95 E10 Etanoli Bensaa VAG-pohjaisiin vehkeisiin...
Valvoja: ffp jäsenet
No, sitähän tuossa rivienvälissä ilkuttiin, että moniko edes tietää mitä on tankannut, puhumattakaan että olisi mitään mitattua tietoa sekoitussuhteesta.Yritetään vissiin olla näppäriä, mutta vaikka se etanoli on tosiaan polttoainetta, niin voihan silti sen pitoisuutta mitata polttoaineseoksessa?
Mutu menetelmät lyhyellä aikaväleillä on aika huonoja mittareita ja mikäli letkun/pistoolin väri olisi vaihtunut samalla, niin ongelmia olisi varmaan väristä johtuen vielä enemmän.
Pitkällä aikavälillähän nuo mahdolliset etanolinkäytön haitat tulisi ilmetä, ei parilla tankkauksella.
että auto kuluttaa reippaasti enemmän soppaa tuolla e10 kun vanhalla normi 95:lla?
e10bensiini sivulta poimittu seuraavaa:
11. Vaikuttaako E10-bensiini auton polttoaineenkulutukseen?
Jos polttoaineenkulutus mitataan perinteiseen tapaan litroina/100 km, niin odotettavissa on pientä kasvua kulutuksessa. Syynä on se, että etanolin energiasisältö on noin kaksi kolmasosaa bensiinin energiasisällöstä. Näin E10-bensiiniä tarvitaan saman energiamäärän saavuttamiseksi noin 2 % enemmän kuin nykyistä bensiiniä, joka sisältää vain 5 % etanolia. Polttoaineenkulutus ei kuitenkaan käytännössä aivan tarkasti seuraa energiasisällön muutoksia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei ole veneilijöilläkään helppoa.. http://www.talouselama.fi/uutiset/artic ... /-22012011
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Suomen Volkswagen ilmoitti 95e10 ilmoituskampanjan alussa, että e10 käy kaikkii paitsi ensimmäisen sukupolven FSI-moottoreihin.
Joulun alla revittiin yhtäkkiä alavuosirajaksi -92.
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw_new ... db=VW4.nsf
Ilmeisesti Saksassa myytävä e10 on samaa litkua kuin Suomessa. Jännä juttu vain, että Saksan Volkswagenin sivuilta en löydä mitään alavuosirajoitetta e10:lle... http://www.volkswagen.de/de/misc/E10_information.html
Eli onkohan Suomen VW heittänyt hatusta tuon alavuosirajan? Luulisi emoyhtiön Saksassa tietävän sopiiko se e10 letkuille ja tiivisteille vanhemmissa autoissa.
Joulun alla revittiin yhtäkkiä alavuosirajaksi -92.
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw_new ... db=VW4.nsf
Ilmeisesti Saksassa myytävä e10 on samaa litkua kuin Suomessa. Jännä juttu vain, että Saksan Volkswagenin sivuilta en löydä mitään alavuosirajoitetta e10:lle... http://www.volkswagen.de/de/misc/E10_information.html
Eli onkohan Suomen VW heittänyt hatusta tuon alavuosirajan? Luulisi emoyhtiön Saksassa tietävän sopiiko se e10 letkuille ja tiivisteille vanhemmissa autoissa.
Omia kokemuksia 95E10 -bensasta:
Kyseessä ei siis ole VAG, vaan Tojota jossa VVTi moottori (olisko joku säätyvä imuventtiilihässäkkä?) Kulutus muutaman vuoden aikana 5.6l/100km.
Tuossa Helmikuussa alkoi tyhjäkäynti kylmänä (lohkolämmityksen jälkeen) ontumaan.
Samoihin aikoihin alkoi E10 olemaan myynnissä suurimmassa osissa huoltamoita. Viimeisin 95E10 tankkaus oli 8.2l/100km ja tankkausväli ajettiin niin ettei pakkasia juurikaan enää ollut.
1/2 tankillista meni siis viikon ajoilla. Viimeksi ajelin tankin tyhjemmäksi ja pistin tankin täyteen 98:a. Nyt sitten päästelty viikko ja 1/4 tankillista palanut. Nyt on ollut kylmempää kuin viimeisen E10-tankillisen aikana.
Itse kannatan avoimesti kaikkea uutta ja vaihtoehtoista, mutta tuollainen ~2.5l/100km on joko v**tumainen sattuma tai sitten tuolle kiinalaiselle VVTi koneelle maistuu tuo viina samaan tapaan kuin omistajalleenkin, eli mitä enemmän tarjolla sitä enemmän menee...
Tehoissa (tehottomuudessa) ei eroa huomannut ja aivan ehjänä tuo pysyi 95E10:llä
Kyseessä ei siis ole VAG, vaan Tojota jossa VVTi moottori (olisko joku säätyvä imuventtiilihässäkkä?) Kulutus muutaman vuoden aikana 5.6l/100km.
Tuossa Helmikuussa alkoi tyhjäkäynti kylmänä (lohkolämmityksen jälkeen) ontumaan.
Samoihin aikoihin alkoi E10 olemaan myynnissä suurimmassa osissa huoltamoita. Viimeisin 95E10 tankkaus oli 8.2l/100km ja tankkausväli ajettiin niin ettei pakkasia juurikaan enää ollut.
1/2 tankillista meni siis viikon ajoilla. Viimeksi ajelin tankin tyhjemmäksi ja pistin tankin täyteen 98:a. Nyt sitten päästelty viikko ja 1/4 tankillista palanut. Nyt on ollut kylmempää kuin viimeisen E10-tankillisen aikana.
Itse kannatan avoimesti kaikkea uutta ja vaihtoehtoista, mutta tuollainen ~2.5l/100km on joko v**tumainen sattuma tai sitten tuolle kiinalaiselle VVTi koneelle maistuu tuo viina samaan tapaan kuin omistajalleenkin, eli mitä enemmän tarjolla sitä enemmän menee...
Tehoissa (tehottomuudessa) ei eroa huomannut ja aivan ehjänä tuo pysyi 95E10:llä
E10-bensan soveltuvuus
Minäkin ekana syötin 98: ja jopa V-Poweria. Nyt olen tankannut Venäjältä heidän 95:ta ja kaikki toimii kuin "enkeli siivellä". Että eikun vaan kaikki mahdolliset Venäjälle tankkaamaan ja Suomesta veroja paljon pois. Toinen autoni on 2005 TDI Golf ja sama juttu! Olenkin miettinyt miksi Suomi ei vastusta millään tavalla tätä älytöntä verokulttuuria..?! Eihän todellisuudessa ole kyse mistään öljyn hinnan noususta, ainakaan noin paljon!
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
2.8
Itellä just tommonen "blue motion" passatti -98, V6 2.8. ajettu E10:llä 3 vuotta, ei ongelmia.
Re85:llä kokeiltu myös. 50:50 suhteella alkaa tehot olemaan niin vähissä että ei halua säästää enää. Kulutus nousi myös tuolla suhteella aikalailla, kone kävi kyllä ihan normisti. 10 litraa kun lorauttaa tankkiin re:tä niin tuskin huomaakaan.
Re85:llä kokeiltu myös. 50:50 suhteella alkaa tehot olemaan niin vähissä että ei halua säästää enää. Kulutus nousi myös tuolla suhteella aikalailla, kone kävi kyllä ihan normisti. 10 litraa kun lorauttaa tankkiin re:tä niin tuskin huomaakaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa