Audi A4 2001 1.8T. vikakoodit: 16795 ja 17536
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A4 2001 1.8T. vikakoodit: 16795 ja 17536
Autos syttyi vikavalo ja koodit oli nuo: 16795 ja 17536. Nollattiin ja pari päivää ajoa samat koodit taas. Nooh..uus maffi kehiin ja valo pysy sammuksissa 7 päivää. TAAS se valo sytty. Auto käy ihan ok ja mitään muita oireita ei ole kuin tuo s"#tanan valo tuos mittaristos. Mikä vit%u siinä on vikana. Missä on sellanen baja joka noista jotain tietää tai jos jollain muulla ollut samaa vikaa niin infoa tulemaan.
Oletan, että kyseessä on seuraava koodi:
16795 - Secondary Air Injection system, Incorrect flow Detected
Tarkista ensin alipaineletkut vuotojen varalta, toinen mahdollisuus on hajonnut toisioilmapumpun venttiili (jolloin pakokaasut pääsee pumpun kautta koko järjestelmään ja kondenssivesi jäädyttää koko systeemin kun tulee pakkasta). Kondenssivesi myös aiheuttaa korroosiota pumpussa, joten jos ongelma jatkuu pidempään, voi myös toi pumppu laueta. Tsekkaa se venttiili (06B 131 101 H tai uudempi K), jos sen sisääntulopuoli on tummunut niin pakokaasua on päässyt järjestelmään.
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean (todennäköisesti intermittent, kun sanoit, ettei ole mitään vaikutusta ajoon).
Mahdollisia ongelmia on tosiaan toi MAF (joka vaihdettu), Lambdat, tulpat, puola(t), aika lailla tossa järjestyksessä.
16795 - Secondary Air Injection system, Incorrect flow Detected
Tarkista ensin alipaineletkut vuotojen varalta, toinen mahdollisuus on hajonnut toisioilmapumpun venttiili (jolloin pakokaasut pääsee pumpun kautta koko järjestelmään ja kondenssivesi jäädyttää koko systeemin kun tulee pakkasta). Kondenssivesi myös aiheuttaa korroosiota pumpussa, joten jos ongelma jatkuu pidempään, voi myös toi pumppu laueta. Tsekkaa se venttiili (06B 131 101 H tai uudempi K), jos sen sisääntulopuoli on tummunut niin pakokaasua on päässyt järjestelmään.
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean (todennäköisesti intermittent, kun sanoit, ettei ole mitään vaikutusta ajoon).
Mahdollisia ongelmia on tosiaan toi MAF (joka vaihdettu), Lambdat, tulpat, puola(t), aika lailla tossa järjestyksessä.
Ei o löytynyt. Auto oli pajalla 2-päivää ja mitään muuta ei löytynyt kuin j-plugi termostaatin kotelon vierestä vuotanut jäähdytin nestettä lohkon kylkee pitkin. Syy siihen ettei vikaa vielä paikallistettu tarkemmin kun vika ei ollut "päällä" eli vikavalo ei palanut.Eiköhän se sieltä ala vielä loistamaan.
Unohtunut mainita että vikavalo on syttynyt aina jo auton moottorin jo ollessa normaalissa lämpötilassaan. Sopis mitä "jimme" meinas tuos aiemmin että toisioilmapumppussa olis vikaa. Menen huomenna kysymään osan hintaa jos sen uusisi .Lisäilma pumppu kuitenkin autos toimii ja ei pidä ylimääräistä ääntä et lähdetään tuosta ja letkujen uudelleen tarkastelusta liikkeelle.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 6.11.2005 11:25
Mulla syttyi vikavalo. Secondary air injection system: Incorrect flow detected. Pumpunhan pitäis käydä kylmäkäynnistyksessä n. minuutin verran, mutta enää siitä ei kuulu sellasta ääntä kuin ennen, plus että silloin kun sen pitäisi toimia, niin haukkailee niin jumalattomasti virtaa tasaisina sykleinä että kaikki valotkin himmenee autossa, kunnes sitten sen minuutin jälkeen lakkaa. Voikohan se pumppu olla paskana / jumissa ja mitähän sen korjauttaminen maksaa ja/tai mistähän sen osan löytäis tuolta pellin alta jos sen ite vaihtais?
Ei kai tämä autoa hajota, jos tuon korjaamista skippaa myöhempään, kuitenkin ennen pakkasia?
Ei kai tämä autoa hajota, jos tuon korjaamista skippaa myöhempään, kuitenkin ennen pakkasia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa