2.0T FSI termostaatti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
2.0T FSI termostaatti
Otin tuon Saksasta tuodun GTI Golffin käyttöön ja nyt kun lämpötila on laskenut tuonne -10C:hen, ei auto nosta lämpöjä enää sinne 90C mittarilukemaan. Laitoin ensiavuksi pahvia syylärin eteen mikä auttoikin ongelmaan. Kun ulkolämpötila oli hieman nollan alapuolella ei kyseistä ongelmaa esiintynyt.
Onko Saksassa käytössä erilainen termostaatti kuin Suomessa vai onko tuo termostaatti nyt hajalla? Auto on pyörinyt Berliinissä ja sinne myös alunperin myyty ja voisi kuvitella että tuollakin on välillä enemmän kuin -5C pakkasta.
Onko Saksassa käytössä erilainen termostaatti kuin Suomessa vai onko tuo termostaatti nyt hajalla? Auto on pyörinyt Berliinissä ja sinne myös alunperin myyty ja voisi kuvitella että tuollakin on välillä enemmän kuin -5C pakkasta.
Jos nyt kyse pelkästään TFSI koneesta, niin kyllä toi meillä pitkittäiskoneisessa ainakin lämmöt nousee ihan hyvin vaikka -20. Ja siis normaaliajossa ilman pienellä vaihteella ajamista kun multitronicci pitää kierrokset kokoajan alle 2000. Ei kestä mitenkään 'poikkeuksellisen' kauan, että olisin mitään huomiota kiinnittänyt. Tietenkin tuo on peruskone eli välijäähykin on pieni ja piilossa, auto raskaampi jne.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Termostaatti sijaitsee jakopään puoleisessa päädyssä imusarjan alla lähes huoltoystävällisessä paikassa: kompura ja laturi pois, kiinnikkeitä, kannakkeita, putkia, letkuja, johtoja ja imusarja irti. Ja varaosana tietysti myydään koko kotelo noin 70e hintaan. Näin siis ocu II 2.0FSI:ssä, turbollisessa versiossa ja eri kopassa siellä voi toki olla muutakin sälpettä tiellä...
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Vanha threadi mutta "ongelma" jatkuu edelleen. Tähän mennessä vaihdettu termostaatti sekä vesipumppu jakopäähihnan vaihdon yhteydessä.
Tietääkö kukaan enemmän tuosta 2.0TFSI:n vesikierrosta? Mitä tapahtuu kun veden lämpö saavuttaa 67 astetta? Tuohon asti nimittäin lämmöt nousee suht nopeasti mutta sen jälkeen ei tapahdu enää mitään.
Tietääkö kukaan enemmän tuosta 2.0TFSI:n vesikierrosta? Mitä tapahtuu kun veden lämpö saavuttaa 67 astetta? Tuohon asti nimittäin lämmöt nousee suht nopeasti mutta sen jälkeen ei tapahdu enää mitään.
Moottorin itseopiskelumanuaalista löytyy kaavio jäähdytysjärjestelmästä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa