Eli siis nyt on ilmennyt ajoittain vikaa, että ihan kun alkas käymään 3:lla pytyllä, tehot katoaa, tyhjäkäynti alkaa välillä röpeltämään ja auto nykimään. Vika ilmeni alkuksi noin pari viikkoa sitten, kun tyhjä käynnillä alkoi röpötys ja putkesta tuli vähän tummempaa savua. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan toimi taas normaalisti, eikä vika tämän jälkeen heti palannut. Siitä pari päivää tuli sama röpötys ja auto sammui. Toistin saman eli uudestaan käynnistys ja toimi normaalisti. Eilen mielestäni vika paheni ja sammuttaminen ei auttanut, mutta kyllä autolla liikkumaan pääsi, mutta vaivaamaan tottakai jäi ja nyt asialle jotain on tehtävä, onko kyseessä puola vai jokin muu (ilmamassamittari?).
Tulpat juuri vaihdettu, autossa on W-suodatin ja lastu löytyy.
Golf iv 1.8t agu puola vai ilmamassamittari vai mikä?
Valvoja: ffp jäsenet
kansii kyllä kaiken varalta heittää puolia ristiin niiden pois sulkemiseksi ja kattua mikä pytty on pimeenä. kuiten halvimmillaan satkun maksaa se sytkämoduuli. marmorilla tais olla kolmesatkua jo hintaa.
ja ei montaa minuuuttia mene kun testaa puolat. piuhaa irrottamalla pystyy kokeileen jotta mikä ei iske ja sit sen kans viereinen ristiin ni näkee pysyykö vika samalla pytyllä.
EDIT: ellet jo hakenut. ;D olikin toissapäivänä kirjoitettu jo.
ja ei montaa minuuuttia mene kun testaa puolat. piuhaa irrottamalla pystyy kokeileen jotta mikä ei iske ja sit sen kans viereinen ristiin ni näkee pysyykö vika samalla pytyllä.
EDIT: ellet jo hakenut. ;D olikin toissapäivänä kirjoitettu jo.
Olisko vikakoodien luku ennen ku alkaa vaihtelee satkun osia enempää?
Nimimerkillä tulpat, puolat ja maffi vaihdettu ja rikkinäinen osa olikin 30e letku joka oli halki. :)
Joskin mun vikakoodit oli laihalla käyntejä satunnaisesti ja muutaman kerran hukkakipinä.
Mutta lukisin silti vikakoodit niin voisi vahingossa vaikka osua oikeaan :)
Nimimerkillä tulpat, puolat ja maffi vaihdettu ja rikkinäinen osa olikin 30e letku joka oli halki. :)
Joskin mun vikakoodit oli laihalla käyntejä satunnaisesti ja muutaman kerran hukkakipinä.
Mutta lukisin silti vikakoodit niin voisi vahingossa vaikka osua oikeaan :)
Joo, ei se kyllä sammu, vaikka joku puola vittuilisikin. Lähinnä puolavian ilmetessä tekee sitä, että satunnaisesti käy kolmella ja ahtojen alla sitten kokoajan kolmella. Nimimerkillä: "3 kertaa puolavika 1.8T:ssä" :D
Mulla teki AGU-koneinen Golffi joskus MAF-viallisena sellaista, että nyhti aika-ajoin niin maan perkuleesti, oli kaasun asento lähes mikä tahansa. Täyskaasulla toimi parhaiten. Välillä katosi vedot koneesta parin sekunninkin ajaksi. Ja saattoi tosiaan sammua liikennevaloihinkin vaikka.
Mutta toisaalta sitten taas kolikon kääntöpuoli oli se, että saattoi toimia useita päiviä täysin moitteetta. Ehkä joku satunnainen nytkähdys/käyntihäiriö. Kunnes sitten rupesi nytkyttelemään ja nyhtämään ihan jatkuvasti ja paloi hermo ja vein vikakoodin lukuun. Ja löytyi tasan se yksi vikakoodi, MAFin signaali.
Uusi MAF vaihto-osana marmoritiskiltä taisi kustantaa tuohon maailman aikaan (6 vuotta sitten) noin 130 euroa.
Mulla teki AGU-koneinen Golffi joskus MAF-viallisena sellaista, että nyhti aika-ajoin niin maan perkuleesti, oli kaasun asento lähes mikä tahansa. Täyskaasulla toimi parhaiten. Välillä katosi vedot koneesta parin sekunninkin ajaksi. Ja saattoi tosiaan sammua liikennevaloihinkin vaikka.
Mutta toisaalta sitten taas kolikon kääntöpuoli oli se, että saattoi toimia useita päiviä täysin moitteetta. Ehkä joku satunnainen nytkähdys/käyntihäiriö. Kunnes sitten rupesi nytkyttelemään ja nyhtämään ihan jatkuvasti ja paloi hermo ja vein vikakoodin lukuun. Ja löytyi tasan se yksi vikakoodi, MAFin signaali.
Uusi MAF vaihto-osana marmoritiskiltä taisi kustantaa tuohon maailman aikaan (6 vuotta sitten) noin 130 euroa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa