Öljypohjan vaihto AUM
Valvoja: ffp jäsenet
Öljypohjan vaihto AUM
Millanen hommeli olis vaihtaa tuohon AUM koneiseen golffiin tuo öljypohja? Onnistuisko tuo kotikonstein? vai veisko suosiolla korjaamolle? Mitähän nuo siellä siitä haluais?
Ite juuri korjautin oman auton oljypohjan, alumiinihitsari hoitaa homman eikä tarvi ostaa uutta..
Ainut homma tos pohjan irrotuksessa on 4kpl niistä kiinnityspulteista on vahteiston päässä sellasissa koloissa ja hieman vaikeahkot irroittaa, mutta kyllä sinne sopivilla jatkoilla tai pitkällä kuusikoloavaimella pääsee käsiksi. Kaikki pultit saa ihan 10mm avaimella auki tai vastaavasti kuusiokoloavaimella.
Ainut homma tos pohjan irrotuksessa on 4kpl niistä kiinnityspulteista on vahteiston päässä sellasissa koloissa ja hieman vaikeahkot irroittaa, mutta kyllä sinne sopivilla jatkoilla tai pitkällä kuusikoloavaimella pääsee käsiksi. Kaikki pultit saa ihan 10mm avaimella auki tai vastaavasti kuusiokoloavaimella.
Hyvä tietää,itseäni lähinnä arvelutti nuo vaihteistonpuoleiset kiinnitysruuvit että eihän tarvi laatikkoa alkaa irrottaa. =D
Edellinen omistaja oli jollain sikaliimalla korjannut pohjan ja itse kolautin sen kiveen joten alkoi tippaseen vähän öljyä. Jospa sen pystyis hitsauttaa,toki eBaystä katsottuna pohjatkaan valtavan kalliita ole.
Mites,muistanko väärin että nuihin olisi saatavailla "matalempaa" (tai korkeampaa,ihan miten asian käsittää) pohjaa jolloin maavara kasvaisi?
Edellinen omistaja oli jollain sikaliimalla korjannut pohjan ja itse kolautin sen kiveen joten alkoi tippaseen vähän öljyä. Jospa sen pystyis hitsauttaa,toki eBaystä katsottuna pohjatkaan valtavan kalliita ole.
Mites,muistanko väärin että nuihin olisi saatavailla "matalempaa" (tai korkeampaa,ihan miten asian käsittää) pohjaa jolloin maavara kasvaisi?
En tiedä matalammasta, mutta ainakin peltisellä pohjaosalla varustettua saa.
-> http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol ... an/ES4369/
Kestäähän tuo ainakin raapimista ja mietoja kosketuksia paremmin, kuin aluvalupohja.
Edittiä: Niin, tosiaan tossa peltipohjallisessa ei ole öljyn tasopinnan anturipaikkaa. Eli jos autosi on sellaisella varustettu, niin tuon voi varmaankin unohtaa...
-> http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol ... an/ES4369/
Kestäähän tuo ainakin raapimista ja mietoja kosketuksia paremmin, kuin aluvalupohja.
Edittiä: Niin, tosiaan tossa peltipohjallisessa ei ole öljyn tasopinnan anturipaikkaa. Eli jos autosi on sellaisella varustettu, niin tuon voi varmaankin unohtaa...
Onnistuskohan tuo jollain sepällä vääntää öljypohjan päälle sellainen "kuori" jonka laittas noiden pohjan kiinnistysruuvien alle kiinni. Liekkö suojaako kummemmin ja madaltaa tietenkin hivenen lisää.
EDIT:Tuohon Slamitin hintaan vaihtaa jo useamman pohjankin mutta tuo toinen voisi olla ihan mielenkiintoinen.
EDIT:Tuohon Slamitin hintaan vaihtaa jo useamman pohjankin mutta tuo toinen voisi olla ihan mielenkiintoinen.
Viimeksi muokannut Sebastian, 12.5.2012 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varmaan järkevämpi "kuori" on tämä -> http://www.slamit.net/product/4777/tera ... ia-ja-leon
Tai sitten edullisempi versio vaikka tästä -> http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/pohja ... volkswagen
eBaysta löytyy varmasti kans jotain kivaa, nyt en jaksa etsiä.
Tai sitten edullisempi versio vaikka tästä -> http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/pohja ... volkswagen
eBaysta löytyy varmasti kans jotain kivaa, nyt en jaksa etsiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa