Elikkäs passattini vm 03 parilitrasella bensakoneella alko tossa käymään huonosti kesken ajon.
Todennäköisesti vaan kolmella pytyllä ja vilkuttamaan keltasta ilmeisesti moottorinojaus valoa.
Kotona sitten aloin puolaa ja tulppaa tutkimaan ja huomasin ettei yksi puola/tulpanhattu ollut aivan pohjassa.
Otin sen pois ja sen alla tulppakin oli löysällä ja tulpanreiässä oli hieman öljyä kiristin tulpan ja pistin puolan/tulpanhatun kunnolla paikalleen mutta ongelma ei loppunut.
Mistä ihmeestä tässä voi olla kyse? vikakooditkin otin ja tälläisen läjän se antoi
16688
17833
17525
17923
17633
17635
17636
17634
16684
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(ABA_OBD2)#Login
tonne hakukenttään koitin koodeja laittaa ja puolaa käsittääkseni joku herjas mutta nyt olis viisaampien neuvot tarpeen.
Passat 3bg Käyntiongelma Puola vai mikä?
Valvoja: ffp jäsenet
Jos on 2.0 20v (ALT) kone niin todennäköisesti puola pimeenä. Jos vikakoodinlukijasi ei kerro mitään, voit testata missä sylinterissä vika irroittamalla suihkutussuuttimien pistokkeita yksi kerrallaan. Niihin pitäisi päästä helpohkosti käsiksi moottorin suojakannen poistamalla. Vika on siinä sylinterissä minkä suuttimen pistokkeen irroittaminen ei vaikuta käyntiin.
no tossa koitin vaihtaa vähän tulppien paikkaa ja katsoa että olisiko vika ollut vaan siinä kerran oli tulppa löysällä. ja nypein puolia irti tulpan päästä auton käydessä varmistaakseni oikean sylinterin mutta siitä lopputuloksena auto sammui ja käy nyt muutaman sekunnin todella heikosti ja sammuu. lienee huoltoliike oikea vaihtoehto tässä kohtaa.
Joo vika selvisi 3 kpl puolia oli pois pelistä.
Ilmeisesti autoliikkeen suorittaman koneen pesun yhteydessä oli vettä päässyt puoliin koska, olivatten hieman ruosteessakin. Joka varsin hyvin edesauttaa niiden hajoamista.
Mutta, tiedoksi kaikille saman koneen haltioille sain korjaajalta vinkin viedä auton porin käyttöautoon eli merkkiliikkeeseen koska VAG:n kampanja vaihdattaa ainakin tähän passattiin tällä koneella kaikki puolat tehtaan piikkiin koska on puolavikaa ollut enemmänkin. Ja puolissa ei tarvitse sitä vikaa edes vielä olla mutta ne vaihdetaan silti tehtaan laskuun mikäli ovat sitä paskaa mallia.
Tarkistavat kuulemma puolasta numerosarjan jonka mukaan sitten toeteavat onko puola vikaisaa mallia vai ei jos on vaihtaa liike puolat tosiaan tehtaan piikkiin käsittääkseni parannettuun puolamalliin.
Ilmeisesti autoliikkeen suorittaman koneen pesun yhteydessä oli vettä päässyt puoliin koska, olivatten hieman ruosteessakin. Joka varsin hyvin edesauttaa niiden hajoamista.
Mutta, tiedoksi kaikille saman koneen haltioille sain korjaajalta vinkin viedä auton porin käyttöautoon eli merkkiliikkeeseen koska VAG:n kampanja vaihdattaa ainakin tähän passattiin tällä koneella kaikki puolat tehtaan piikkiin koska on puolavikaa ollut enemmänkin. Ja puolissa ei tarvitse sitä vikaa edes vielä olla mutta ne vaihdetaan silti tehtaan laskuun mikäli ovat sitä paskaa mallia.
Tarkistavat kuulemma puolasta numerosarjan jonka mukaan sitten toeteavat onko puola vikaisaa mallia vai ei jos on vaihtaa liike puolat tosiaan tehtaan piikkiin käsittääkseni parannettuun puolamalliin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa