Golf iv 1.8t agu puola vai ilmamassamittari vai mikä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

Golf iv 1.8t agu puola vai ilmamassamittari vai mikä?

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 10.6.2012 12:51

Eli siis nyt on ilmennyt ajoittain vikaa, että ihan kun alkas käymään 3:lla pytyllä, tehot katoaa, tyhjäkäynti alkaa välillä röpeltämään ja auto nykimään. Vika ilmeni alkuksi noin pari viikkoa sitten, kun tyhjä käynnillä alkoi röpötys ja putkesta tuli vähän tummempaa savua. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan toimi taas normaalisti, eikä vika tämän jälkeen heti palannut. Siitä pari päivää tuli sama röpötys ja auto sammui. Toistin saman eli uudestaan käynnistys ja toimi normaalisti. Eilen mielestäni vika paheni ja sammuttaminen ei auttanut, mutta kyllä autolla liikkumaan pääsi, mutta vaivaamaan tottakai jäi ja nyt asialle jotain on tehtävä, onko kyseessä puola vai jokin muu (ilmamassamittari?).

Tulpat juuri vaihdettu, autossa on W-suodatin ja lastu löytyy.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.6.2012 13:08

Sytytyksenvahvistin vaihtoon. Sijaitsee ilmanputsarin kannessa.
Searchilla löytyy tarinaa. Maksaa Motonetissa satkun verran.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 10.6.2012 13:19

oorait, pitää heti huomenna käydä tommonen hakemassa, näköjään muillakin korjaantunu vika sillä! thx! ;)

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 12.6.2012 9:42

kansii kyllä kaiken varalta heittää puolia ristiin niiden pois sulkemiseksi ja kattua mikä pytty on pimeenä. kuiten halvimmillaan satkun maksaa se sytkämoduuli. marmorilla tais olla kolmesatkua jo hintaa.

ja ei montaa minuuuttia mene kun testaa puolat. piuhaa irrottamalla pystyy kokeileen jotta mikä ei iske ja sit sen kans viereinen ristiin ni näkee pysyykö vika samalla pytyllä.

EDIT: ellet jo hakenut. ;D olikin toissapäivänä kirjoitettu jo.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 12.6.2012 18:32

sytkävahvarin hain eilen, mutta tänää töihin ajaessani tuli ongelma uudestaan esille. Normaali 80 ajossa alko yht äkkiä pätkimään ja seuraavasta liittymästä mentyäni pysähdyin valoihin ja auto sammui(lähti kyllä käyntiin heti). Pitää sit alkaa noita puolia seuraavaks roplaan...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.6.2012 18:56

Olisko vikakoodien luku ennen ku alkaa vaihtelee satkun osia enempää?
Nimimerkillä tulpat, puolat ja maffi vaihdettu ja rikkinäinen osa olikin 30e letku joka oli halki. :)
Joskin mun vikakoodit oli laihalla käyntejä satunnaisesti ja muutaman kerran hukkakipinä.
Mutta lukisin silti vikakoodit niin voisi vahingossa vaikka osua oikeaan :)

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 13.6.2012 7:56

maffi vialta vaikuttas haiseeko pakokaasut oudolle ja savuttaako kun vika ilmenee??

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.6.2012 11:02

Joo, ei se kyllä sammu, vaikka joku puola vittuilisikin. Lähinnä puolavian ilmetessä tekee sitä, että satunnaisesti käy kolmella ja ahtojen alla sitten kokoajan kolmella. Nimimerkillä: "3 kertaa puolavika 1.8T:ssä" :D

Mulla teki AGU-koneinen Golffi joskus MAF-viallisena sellaista, että nyhti aika-ajoin niin maan perkuleesti, oli kaasun asento lähes mikä tahansa. Täyskaasulla toimi parhaiten. Välillä katosi vedot koneesta parin sekunninkin ajaksi. Ja saattoi tosiaan sammua liikennevaloihinkin vaikka.
Mutta toisaalta sitten taas kolikon kääntöpuoli oli se, että saattoi toimia useita päiviä täysin moitteetta. Ehkä joku satunnainen nytkähdys/käyntihäiriö. Kunnes sitten rupesi nytkyttelemään ja nyhtämään ihan jatkuvasti ja paloi hermo ja vein vikakoodin lukuun. Ja löytyi tasan se yksi vikakoodi, MAFin signaali.
Uusi MAF vaihto-osana marmoritiskiltä taisi kustantaa tuohon maailman aikaan (6 vuotta sitten) noin 130 euroa.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 14.6.2012 12:15

Joo eli kiitoksia kertomuksista, luulenpa sitten on toi maffi, koska juurikin samanmoisia oireita, että alkaa haisemaan ja pikkusen tupruttaa savua kun alkaa kakomaan. mut pitää vielä vikakoodit käydä lukasemassa tossa slämitillä.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 18.6.2012 13:27

Vikakoodia kävin tänään lukemassa ja tämmöstä tuli...


00561- Mixture adaptation

Eli voisko se sit olla toi maffi? Bsr optiflow kitti ollu 4kk kiinni ja oli suodatin aika öljynen ku paketista otin, joten oisko se sit rikkonut ton?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa