joku -0,6-0,7bar).
Eikö se mittari siis värähdä suuntaan eikä toiseen? Vai onko mittarissa ylipäätään tuota alipaineasteikkoa (miten just, että sehän voi olla semmoinen nestevaimennettu, missä on pelkkä ylipaineasteikko...)
Jos tuo letkutesti tuotti tulosta, niin mittari on paskana (tai sitten sulla on semmoinen pelkällä ylipaineasteikolla varustettu mittari?). Ahtopainemittarin pitäisi siis tyhjäkäynnillä näyttää alipainetta, juurikin tuon aikaisemmin mainitsemani verran (tai jotain sinnepäin ainakin).
Paikallaan jos kaasua poleksit, niin eipä se imusarjan paine ylipaineen puolelle menekään kuin ihan karvan verran, kun ei moottorin tarvitse tehdä töitä. Ajaessa (rasituksen kera) näet vasta, mitä siellä on oikeasti ahtoja.
Juu tänään vaihdoin uuden coolerin ja ahtoputket mutta mittari näyttää nollaa. Kun kokeilin onko putket tarpeeksi kireellä yks pamahti irti. Kiristyksen jälkeen ei enää pamahdellut joten ei pitäis olla mitään vuotoja. Pässikin suhahtelee joten sekin toimii joten pakko kai se on uskoa että mittarissa vikaa. Ai niin otin mittarin takaa letkun irti mutta ei tuntunut imua?? Letkun tarkastin ja se on kunnossa...
Juu kokeilinkin tuota mittaria tosin pyärän pumpullla ja kyllähän se liikkui.
Kävin sitten koeajolla ja annoin vähän enempi kaasua ja sille se kyllä tuntukin ettei ahtoja oiskaan. Mikähän tässä nyt mättää?? Voisko toi n75 olla rikki. Tuota mittaria sen takia olin asentamassakin kun auto tuntuu välillä niin laiskalta. Miksiköhän toi mittari sitten näyttää vaan nollaa koko ajan??
Kävin sitten koeajolla ja annoin vähän enempi kaasua ja sille se kyllä tuntukin ettei ahtoja oiskaan. Mikähän tässä nyt mättää?? Voisko toi n75 olla rikki. Tuota mittaria sen takia olin asentamassakin kun auto tuntuu välillä niin laiskalta. Miksiköhän toi mittari sitten näyttää vaan nollaa koko ajan??
Jos se letku on kerta ehjä (aika pahasti rikki pitää olla, ettei MITÄÄN näytä...), niin sulla on se letku nyt jostain rutussa, jos ei kerta alipainettakaan näytä.
Esim. jostain kaksinkerroin, liian tiukassa välissä, tai oot liian tiukkaan nippusiteellä jostain puristanut. Koitappa vetästä se letku sieltä irti kokonaan ja kierrättää jostain eri kautta. Onks se semmoista kirkasta pehmeetä kumia? Se meneekin _todella_ helposti kurttuun, etenkin lämmetessään.
Ja tosiaan, vaikka turbo olisi aivan paskana, niin ettei ahtaisi ollenkaan, niin kyllä sen mittarin pitäisi alipainetta silti näyttää, etenkin tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksissa.
Tuo voiman puute voi johtua monesta asiasta, vikakoodien lukemisilla on hyvä aloittaa. Syypäitä voi olla monenlaisia ja monia yhtäaikaakin jopa. Esim. N75, MAF, tukkeutunut katti, ahtovuoto, lämpöanturiviat jnejnejne...
Esim. jostain kaksinkerroin, liian tiukassa välissä, tai oot liian tiukkaan nippusiteellä jostain puristanut. Koitappa vetästä se letku sieltä irti kokonaan ja kierrättää jostain eri kautta. Onks se semmoista kirkasta pehmeetä kumia? Se meneekin _todella_ helposti kurttuun, etenkin lämmetessään.
Ja tosiaan, vaikka turbo olisi aivan paskana, niin ettei ahtaisi ollenkaan, niin kyllä sen mittarin pitäisi alipainetta silti näyttää, etenkin tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksissa.
Tuo voiman puute voi johtua monesta asiasta, vikakoodien lukemisilla on hyvä aloittaa. Syypäitä voi olla monenlaisia ja monia yhtäaikaakin jopa. Esim. N75, MAF, tukkeutunut katti, ahtovuoto, lämpöanturiviat jnejnejne...
Pitää vielä kerran tarkastaa se letku ja kokeilla jollain toisella letkulla.
Se on just semmosta läpinäkyvää letkua mikä tuli siinä mittarin mukana
sitä sai oikoa aika pitkään kun oli kerällä. Oon jo maffin, lambdan, lämpötila-anturin
ja pässin vaihtanu joten toi n75 on enää vaihtamatta. Katsastuksesta meni läpi joten päästöt kunnossa että katalysaattori pitäis olla kunnossa ja turbokin vaihdettu.
Vikakoodeja ei ainakaan tällä hetkellä löydä mutta viimeksi oli sellainen kuin "maksimi kiihdytys ylitetty" tai jotain ton tapasta. Mitähän toikin sitten tarkottaa??
Se on just semmosta läpinäkyvää letkua mikä tuli siinä mittarin mukana
sitä sai oikoa aika pitkään kun oli kerällä. Oon jo maffin, lambdan, lämpötila-anturin
ja pässin vaihtanu joten toi n75 on enää vaihtamatta. Katsastuksesta meni läpi joten päästöt kunnossa että katalysaattori pitäis olla kunnossa ja turbokin vaihdettu.
Vikakoodeja ei ainakaan tällä hetkellä löydä mutta viimeksi oli sellainen kuin "maksimi kiihdytys ylitetty" tai jotain ton tapasta. Mitähän toikin sitten tarkottaa??
Jaahas letku kunnossa, mutta vaikka ottaa sen imusarjalta tulevan letkun irti t-haarasta ja kokeilee siitä niin ei tunnu imua eikä käyntikään muutu miksikään?? Noh sitten löyty rikkinäinen letku joku menee tehostajalle oli revenny siitä kohti missä on se takaiskuventtiili pitänee toi vaihtaa ja tutkia joko toimis. Vetäsin siihen teippiä ympärille mutta ainakaan se ei auttanut vaikka ei tuntunut siitä vuotavan.
No mikäs piru siinä sit voi olla. Koitas nyt vielä kattoa kaikki letkut läpi sieltä jos joku vuoto löytyis.
Sekä testaa laitaa bensapaineensäätimen letkun väliin T-haara ja mittari siihen.
Ahtovuodotkin kannattais testata. MAFfilta tuleva ilmaletku irti, sopiva tulppa siihen ja varovasti puhaltelee paineilmaa järjestelmään. Luulis vuotojen viimeistään tolla löytyvän.
Sekä testaa laitaa bensapaineensäätimen letkun väliin T-haara ja mittari siihen.
Ahtovuodotkin kannattais testata. MAFfilta tuleva ilmaletku irti, sopiva tulppa siihen ja varovasti puhaltelee paineilmaa järjestelmään. Luulis vuotojen viimeistään tolla löytyvän.
Jos ne imusarjalta tulevat letkut on alkuperäiset (sitä kangaspunos"vahvisteista" kuraa), niin vaihda ne vaikka ekana kaikki johonkin parempiin. Se alkuperäinen kumi haurastuu ajan myötä ja ne letkut voi mennä tukkeeseen ihan pelkästään siitä murenevasta kumimurusta (+ tietty öljystä, kun sitäkin siellä letkuissa hieman on). Mulla on ollut kaikissa VAGeissa ne orkkis haistapaska-kangaskumiletkut aika surullisessa kunnossa, yksi letku ainakin oli ihan tukkeessakin siitä murentuneesta kumista + öljystä.
Itse laitoin 4 (vai olisiko ollut 5mm, enivei...)mm sisähalkaisijalla varustettua öljynkestävää kangaspunosvahvisteista kumiletkua. Löytyy ainakin Hiflexiltä.
Melko jämäkkää letkua, mutta taipuu aika jyrkkäänkin kurviin. Ja tosiaan tuon aika tuhdin rakenteen ansiosta ansiosta ei painu ruttuun, vaikka tulisi kuinka kova alipaine letkuun, tai joutuisi tunkemaan letkun jostain ahdistavastakin välistä.
Ainoa miinus ko. letkussa on se, että bypassiin ei mahdu kunnolla klemmari, koska letkun seinämävahvuus on aika suuri. Mutta kyllä sen saa kuitenkin kiristettyä, etenkin jos klemmari on tällainen.
Mutta tosiaan, ainakin kestävä ja _hyvä_ letku. Eikä ole edes kallista, kaikkine klemmareineen parin metrin pätkä taisi maksaa 15 euron luokkia.
Tuota samaa letkua olen tosiaan laittanut jokaiseen VAGiin alipaineletkuiksi (G60 Corrado, Mk4 GTI, TT). Huomattavasti halvempaa, ja ehkä jopa kestävämpää, kuin silikonituubi.
Melko jämäkkää letkua, mutta taipuu aika jyrkkäänkin kurviin. Ja tosiaan tuon aika tuhdin rakenteen ansiosta ansiosta ei painu ruttuun, vaikka tulisi kuinka kova alipaine letkuun, tai joutuisi tunkemaan letkun jostain ahdistavastakin välistä.
Ainoa miinus ko. letkussa on se, että bypassiin ei mahdu kunnolla klemmari, koska letkun seinämävahvuus on aika suuri. Mutta kyllä sen saa kuitenkin kiristettyä, etenkin jos klemmari on tällainen.
Mutta tosiaan, ainakin kestävä ja _hyvä_ letku. Eikä ole edes kallista, kaikkine klemmareineen parin metrin pätkä taisi maksaa 15 euron luokkia.
Tuota samaa letkua olen tosiaan laittanut jokaiseen VAGiin alipaineletkuiksi (G60 Corrado, Mk4 GTI, TT). Huomattavasti halvempaa, ja ehkä jopa kestävämpää, kuin silikonituubi.
Juu itekkin oon uusinu melkein kaikki noi letkut kun olivat niin hapertuneita.
Mites kun tekee ton "painetestin" niin saako pässit sun muut ollla paikallaan
vai pitäskö ottaa pois ja tulpata ne paikat?? Jossain on ahtovuoto kun kävin
koeajolla niin täyskaasulla vedättäessä rupee kuulumaan suhinaa ja ahdot
ei käy kun 0.3 kohdilla.
Mites kun tekee ton "painetestin" niin saako pässit sun muut ollla paikallaan
vai pitäskö ottaa pois ja tulpata ne paikat?? Jossain on ahtovuoto kun kävin
koeajolla niin täyskaasulla vedättäessä rupee kuulumaan suhinaa ja ahdot
ei käy kun 0.3 kohdilla.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Jos paineistaa imuletkusta järjestelmän niin eikös pässin kummalakin puolella ole sama paine, jolloin pässi ei joudu teoriassa kovinkaan pahalle kuormitukselle. Pässi on kiinni toisesta päästä turbon jälkeen ja toisesta päästä imuletkussa eikä välillä ole mitään venttiilejä. Ahtaessa turbo luo ylipaineen ahtoputkistoon ja luo paine-eron.
Vakiopässillä ajetaan helposti yli 1,5bar ja tuolla paineella pitäisi jo paineen karata. Jollei karkaa niin kovinkaan vakavasta ahtovuodosta ei ole kyse ja voi ruveta etsimään muualta vikaa.
Isommat pojat kertoo että tubeless venttiili ja rengaspainemittari on hyvä apu ahtovuotojen paikallistamiseen.
Vakiopässillä ajetaan helposti yli 1,5bar ja tuolla paineella pitäisi jo paineen karata. Jollei karkaa niin kovinkaan vakavasta ahtovuodosta ei ole kyse ja voi ruveta etsimään muualta vikaa.
Isommat pojat kertoo että tubeless venttiili ja rengaspainemittari on hyvä apu ahtovuotojen paikallistamiseen.
Jaahas painetesti tehty ja kesti 1 barin paineet muutamasti kohti suhisi vähän
mutta kiristyksien jälkeen loppu nekin suhinat. Mittari näyttää silti tyhjäkäynnillä nollaa ajaessa näytää korkeimillaan 0.3 bar. Mittarin liitännät ja letkut tarkastettu sata kertaa ja letkuun joka tulee mittarin taakse ei tule alipainetta. Paljos pitäs näyttää alipainetta tyhjäkäynnillä??
mutta kiristyksien jälkeen loppu nekin suhinat. Mittari näyttää silti tyhjäkäynnillä nollaa ajaessa näytää korkeimillaan 0.3 bar. Mittarin liitännät ja letkut tarkastettu sata kertaa ja letkuun joka tulee mittarin taakse ei tule alipainetta. Paljos pitäs näyttää alipainetta tyhjäkäynnillä??
Oot tarkastanu ne letkut ihan sinne imusarjalle asti? Kokeile jostain toisesta alipaineletkusta ottaa sille mittarille haaroitus.
Joskus on ollut semmoisiakin tapauksia, että se imusarjan alipainenippa on ollut tukossa huonon ilmansuodattimen vuoksi (esim liian harva vapaavirtaussuodatin) imusarjaan kertyneestä pölypaskasta ja öljystä.
Ja ootko lukenu yhtään mitä oon kirjoittanut? :D Itseäni lainaten tuolta yhdestä aiemmasta postauksesta:
Ootsä testannu sitä mittaria niinku kirjotin aiemmin? Eli letku sieltä mittarin perästä vaikka suuhun ja imet/puhallat. Liikkuuko viisari alipainepuolelle, kun imet letkusta?
Edit: Tuli mieleen, että jos siinä letkussa ei alipaine kulje, niin eihän sulla sitten toimi bypass-venttiilikään. Kun alipainehan sen venan avaa... Eikö alipainetta tule siis sinne bypassin päähän letkuakaan? Tyhjäkäynnillä vaan letku pässiltä irti ja sormella kokeilet että onko imua.
Joskus on ollut semmoisiakin tapauksia, että se imusarjan alipainenippa on ollut tukossa huonon ilmansuodattimen vuoksi (esim liian harva vapaavirtaussuodatin) imusarjaan kertyneestä pölypaskasta ja öljystä.
Ja ootko lukenu yhtään mitä oon kirjoittanut? :D Itseäni lainaten tuolta yhdestä aiemmasta postauksesta:
Kokeile irroittaa se letku mittarin perseestä, kone käyntiin ja kokeile vaikka sormella, että tuntuuko siellä imu. Pitäisi aika selkeä alipaine olla tyhjäkäynnillä (joku -0,6-0,7bar).
Ootsä testannu sitä mittaria niinku kirjotin aiemmin? Eli letku sieltä mittarin perästä vaikka suuhun ja imet/puhallat. Liikkuuko viisari alipainepuolelle, kun imet letkusta?
Edit: Tuli mieleen, että jos siinä letkussa ei alipaine kulje, niin eihän sulla sitten toimi bypass-venttiilikään. Kun alipainehan sen venan avaa... Eikö alipainetta tule siis sinne bypassin päähän letkuakaan? Tyhjäkäynnillä vaan letku pässiltä irti ja sormella kokeilet että onko imua.
Pässi toimii ihme kyllä, mutta vaikka otan sen letkun irti pässiltä ei tunnu imua...
Itekkin aatelin että se nippa on tukossa, mutta ei ollu putsasin sen vielä varmuuden
vuoksi. Pitänee kokeilla toimiiko tuosta pensanpaineen säätimen letkusta. Ja mittaria oon kokeillu puhaltamalla ja imemällä sekin toimii. Noin paljon kuitenkin alipainetta 0.6-0.7 eli pitäs tuntua ihan selvästi se imu siitä letkusta?? Jotenkinhan tuon alipaine puolen täytyy
olla tukossa eihän siinä enää muuta vaihtoehtoa ole olemassa.
Itekkin aatelin että se nippa on tukossa, mutta ei ollu putsasin sen vielä varmuuden
vuoksi. Pitänee kokeilla toimiiko tuosta pensanpaineen säätimen letkusta. Ja mittaria oon kokeillu puhaltamalla ja imemällä sekin toimii. Noin paljon kuitenkin alipainetta 0.6-0.7 eli pitäs tuntua ihan selvästi se imu siitä letkusta?? Jotenkinhan tuon alipaine puolen täytyy
olla tukossa eihän siinä enää muuta vaihtoehtoa ole olemassa.
http://www.youtube.com/watch?v=eRQ4XbMuQAQ
Tuossa näkyy tyhjäkäyntiä ja paikallaan polkemista. Tyhjäkäynnillä siis tuo noin 0,7bar alipainetta... Paikallaan poleksiessa ei oikeastaan ahtopaineen puolelle mittari värähdäkään.
Ja joo, kyllä se 0,7bar imu tuntuu (ja kuuluukin) ihan selvästi letkun päätä hypistellessä. Ja jos siellä letkussa ei imua ole, niin ei muuten varmasti toimi bypassikaan.
Miten sä sen nipan putsasit? Testaa nyt vielä se letku, ettei se ole tukossa mistään.
Tuossa näkyy tyhjäkäyntiä ja paikallaan polkemista. Tyhjäkäynnillä siis tuo noin 0,7bar alipainetta... Paikallaan poleksiessa ei oikeastaan ahtopaineen puolelle mittari värähdäkään.
Ja joo, kyllä se 0,7bar imu tuntuu (ja kuuluukin) ihan selvästi letkun päätä hypistellessä. Ja jos siellä letkussa ei imua ole, niin ei muuten varmasti toimi bypassikaan.
Miten sä sen nipan putsasit? Testaa nyt vielä se letku, ettei se ole tukossa mistään.
Suhaitin sinne nippaan puhistus ainetta jolla putsataan ilmanmäärämittareita
ja sit höönäilin sitä rautalangan pätkällä eikä tuntunut että siellä mitään olisi
edessä. Oon kokeillu suoraan siitä nipalta eikä tunnu imua. Pässi on mallia
forge split r ja kyllä se suhahtaa ja näkyy kun se mäntä aukeaa. Tosin se on tällä hetkellä kaikkein löysimillään mitä voi saada kun ei toiminut kun kiristin ja varmaan
just sen takia kun ei tuu alipainetta. Noh huomenna käyn hakee letkua ja klemmareita
niin vaihtelen kaikki alkuperäiset letkut uusin ja kokeilen toimiiko siitä pensanpaineensäätimen letkusta se mittari.
ja sit höönäilin sitä rautalangan pätkällä eikä tuntunut että siellä mitään olisi
edessä. Oon kokeillu suoraan siitä nipalta eikä tunnu imua. Pässi on mallia
forge split r ja kyllä se suhahtaa ja näkyy kun se mäntä aukeaa. Tosin se on tällä hetkellä kaikkein löysimillään mitä voi saada kun ei toiminut kun kiristin ja varmaan
just sen takia kun ei tuu alipainetta. Noh huomenna käyn hakee letkua ja klemmareita
niin vaihtelen kaikki alkuperäiset letkut uusin ja kokeilen toimiiko siitä pensanpaineensäätimen letkusta se mittari.
Opinons tarkoitti kaiketi että jos otat siitä konehuoneestasi pari kuvaa niin joku voisi ihan suoraan siitä päättelemällä sanoa mikä letku kuuluu mihinkin. Jos ne nipat on tehtaalta lähtien ollu tukossa ja niistä lähtee letkuja, niin voimme helposti päätellä että ne letkut eivät niihin nippoihin kuulu. Tällöin saattaisimme ehkä löytää joka letkulle oikean paikan mihin tehtaan insinöörit ovat ne suunnitelleet.
Ei näin yksinkertaisen asian kanssa kananta ihan hirveästi yöuniaan menettää.
Ei näin yksinkertaisen asian kanssa kananta ihan hirveästi yöuniaan menettää.
Kun tässä nyt pitää taas alkaa pyörittämään pilkkua asian vierestä, niin onko teillä sitten montakin ylimääräista letkunippaa niissä imusarjoissa? tuskin on....
Ja asiaan... eli kun kerta nipat ei ole auki, niin kai se yksinkertaisinta on ottaa imusarja pöydälle ja porakone käteen... sillähän ne aukeaa hyvinkin nopsaan. Huolehtii vaan sitten ettei imusarjan sisälle jää mitään moskaa.
Ja asiaan... eli kun kerta nipat ei ole auki, niin kai se yksinkertaisinta on ottaa imusarja pöydälle ja porakone käteen... sillähän ne aukeaa hyvinkin nopsaan. Huolehtii vaan sitten ettei imusarjan sisälle jää mitään moskaa.
Letkujen paikoista ei ole epäselvyyttä mutta siitä on pitääkö noitten nippojen olla
läpi tuonne imusarjaan. Outoa on että nipat ois vaan laitettu imusarjaan muttei porattu läpi ja outoa on että oisvat jäänyt poraamatta kun imusarja on ihan omansa eikä mikään kopio.
Mutta jos ne pitää olla läpi asti niin sit poraan niistä reiät läpi asti. Eli jos joku osais varmaks sanoa että niistä nipoista pitää kulkea ilma läpi niin kiitos ja kumarrus.
http://media.photobucket.com/image/agu% ... G_2047.jpg
Noista nipoista siis kyse ja mulla niihin tulee by passin yläletku ja pensanpaineensäätimen letku.
läpi tuonne imusarjaan. Outoa on että nipat ois vaan laitettu imusarjaan muttei porattu läpi ja outoa on että oisvat jäänyt poraamatta kun imusarja on ihan omansa eikä mikään kopio.
Mutta jos ne pitää olla läpi asti niin sit poraan niistä reiät läpi asti. Eli jos joku osais varmaks sanoa että niistä nipoista pitää kulkea ilma läpi niin kiitos ja kumarrus.
http://media.photobucket.com/image/agu% ... G_2047.jpg
Noista nipoista siis kyse ja mulla niihin tulee by passin yläletku ja pensanpaineensäätimen letku.
No jos sun pässi on toiminut vaikka nuo reiät ovat ummessa(?) niin ihmettelen kyllä. Eikö sen pitäs sakata aika reilusti jos pässi ei toimi?
Eli kyllä siellä pitäisi ilma liikkua nuista läpi eli reikähän siellä on oltava/tehtävä.
Ootko jollain neulalla kokeillu reikää jos se on niin pieni tai puhaltanut läpi?
Eli kyllä siellä pitäisi ilma liikkua nuista läpi eli reikähän siellä on oltava/tehtävä.
Ootko jollain neulalla kokeillu reikää jos se on niin pieni tai puhaltanut läpi?
No se pässi oli kaikkein löysimällä asetuksella kun toimi muuten ei auennut.
Puhaltamalla ei mee ilma läpi. Oisko niin pienet noi reiät että eivät näy kunnolla.
Imusarjan sisältä kun kattoo niin näkyy ne kohoumat niissä nippojen kohalla mutta
reikiä ei näy. Pitänee tehdä ne reiät ja katsoa joko rupeis pelittämään.
Puhaltamalla ei mee ilma läpi. Oisko niin pienet noi reiät että eivät näy kunnolla.
Imusarjan sisältä kun kattoo niin näkyy ne kohoumat niissä nippojen kohalla mutta
reikiä ei näy. Pitänee tehdä ne reiät ja katsoa joko rupeis pelittämään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa