1.8t nykii eikä kierrä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

paye
-
Viestit: 140
Liittynyt: 15.11.2005 18:47

1.8t nykii eikä kierrä

ViestiKirjoittaja paye » 12.1.2013 20:46

Tullut pakkasilla outo vika.

Välillä auto toimii ongelmitta, mutta toisinaan alkaa ongelmat.

Seuraavanlaisia vikoja ilmenee satunnaisesti:
- liikkeelle lähdössä auto nytkyttää. Kun kierroksia nostaa vapaalla varovasti niin tasakaasulla kierrokset heijjaa.
- vedot katoaa eikä auto jaksa liikkua
- tyhjäkäynti putoaa n. 400-500rpm ja paukuttaa putkessa, kaasua painaessa kone ei reagoi lainkaan

Vika ei yleensä kestä kauan, mutta saattaa tulla parikin kertaa vaikkapa 10km ajon aikana.

Auto on siis octavia rs -01. Koittanu etsiä eri vag forumeilta vastausta, muttamonella on saman tyyppisiä vikoja ollut mutta missään ei vastausta löytynyt vikaan. Bypassin irrotn ja tuntu liikkuvan ihan hyvin, joten tuskin seän jäätyy.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.1.2013 20:58

Melkeinpä sanoisin, että vikakoodien luku ensiksi.
Noi laitokset tuppaa olemaan niin täyteen sullottu antureita, jotka toimii ja ei toimi.
Saisi ehkä vähän suuntaa mistä alkaa vikaa etsimään.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.1.2013 22:10

Puola tai useampi.

paye
-
Viestit: 140
Liittynyt: 15.11.2005 18:47

ViestiKirjoittaja paye » 12.1.2013 23:28

Vikakoodia ei anna. Vaihdettu bosch puolat, uudet tulpat, uusi maf ja tt bypass. Vika oli poissa about kuukauden ja nyt ilmenee taas.

Edit: sekä n75 tms. venttiili oli myös uusittu.

miza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2006 22:08

ViestiKirjoittaja miza » 13.1.2013 0:23

Jaa sellasia vikoja siinä sitten niin. Kosteus häiritsis ja puolissa olis jtn ongelmaa?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 13.1.2013 0:56

Voiko uusi MAF olla viallinen? Ja millaista vikaa sitten se sytytyksenvahvistin tuo mukanaan, eikös se aika usein rupea kenkkuamaan näissä? Lähinnä tuo tyhjäkäyntiheijailu ja paukuttelu putkessa kuulosti ihan samoilta kuin oman maffin viimeiset hetket..

paye
-
Viestit: 140
Liittynyt: 15.11.2005 18:47

ViestiKirjoittaja paye » 13.1.2013 10:09

Ja kummallisinta, on että nämä viat kestää vain hetken, sen jälkeen taas auto rokkaa kuten pitää. Tuo on vähän verrattavissa siihen kuin olisi ahtoputki irti/vuotaisi, mutta se on pois suljettu vika jo.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.1.2013 13:16

Ettei olisi sitten MAFin joku johto poikki, jonka takia se välillä toimisi ja toisinaan taas ei?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 13.1.2013 13:49

Voikos bensapumpun häiriöt tehdä tuommoisia oireita? Joku kosketuspinta siellä huono? Vai onko liian kaukaa haettua?

paye
-
Viestit: 140
Liittynyt: 15.11.2005 18:47

ViestiKirjoittaja paye » 13.1.2013 20:27

Tuntuis, että jotenkin liittyis ilmansaantiin/mittaukseen. Tänään sytty kesken ajon moottorin vikavlo vaikka auto kävi hyvin. Jos sais huomenna koodit ulos siitä.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 13.1.2013 21:32

Kaasuläppä?

paye
-
Viestit: 140
Liittynyt: 15.11.2005 18:47

ViestiKirjoittaja paye » 14.1.2013 17:29

Onko tolla mittariston ja ilmastoinnin säätöpaneelin ulkoilman lämpömittarilla mitään yhteyttä moottorinohjaukseen?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.1.2013 18:29

Ei pitäisi olla. Imuilman lämpötilaa kun ei mittailla ennen ahtimen läpi pyörähtämistä.

_Antsa_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 16.1.2013 18:35

ViestiKirjoittaja _Antsa_ » 16.1.2013 18:50

Lainaan tätä ketjua, kun minullakin on melkein sama ongelma. Eli aina kun auton käynnistää aamulla tyhjäkäynti käy normaalisti hetken, jonka jälkeen kierrokset putoaa n, 400-500rpm ja välillä sammuu. Kierrokset kuitenkin tasaantuu, kun kerran polkaisee kaasua. Siis tämä tapahtuu vain, jos auto on on seissyt yön yli ja myös työpäivän jälkeen ilmenee samaa.

Auto on siis vw bora 1.8t, ei anna vikakoodeja. Puolat ja tulpat vaihdettu kesällä.

Voisiko ongelma johtua imuvuodosta? Ei kuitenkaan voi olla kovin suuri vuoto kun ei anna vikakoodia.

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 17.1.2013 8:49

Meikällä sama ongelma. Boschin testeri ilmoittaa jäähdytysjärjestelmän viaksi ja sytyttää vikavalon tauluun. Kun käy nollaamassa, pysyy poissa muutaman päivän ja auto toimii tällöin täysin normaalisti. Käynnistyy hyvin jne, mutta kun valo taas tupsahtaa esiin niin kylmäkäynnistyksessä ongelmia. Ongelma ilmenee noin 0 - -5C, -25 tai kun on oikein kostea keli. About 10 asteen pakkasessa toimii moitteetta..

Ja tuo vikavalo syttyy nollauksen jälkeen yleensä kun on ajellut esimerkiksi 100km yhtä soittoa maantieajoa. Ei koskaan kaupunkiajossa..

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

ViestiKirjoittaja Arsaa » 17.1.2013 18:10

Mulla oli sama vika kun _Antsa_ :lla. teki viime talvena ja viime kesänäki tuota nyt vaihdoin turbon kun oli paskana vanha niin hävis ongelmat

_Antsa_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 16.1.2013 18:35

ViestiKirjoittaja _Antsa_ » 17.1.2013 18:15

Tekikö joka kerta tuota kun laitoit auton käyntiin? Tiedätkö tarkemmin mikä siinä turbossa oli? vikakoodeja?

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

ViestiKirjoittaja Arsaa » 18.1.2013 14:49

Ei aina, mutta aika useasti. Turbossa oli liian suuri päittäisvälys ja pakopesä halki. Ei tullut mitään vikakoodeja.

paye
-
Viestit: 140
Liittynyt: 15.11.2005 18:47

ViestiKirjoittaja paye » 21.1.2013 0:10

Ei ole hetkeen oikutellut ajon aikana, mutta nyt alkoi uusi vika. 3 kertaa satunnaisesti lähtenyt huonosti käyntiin. Starttaa hyvin, käy köhien muutaman sekunnin ja sammuu. Kaaua hetken kun antaa niin alkaa pysymään tyhjäkäynnillä. Tämä ilmennyt vain koneennollessa kylmä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa