Audi A4 2001 1.8T. vikakoodit: 16795 ja 17536

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

Audi A4 2001 1.8T. vikakoodit: 16795 ja 17536

ViestiKirjoittaja kft100 » 31.12.2009 23:43

Autos syttyi vikavalo ja koodit oli nuo: 16795 ja 17536. Nollattiin ja pari päivää ajoa samat koodit taas. Nooh..uus maffi kehiin ja valo pysy sammuksissa 7 päivää. TAAS se valo sytty. Auto käy ihan ok ja mitään muita oireita ei ole kuin tuo s"#tanan valo tuos mittaristos. Mikä vit%u siinä on vikana. Missä on sellanen baja joka noista jotain tietää tai jos jollain muulla ollut samaa vikaa niin infoa tulemaan.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 1.1.2010 14:42

Oletan, että kyseessä on seuraava koodi:
16795 - Secondary Air Injection system, Incorrect flow Detected

Tarkista ensin alipaineletkut vuotojen varalta, toinen mahdollisuus on hajonnut toisioilmapumpun venttiili (jolloin pakokaasut pääsee pumpun kautta koko järjestelmään ja kondenssivesi jäädyttää koko systeemin kun tulee pakkasta). Kondenssivesi myös aiheuttaa korroosiota pumpussa, joten jos ongelma jatkuu pidempään, voi myös toi pumppu laueta. Tsekkaa se venttiili (06B 131 101 H tai uudempi K), jos sen sisääntulopuoli on tummunut niin pakokaasua on päässyt järjestelmään.

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean (todennäköisesti intermittent, kun sanoit, ettei ole mitään vaikutusta ajoon).

Mahdollisia ongelmia on tosiaan toi MAF (joka vaihdettu), Lambdat, tulpat, puola(t), aika lailla tossa järjestyksessä.

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 1.1.2010 15:00

Sunnuntaina vaihdan venttilikopan tiivisteen ja tulpat. Samalla vois tutkia toisioilmapumpun venttiiliä mutta missäs se on autossa. Onko se tuo "ufo" venttilikopan tulipellin päässä. Olen auton tuore omistaja ja ensimmäinen turbollinen itsellä joten osaset on vielä hakuses pellin alla mulle.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.1.2010 21:09

Se on just se ufo siellä. Tod näk venttiilissä ei oo mitään vikaa, letku vaan murtunut poikki siitä venttiilin päästä.

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 1.1.2010 21:41

Pitää tutkia se..laitan raportin kun on letkut tutkittu.

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 3.1.2010 10:55

toisioilmapumpun venttiili = onko se sama asia kun EGR-venttiili??

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 3.1.2010 13:48

EGR on pakokaasun takaisinkierrätys, eli ei ole sama. Tosin venttiili on vähän saman näköinen molemmissa.

EGR:ää sun autossa ei ole.

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 3.1.2010 19:44

Nyt on tiiviste venttiilikoppaan ja tulpat vaihdettu. Koodit oli TAAS :P0411Lisäilmajärjestelmä, läpäisy liian pieni. P1128 Multiplikatiivinen seoksenkorjaus 1, seos liian laiha. Meinaako tuo seoksenkorjaus 1= eka lambda?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 4.1.2010 0:56

Seosta korjataan vain etummaisen anturin mukaan, joten sun autossa on vain seoksenkorjaus 1 mahdollinen.

TDICombi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.1.2008 14:09

ViestiKirjoittaja TDICombi » 10.1.2010 13:58

Joko on löytynyt syytä tuolle laihalle menneelle seokselle?Koodi 17536.

Itsellä on tuolla toisessa topicissa ollut tuo sama koodi ja tuontuu olevan vian etsintä tällä kertaa aika kinkkistä...

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 11.1.2010 13:53

Ei o löytynyt. Auto oli pajalla 2-päivää ja mitään muuta ei löytynyt kuin j-plugi termostaatin kotelon vierestä vuotanut jäähdytin nestettä lohkon kylkee pitkin. Syy siihen ettei vikaa vielä paikallistettu tarkemmin kun vika ei ollut "päällä" eli vikavalo ei palanut.Eiköhän se sieltä ala vielä loistamaan.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 12.1.2010 17:16

Mulla oli system too lean ja idle rpm too low. Vaihdettiin alipainepumppu tms. Joku 100 euron osa. Sähkärillä meni reilu tunti vian etsimiseen.

kft100
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.12.2009 18:44

ViestiKirjoittaja kft100 » 12.1.2010 21:57

Unohtunut mainita että vikavalo on syttynyt aina jo auton moottorin jo ollessa normaalissa lämpötilassaan. Sopis mitä "jimme" meinas tuos aiemmin että toisioilmapumppussa olis vikaa. Menen huomenna kysymään osan hintaa jos sen uusisi .Lisäilma pumppu kuitenkin autos toimii ja ei pidä ylimääräistä ääntä et lähdetään tuosta ja letkujen uudelleen tarkastelusta liikkeelle.

raitapaita
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.11.2005 11:25

ViestiKirjoittaja raitapaita » 12.7.2011 20:19

Miten tuon toisioilmapumpun venttiilin toiminta tarkastetaan?

Miksu1983
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2005 22:18

ViestiKirjoittaja Miksu1983 » 2.6.2012 12:45

Mulla syttyi vikavalo. Secondary air injection system: Incorrect flow detected. Pumpunhan pitäis käydä kylmäkäynnistyksessä n. minuutin verran, mutta enää siitä ei kuulu sellasta ääntä kuin ennen, plus että silloin kun sen pitäisi toimia, niin haukkailee niin jumalattomasti virtaa tasaisina sykleinä että kaikki valotkin himmenee autossa, kunnes sitten sen minuutin jälkeen lakkaa. Voikohan se pumppu olla paskana / jumissa ja mitähän sen korjauttaminen maksaa ja/tai mistähän sen osan löytäis tuolta pellin alta jos sen ite vaihtais?

Ei kai tämä autoa hajota, jos tuon korjaamista skippaa myöhempään, kuitenkin ennen pakkasia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa