Vento ja käyntiinlähtö...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tkp
-
Viestit: 71
Liittynyt: 16.8.2012 15:57

Vento ja käyntiinlähtö...

ViestiKirjoittaja tkp » 3.12.2012 19:07

-97 Vento 2.0 AGG-moottori ja nyt kylmien säiden myötä tullut mielenkiintoinen ominaisuus. Jos auto on lohkolämppärissä pari tuntia ennen starttia niin saa sahata moneen kertaan että lähtee käyntiin, lopulta lähtee ja pysyy käynnissä ok. Jos kylmä kone ilman lohkolämppäriä niin lähtee heti käyntiin. Vikakoodeja ei löydy joten lieneekö ihan ominaisuus?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 3.12.2012 21:26

Ainakin toi mun kakkis tekee moista. Olen järkeillyt että johtuu siitä, että kun on lohkolämppärissä niin se lämmittää lämpötila-anturia sen verran että ecu luulee koneen olevan lämpöisempi kuin oikeasti onkaan -> liian vähän polttoainetta ja pitkä sahaus.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.12.2012 22:37

^ Juuri noin, kohtuu yleinen vaiva ainakin 1.8-2.0 kolmosissa. Anturi vaihtoon, varman päälle pelaava hakee sen marmoritiskiltä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.12.2012 1:44

Kyllä tämä on ihan yleinen ongelma monessakin bensa-vagissa. Kovemmilla pakkasilla kannattaa varautua lämmittämään roikan perässä oikeasti "täysimittainen" aika, ettei ko. ilmiötä esiinny. Näissä kun on monesti lohkolämppärin vastus niin lähellä lämpöanturia, että se lämpenee ennen itse moottoria ja kuten edellä kerrottiinkin, johtaa tähän ecun ymmärtämättömyyteen varsinaisesta moottorin lämpötilasta.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 4.12.2012 3:57

Yleinen ongelma muissakin kuin VAGinoissa. Jännää, että insinöörit ei ole vuosikymmenten kehitystyön tuloksena saaneet tätä hommaa aisoihin.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 4.12.2012 10:16

Autotehtaan insinööriä juurikaan kiinnosta pohjoiseen myytävät autot. Muutamassa prosentissa myytäviä autoja käytetään lohko-/letku-/säteilylämmitintä. Maahantuojaa se jo vähän kiinnostaa, mutta rajalliset mahdollisuudet on heilläkin, koska lämmittimet on jälkiasennusvehkeitä.

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 4.12.2012 10:37

Omassa 2.0 aqy moottorisessa octaviassa samantapaista ongelmaa, mutta erona se ettei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä sen jälkeen kun viimein käynnistyy ja tätä esiintyy vain lämpimällä koneella. Hetken kun kaasuttelee, niin tyhjäkäynti tasaantuu. Olisiko tässäkin takana viallinen lämpötila-anturi ja saako lämpömittari tiedon samalta anturilta, koska se toimii niin kun pitääkin...?

Vikakoodeina tulee et kone käy rikkaalla...

tkp
-
Viestit: 71
Liittynyt: 16.8.2012 15:57

ViestiKirjoittaja tkp » 4.12.2012 12:50

Kovemmilla pakkasilla kannattaa varautua lämmittämään roikan perässä oikeasti "täysimittainen" aika, ettei ko. ilmiötä esiinny


Talonyhtiön tolpassa on kahden tunnin ajastin joten täytynee vaan elää "ominaisuuden" kanssa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa