Eli miten vaikea projekti on otsikon mukainen toimenpide? Ei ole peukalo keskellä kämmentä, mutta en ole kyllä nähnyt yhtään livenä, vaikka taitaa olla varsin yleinen vaihtoehto..?
Lyhyesti: mitä kaikkea joutuu vaihtamaan, vai pitäisikö kysyä niinpäin että mitä ei tarvitse vaihtaa? (miten käy koneen kiinnitykset, vaihdelaatikko, ecu ja sähköt jne.) Sorry vaivannäöstä, mutta olen tympääntynyt tuohon G:hen, joka alkaa ehken "valmistella" viimeisiään ja sitäpaitsi tosta tavan turbokoneesta sais helpommin lisää tehoja, eikö totta? Kiitos kaikille vaivannnäöstä!
G60:n tilalle 1.8T 20V?
Valvoja: ffp jäsenet
Projektin vaikeus riippuu tekijästä, jos on sormi suussa ja toinen perseessä ja jos niitä vielä keskenään vaihtelee välillä niin ei varmaankaa kannata aloittaa kyseistä projektia...Mutta niin, onhan niitä tehty nuita swappeja maailmalla ja varmaankin suomessakin, nettiautosta löytyy yksi corrado 20vt tekniikalla myynnistä ja pajalle.com on myös jonkunlainen kertomus kyseisestä projektista. G60:N PG lohkohan on peruslohko josta pitäs käydä kiinnikkeet yms. ja minun tietojen mukaan koneen paikoilleen laitto on melkolailla plug&play homma mutta itseänikin kiinnostaa juuri tuo vaihdelaatikko että meneekö corron oma paikoilleen jne. Sähköt tässä on se isoin työ koska ilmeisesti piuhojen päitä jää toistakymmentä mitkä pitää koittaa johonkin liittää ja tässä ei taida päteä etes se että laittaa väri->väriin ja loput saman ruuvin alle..Helpoinhan tässäkin olisi lähettää johto sinne Qpeng tms. firmaan jossa ne 700€ tekee sulle semmosen johtosarjan joka passaa suoraan, lisäksi joudut ajoneston takla käyttään luovuttaja auton omaa mittaristoa tai IMMO2 purkkia joka löyty jostain transporterista tai polosesta. Se mitä tehoon tulee niin kyllä siitä 1.8T saa vissiin aika helposti sen 300hv ja virityspajathan on täynnä valmiita kittejä joilla saa tehoa niin paljon kun rahaa:)
Itsellä alkamassa juuri kyseinen projekti sillain että kone on hommattu jo ja nyt pitäs armottomasti opiskella kyseisestä hommasta ja ois mukavaa jos tähänkin topickiin vastauksia jo swapin tehneiltä tyypeiltä niin ei tarvis minunkaan puhua puuta heinää:-)
Itsellä alkamassa juuri kyseinen projekti sillain että kone on hommattu jo ja nyt pitäs armottomasti opiskella kyseisestä hommasta ja ois mukavaa jos tähänkin topickiin vastauksia jo swapin tehneiltä tyypeiltä niin ei tarvis minunkaan puhua puuta heinää:-)
No onhan tuolla projekti osastolla kolme projektia, jossa tätä toteutetaan. Mun, Pheo:n ja Lehtilä:n
E: laitonkin tästä privana jo, mutta esim mulla olis yks GTi golffista irrotettu ja rempattu AGU moottori. (käy suoraan vanhoihin moottori kannakkeisiin) 225hv TT:n k04 turbo pakosarjoineen ja suuttimet. Yks audi a4 motronic. Eli perus lastutuksella 280hv. Kestää loota noi voimat ja pelkällä kytkin levyn vaihdolla selviää, koska vääntö ei nouse paljoa yli 400nm.
Tollasella bolt-on paketilla lähtisin liikkeelle ja tutustuisin turbotekniikkaan. Tosta voi sitten jalostaa lisää, jossa taivas on rajana.
E: laitonkin tästä privana jo, mutta esim mulla olis yks GTi golffista irrotettu ja rempattu AGU moottori. (käy suoraan vanhoihin moottori kannakkeisiin) 225hv TT:n k04 turbo pakosarjoineen ja suuttimet. Yks audi a4 motronic. Eli perus lastutuksella 280hv. Kestää loota noi voimat ja pelkällä kytkin levyn vaihdolla selviää, koska vääntö ei nouse paljoa yli 400nm.
Tollasella bolt-on paketilla lähtisin liikkeelle ja tutustuisin turbotekniikkaan. Tosta voi sitten jalostaa lisää, jossa taivas on rajana.
Esim tässä projektissa on käsitelty 1.8t sähköjen sovitus vanhempaan koppaan
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=109520
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=109520
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”