Vento ja käyntiinlähtö...
Valvoja: ffp jäsenet
Vento ja käyntiinlähtö...
-97 Vento 2.0 AGG-moottori ja nyt kylmien säiden myötä tullut mielenkiintoinen ominaisuus. Jos auto on lohkolämppärissä pari tuntia ennen starttia niin saa sahata moneen kertaan että lähtee käyntiin, lopulta lähtee ja pysyy käynnissä ok. Jos kylmä kone ilman lohkolämppäriä niin lähtee heti käyntiin. Vikakoodeja ei löydy joten lieneekö ihan ominaisuus?
Kyllä tämä on ihan yleinen ongelma monessakin bensa-vagissa. Kovemmilla pakkasilla kannattaa varautua lämmittämään roikan perässä oikeasti "täysimittainen" aika, ettei ko. ilmiötä esiinny. Näissä kun on monesti lohkolämppärin vastus niin lähellä lämpöanturia, että se lämpenee ennen itse moottoria ja kuten edellä kerrottiinkin, johtaa tähän ecun ymmärtämättömyyteen varsinaisesta moottorin lämpötilasta.
Omassa 2.0 aqy moottorisessa octaviassa samantapaista ongelmaa, mutta erona se ettei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä sen jälkeen kun viimein käynnistyy ja tätä esiintyy vain lämpimällä koneella. Hetken kun kaasuttelee, niin tyhjäkäynti tasaantuu. Olisiko tässäkin takana viallinen lämpötila-anturi ja saako lämpömittari tiedon samalta anturilta, koska se toimii niin kun pitääkin...?
Vikakoodeina tulee et kone käy rikkaalla...
Vikakoodeina tulee et kone käy rikkaalla...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa