Golffissa tyhjäkäynti pysyy käytännössä koko ajan n. 1000rpm.
Viime aikoina on tullut sellaista ilmiötä, että kun moottori on kylmä/puolilämmin ja nostaa jalan kaasulta niin kierrokset jää joksikin aikaa 1500-2000 rpm ennenkuin putoaa siihen 1000rpm.
Tyhjäkäynti ei vaeltele, käy tasaisesti
On kokeiltu vaihtaa tyhjäkäyntimoottori, lämpötila-anturi.
olen etsinyt imuvuotoa ruiskun alta kumilaipasta ja jarrutehostimen alipaineletkusta, ei löytynyt.
moottori on 1.8 66kw ADZ
Olisko hyviä ideota vianetsintään (en viitsisi viedä tonnin autoa korjaamolle, vaikka auton käyttöarvo onkin moninkertainen :)
Golf III korkea tyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
Kokeile putsata kaasuläpän asentotunnistin, omassa tuo aiheutti kovilla pakkasilla kylmä 2500-3500 tyhjäkäyntikierrokset, kun lämpesi tippui yllättäen normaaliksi. Oli hyvät lämmitys kierrokset kun pakkasta oli -30.
Putsasin kyllä samalla tyhjäkäynti säätimen, niin ei voi varmaksi sanoa kumpi se vian aiheuttaja sitten oli.
Putsasin kyllä samalla tyhjäkäynti säätimen, niin ei voi varmaksi sanoa kumpi se vian aiheuttaja sitten oli.
.
Jos kerta tyhjäkäytimoottori jonka kokeilit on ollut toimiva niin moottorin sähköjohtoja kannattaa heilutella kun auto on käynnissä, lähinnnä sieltä ruskusta tulevia johtoja Omassa 1,8i ADZ VM96 variant golffissa lopulliseksi syyksi paljastui vialliset moottorin sähköjohdot Puola,virranjakaja, ruisku, alipaineletkut vaihdoin ei vaikutusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa