2.3 V5 moottorista infoa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kraken
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.8.2012 12:10

2.3 V5 moottorista infoa?

ViestiKirjoittaja Kraken » 2.8.2012 12:30

Möröt kaikille.

Tuli hommattua velipojalle tuollainen 3BG passatti -01 2.3 V5 170hp

Nyt aiheuttaa harmaita hiuksia kun ei mistään löydy tälle tekniikalle korjausopasta? ei ainakaan suomenkielistä. Ilmeisesti aika harvinainen motti suomessa muutenkin?

Nyt pian pitäis vaihtaa öljyt+suodatin, sekä sytytystulpat. Pisti hymyilyttään kun se imusarja nököttää siinä koneen päällä että kuinkahan tuon tarkoitettu tuosta purettavaksi?

Vinkkejä ja linkkejä, räjäytyskuvia yms. saa antaa :) Hakua koitin käyttää mutten onnistunut löytämään mitään. Pitää siis pikkuhiljaa kahlata foorumia läpi..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.8.2012 12:46

Toi on sama mylly kuin IV korisen Golffin yms 24v 2.8 kone, miinus 1 pytty tietysti.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 2.8.2012 14:33

... ja syy miksi tuohon ei löydy suoraan mitään suomeksi on että sitä ei koskaan ollut virallisesti maahantuontiohjelmassa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.8.2012 14:43

Onko IV Golf V5 "GTi" sama mylly?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.8.2012 15:39

On. Tosin näitä on ainakin Golfissa kahta eri versiota. 150 ja 170-heppaiset. Oliko niin, että 150-heppainen on 10V ja 170-heppainen 20V?

|rixu|
-
Viestit: 48
Liittynyt: 19.10.2009 20:03

ViestiKirjoittaja |rixu| » 2.8.2012 17:24

Juurikin näin.
150hp malli on 10V ja 170hp on 20V. Ainakin golffissa on vain kaksi moottorikoodia. 20V malli on AQN ja 10V vissiin AGZ.
Näillä koneilla on muitakin eroja esim. AQN:ssä on jokaisella puolalla oma puola mutta AGZ on yksi puola ja jakaja.

Ja jos haluaa sytytystulpat vaihtaa niin ei tarvitse imusarjaa irrottaa vaan ensin nykäsee puolan irti ja tulppahan luonnollisesti on siellä alla.
Öljynsuodattimen vaihtoon semmonen pikku vinkki että suodattimen kotelo on muovia ja jos käyttää liikaa voimaa niin se saattaa pahimmassa tappauksessa ottaa ihteensä ja haleta.

Osia löytyy ihan hyvin kunhan malttaa kysellä esim. paikallisista liikkeistä/laakkoselta.

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 2.8.2012 20:07

Ja monet osat menee ihan ristiin toisista VAG kulkineista. Ulkomaisilta foorumeilta löytyy enemmän infoa ja dataa.

Kraken
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.8.2012 12:10

ViestiKirjoittaja Kraken » 2.8.2012 20:48

Kiitoksia vastailuista.

Joo öljyt ja suodatin tuli vaihdettua. Sanoin että vie seuraavalla kerralla korjaamolle.
Ei muuten mutta sotkuista hommaa kun se filtterikotelo siellä alhaalla :/ Vaikka avasi sen pienemmän propun ensin ja valutti "enimmät" pois, niin kyllä sieltä roiskahki öljyä ihan kiitettävästi pitkin naamaa ja lattiaa. Se vakaajatanko aika huonossa kohtaa. Sen filtterin kotelon sai parhaiten irti sellaisella "kolmisormella". Koitin ensin avata siitä mutterista, mutta tuntui tosiaan särkyvän jos olis liian rajusti vääntänyt.

Emännän fordissa sama juttu, öljyn vaihdosta ei selviä ilman sotkua..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa