Audi A4 1.8T -01 täristää tyhjäkäynnillä
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A4 1.8T -01 täristää tyhjäkäynnillä
Tommosta oiretta havaittavissa Audissa. Eli lievä, "dieselmäinen" :-) tärinä tyhjäkäynnillä. Ei normaalia varmastikkaan tuolle koneelle. Aivan kun tyhjäkäynti olisi aavistuksen liian alhaalla, mutta ei ole. Mistä voisi johtua, kellään ajatuksia?
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
päivitetääs vielä tätä, jos vaikka tulis jollekin ideaa..
Tuli vaihdettua kaikki puolat, kun rupes kunnon kiihdytyksissä/vedätyksessä rykimään. Se vika korjaantui puolilla, mutta tyhjäkäynnin täristämiseen ei mitään vaikutusta. Kone tärisee huomattavasti tyhjäkäynnillä, kierrosten nosto noin 1000rpm tietämille poistaa tärinän.
Ja oli kone lämmin tai kylmä sillä ei tunnu vaikutusta olevan.
Pieni, mutta ärsyttävä ominaisuus muuten mukavassa autossa.
Moottorin tukikumeja en ole vielä tutkinut, mutta kone kyllä kaasuttelussa tuntuu liikkuvan sivuttaissuunnassa aika paljon, tosin on vaikea sanoa liikkuuko liikaa..
imuvuodot, N75, egr, maf ..?? Siinä varmaan lista mitä tarvisi ruveta käymään läpi.
1. MAF:in nyppäsin just irti ja tyhjäkäynti huononi entisestään, että eipä kait se vika siinä ole ainakaan.
Tuli vaihdettua kaikki puolat, kun rupes kunnon kiihdytyksissä/vedätyksessä rykimään. Se vika korjaantui puolilla, mutta tyhjäkäynnin täristämiseen ei mitään vaikutusta. Kone tärisee huomattavasti tyhjäkäynnillä, kierrosten nosto noin 1000rpm tietämille poistaa tärinän.
Ja oli kone lämmin tai kylmä sillä ei tunnu vaikutusta olevan.
Pieni, mutta ärsyttävä ominaisuus muuten mukavassa autossa.
Moottorin tukikumeja en ole vielä tutkinut, mutta kone kyllä kaasuttelussa tuntuu liikkuvan sivuttaissuunnassa aika paljon, tosin on vaikea sanoa liikkuuko liikaa..
imuvuodot, N75, egr, maf ..?? Siinä varmaan lista mitä tarvisi ruveta käymään läpi.
1. MAF:in nyppäsin just irti ja tyhjäkäynti huononi entisestään, että eipä kait se vika siinä ole ainakaan.
Nostetaan aihetta ylös..
Kulkineeni on Audi a3 sportback -05 2.0 t fsi quattro 136tkm ajettu ja moottori tyyppiä en tähän hätään muista. Ja vakio, ei etes lastua.
Ja vika on nyt pakkasilla ilmaantunu seuraavasti aluksi kylmänä ja nyt lämpivällä autolla tärisee tyhjäkäynillä, pikkusen kaasua niin loppuu. Koko auto tärisee ulkopintoja myöten kun laittaa käden katolle ja istut penkissä niin tuntuu selvästi.
Ajossa ei tärise vaikka kaasu pohjassa vedättää 2 tai 6 vaihteella, mutta joskus tuntusi vaihdejarrulla pikkuvaihteella jurisevan enempi, ei aina.
Vika häviää yleensä kun auto lämpiää ja sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei tärise.
Ei äännä eikä kolise millään lailla, niin olettasin kaksoismassavauhti pyörän olevan kunnossa vai olenko?
Muita vaihtoehtoja mikä vikana?
Vahva tunne että jotahi siitä on särkymässä
Kulkineeni on Audi a3 sportback -05 2.0 t fsi quattro 136tkm ajettu ja moottori tyyppiä en tähän hätään muista. Ja vakio, ei etes lastua.
Ja vika on nyt pakkasilla ilmaantunu seuraavasti aluksi kylmänä ja nyt lämpivällä autolla tärisee tyhjäkäynillä, pikkusen kaasua niin loppuu. Koko auto tärisee ulkopintoja myöten kun laittaa käden katolle ja istut penkissä niin tuntuu selvästi.
Ajossa ei tärise vaikka kaasu pohjassa vedättää 2 tai 6 vaihteella, mutta joskus tuntusi vaihdejarrulla pikkuvaihteella jurisevan enempi, ei aina.
Vika häviää yleensä kun auto lämpiää ja sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei tärise.
Ei äännä eikä kolise millään lailla, niin olettasin kaksoismassavauhti pyörän olevan kunnossa vai olenko?
Muita vaihtoehtoja mikä vikana?
Vahva tunne että jotahi siitä on särkymässä
Ei mulla ainakaan kummassakaan kaksoismassallisessa bensakoneessa (1.8T AGU & 1.8T APX) pitänyt vauhtipyörä minkäänlaista ääntä, vaikka kummassakin se selvästi alkoi ehtoopuolella olemaan.
Tosin nuo ei ravistanut tyhjäkäynnillä, pelkästään ajossa/paikallaan tietyillä kierroksilla. Helpoiten sen huomasi, kun tyhjäkäynnillä nosti kierroksia hiljalleen, niin jollain kohtaa tuntui sellainen todella huomattava värinäpiikki.
Ajossa ei tosiaan huomannut ellei erikseen osannut sitä kuulostella.
Enemmän nuo kaksoismassan ääntelyt tuntuisi olevan dieseleiden ongelmia, niissäkin tuo lotkotus kuuluu vaan joutokäynnillä (joka on huomattavasti bensakoneen joutokäyntiä alhaisempi).
Tosin nuo ei ravistanut tyhjäkäynnillä, pelkästään ajossa/paikallaan tietyillä kierroksilla. Helpoiten sen huomasi, kun tyhjäkäynnillä nosti kierroksia hiljalleen, niin jollain kohtaa tuntui sellainen todella huomattava värinäpiikki.
Ajossa ei tosiaan huomannut ellei erikseen osannut sitä kuulostella.
Enemmän nuo kaksoismassan ääntelyt tuntuisi olevan dieseleiden ongelmia, niissäkin tuo lotkotus kuuluu vaan joutokäynnillä (joka on huomattavasti bensakoneen joutokäyntiä alhaisempi).
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa