passat 1.8t -02 kytkin luistaa
Valvoja: ffp jäsenet
passat 1.8t -02 kytkin luistaa
yritin haulla löytää jotain juttuja aiheesta kohtalaisella menestyksellä mutta ajattelin kysyä viellä asiaa. Elikkä passatin kytkin rupeaa 5 vaihteella luistaa ku polkasee niin millaista pakettia kannattais alkaa hommata? katselin jotain valmiita paketteja missä olis vauhtis ja kytkimen romut, mut aika kalliita paketteja. olisko kellään tietoa mistä sais edullisesti kytkimen ja vauhtipyörän ku jos oikein olen ymmärtän niin sen tohon joutuu vaihtamaa jos parempaa kytkintä haluaa. käykö minkään muun mallin vauhtipyörä ja kannattaako edes ostaa esim purkaamolta??
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Kuten olen aiemminkin todennut 228mm 1.9TDi:n kytkin sopii suoraan (moottorikoodi awx). Näin ainakin audin BFB moottorissa, mutta tuskin ongelmia tulee minkään muunkaan pitkittäisen 1.8Tn kanssa. Ohjehinta fixuksella n300€ mutta varmasti saa tingattua alemmaksi. Tämä on ilmeisesti jäykemmällä asennelmalla kuin vakio 1.8T ja omasta mielestä on miellyttävä käyttää.
Vauhtipyörää ei joudu vaihtamaan jos haluaa pitävämmän kytkimen, jollei aio virittää pidemmälle. Yleensä kytkin vaihdetaan, jotta voitaisiin nostaa lisää vääntöä ja tällöin 2 massa vauhtipyörä alkaa pohjaamaan. Mutta jos kaivataan vain pitävempää kytkintä, eikä nykyisillä väännöillä vp täristä, en näe syytä, miksi pitäisi vp vaihtaa.
Jos virittää aikoo, niin speed-autoteileltä kiinteällä vp:llä varustettu sarja maksaa 745€ ja kestää n.500nm. Löytyy sivuilta A4sen viritysosista.
Vauhtipyörää ei joudu vaihtamaan jos haluaa pitävämmän kytkimen, jollei aio virittää pidemmälle. Yleensä kytkin vaihdetaan, jotta voitaisiin nostaa lisää vääntöä ja tällöin 2 massa vauhtipyörä alkaa pohjaamaan. Mutta jos kaivataan vain pitävempää kytkintä, eikä nykyisillä väännöillä vp täristä, en näe syytä, miksi pitäisi vp vaihtaa.
Jos virittää aikoo, niin speed-autoteileltä kiinteällä vp:llä varustettu sarja maksaa 745€ ja kestää n.500nm. Löytyy sivuilta A4sen viritysosista.
auto ei ole ollut minulla kauaa kun ostin sen niin ei tullut koe ajolla poleteltua ja nyt vasta huomasin että 5 vaihteella kiihdyttäessä luistaa ei niinkään muuten. ostin auton liikkeestä eikä niillä ollu tietoa onko auto lastutettu. vetoja tuntuis olevan sen verran että ei kyllä ihan vakio ole. Miten jos tarkoitus olisi joskus vähän laittaa lisää tehoa n. 220-250 nii miten toi kiisselin kytkin pelaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa