Vw passat, AWT, moottorin vaihto+tiptronic öljynvaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Vw passat, AWT, moottorin vaihto+tiptronic öljynvaihto
Ostin jakopäävikaisen vw passatin 1.8T triptronic ja koneen ajattelin vaihtaa. Nykyinen koodi moottorissa on AWT, minkä koodiset mahtavat sopia tilalle? Onko väliä vaikka kone olisi manuaaliaskisesta, eikös vpyörän vaihtamalla sovi kuitenkin? Kiitos etukäteen. Saa tarjota jos löytyy kone sopuhintaan. Sinisalon ei tarvitse tarjota..
Viimeksi muokannut peeki, 16.9.2012 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuolta ainakin löytyy sopivasti: http://vaihtomoottorit.com/node/69
Pitää vaihtaa se kampura. Mutta eipä tuo ole kummonen temppu. Samalla vaihtuu laakeriliuskat jos on tarvis. + putsaantuu öljypohja ja pumpun sihti. Kaikinpuolin kannattavakin projekti jos oot hankkimassa moottoria ulkomailta. Uudet laakerit 75e ja kankien pultit n.7e kpl.
Uudessa moottorissa pitää myös olla egr reijät kannessa. Muuten rauta on samaa vaikka laitat cupran motin sinne...
Uudessa moottorissa pitää myös olla egr reijät kannessa. Muuten rauta on samaa vaikka laitat cupran motin sinne...
Kopioin audifoorumille laittamani tekstin:
passat-02, 1.8t koneella ja askina tiptronic. Tietääkseni myös audissa ja skodassa on samoja koneita.
Onko jotain erikoista kun vaihtaa koneen?
Kannattaako nostaa askeineen päivineen?
Yms käytännön juttuja?
Miten tuo laatikon öljynvaihto, kuinka saa kaikki öljyt laatikosta? Ilmeisesti suodatin menee vaihtoon, entäs muuta? onnistuuko kotikonstein? Nosturi käytettävissä
Kone vaihdetaan koska remmi poikennut ja laatikon öljyt koska niitä ei ole koskaan tietääkseni vaihdettu.
Ja sitten kun se tuleva kone on siinä työn alla niin kuinkas tuon koneen pesemisen kanssa? Sen öljysihdin ajattelin ainakin vaihtaa, jakopään hihna vesipumppu yms.
Miten sen ketjun kiristimen kanssa, kannattako vaihtaa samalla?
Muita huoltotoimenpiteitä samalla kun kone on pöydällä? Ajattelin kuitenkin pitää autoa vähän aikaa ja talvi tulossa niin olisi kiva jos toimisi...
Millä lähtee parhaiten tuo karsta pois öljypohjasta? Voisiko ajatella liuottaa polttoöljyllä tms? Sitten eka käynnistys halvemilla öljyillä, forte perään, käyttää ja tiputtaa öljyt pihalle ja uudet öljyt koneeseen.
Onko joku tehnyt modausta öljypohjaan niin että saisi sihdin vaihdettua ilman koko öljypohjan irrousta. Vähän samantyylinen isompi laippasysteemi kuin kuplavolkkareissa oli aikoinaan
passat-02, 1.8t koneella ja askina tiptronic. Tietääkseni myös audissa ja skodassa on samoja koneita.
Onko jotain erikoista kun vaihtaa koneen?
Kannattaako nostaa askeineen päivineen?
Yms käytännön juttuja?
Miten tuo laatikon öljynvaihto, kuinka saa kaikki öljyt laatikosta? Ilmeisesti suodatin menee vaihtoon, entäs muuta? onnistuuko kotikonstein? Nosturi käytettävissä
Kone vaihdetaan koska remmi poikennut ja laatikon öljyt koska niitä ei ole koskaan tietääkseni vaihdettu.
Ja sitten kun se tuleva kone on siinä työn alla niin kuinkas tuon koneen pesemisen kanssa? Sen öljysihdin ajattelin ainakin vaihtaa, jakopään hihna vesipumppu yms.
Miten sen ketjun kiristimen kanssa, kannattako vaihtaa samalla?
Muita huoltotoimenpiteitä samalla kun kone on pöydällä? Ajattelin kuitenkin pitää autoa vähän aikaa ja talvi tulossa niin olisi kiva jos toimisi...
Millä lähtee parhaiten tuo karsta pois öljypohjasta? Voisiko ajatella liuottaa polttoöljyllä tms? Sitten eka käynnistys halvemilla öljyillä, forte perään, käyttää ja tiputtaa öljyt pihalle ja uudet öljyt koneeseen.
Onko joku tehnyt modausta öljypohjaan niin että saisi sihdin vaihdettua ilman koko öljypohjan irrousta. Vähän samantyylinen isompi laippasysteemi kuin kuplavolkkareissa oli aikoinaan
valuta eka lootasta öljyt pois. sit lootan öljypohja irti ja suodatin näkyykin siitä suoraan öljypohjan yläpuolella.
En tiedä onko tos vanhas tiptronic lootassa sama homma ku DSG:ssä. eli kokonais öljytilavuus hipoo kymmentä litraa, mutta öljyn vaihdossa vaihtoon menee vain n. 5,5l. (viisaammat korjatkoon jos muistan väärin) ite vaihtaisin noi lootaöljyt vasta sit kun kone toimii niin pystyy tarkastaan sen oikeen öljymääränkin kunnolla.
En tiedä onko tos vanhas tiptronic lootassa sama homma ku DSG:ssä. eli kokonais öljytilavuus hipoo kymmentä litraa, mutta öljyn vaihdossa vaihtoon menee vain n. 5,5l. (viisaammat korjatkoon jos muistan väärin) ite vaihtaisin noi lootaöljyt vasta sit kun kone toimii niin pystyy tarkastaan sen oikeen öljymääränkin kunnolla.
Tohon sihdin vaihtoon kommentoisin sen verran, että sitä ei normaaliolosuhteissa tarvi koskaan vaihtaa. Longlife ja mineraalikurilla jos ajetaan on tilanne toinen. Sulla sen putsaaminen kannattaa, koska kone on lattialla. Eikä muutenkaan kannata uutta sihtiä ostaa, koska sen vanhan voi liuotella bensalla tms puhtaaks.
Samalla kannattaa uusia jakopään hilut, kun ei ole ylimääräistä romua edessä ja vedet pois koneesta.
Samalla kannattaa uusia jakopään hilut, kun ei ole ylimääräistä romua edessä ja vedet pois koneesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa