Moi! Uusi Volkkarin omistaja esittäytyy.
Muutaman kuukauden käytön jälkeen ilmestyi seuraava homma:
Auto käynnistyy mainiosti kertalaakista kun auto on kylmä. Ongelma on kuitenkin se, että vähän lämmettyään välillä viileähkö -> lämmin ei kuitenkaan toimi kunnolla vaan joka lähdössä meinaa tukehtua/sammua. Jos painaa kaasua normaalisti tai reippaasti niin joka ikinen kerta meinaa sammua. Jos äärettömän varovaisesti painaa ja nostaa kierroksia korkeammalla niin lähtee liikenteeseen. Jos sammuu, ei lähde helpolla enää käyntiin jos ollenkaan. Saa ihan selvästi liikaa soppaa. Kylmettyään taas käynnistyy kun jaksaa startata pitempään ja bensa haisee. Lämmettyään auto toimii ihan mainiosti.
a) Lämpötila-anturi?
- voiko olla tämä vaikka näyttäisi lämpömittarin viisari nousevan ihan normaalisti (eihän se tosin kerro mitä tulkitsee viileällä koneellä.)
b) joku muu, mikä?
Auto on Passat vm. 2000 1.6 (ARM-koneella tietääkseni).
Iso kiitos etukäteen kaikista vinkeistä!
Passat 1.6 ei toimi viileänä
Valvoja: ffp jäsenet
- voiko olla tämä vaikka näyttäisi lämpömittarin viisari nousevan ihan normaalisti (eihän se tosin kerro mitä tulkitsee viileällä koneellä.)
Mikä on "normaalisti"?
Omasta V6:sta kun meni viimevuonna anturi vaihtoon, niin mittari nousi nätisti sinne keskelle, mutta jo parin-kolmen kilometrin ajon jälkeen. Pitkällä ajolla se ei tupannut pysyä tasan keskellä, vaan putosi hieman alle.
Kun anturi vaihdettiin niin kestää isolla bensakrematoriolla nousta näilläkin keleillä yli puolet kauemmin, eikä enää putoa yhtään misään vaiheessa.
Niin, sanopas se. Kieltämättä ei tuossa nyt kauhean kauaa mene että sinne keskikohdille nousee, mutta verrokkina olevat omat japsikiesit nousee suurinpiirtein samassa ajassa. Mikä sitten on normaalia volkkarille?
Aamulla työmatkalla (11 km) jökötti aika nätisti keskellä lähes koko matkan. Ongelmaksi lähinnä muodostuu nuo lasten päivähoitoon viennit aamulla - kaksi 500m pyrähdystä joiden molempien jälkeen nuo ongelmat vaivaavat. Eilen jäi toiseen pihaan eikä lähtenyt enää käyntiin. Illalla sitten kylmänä pidemmän starttauksen jälkeen taas köhien liikenteeseen.
Aamulla työmatkalla (11 km) jökötti aika nätisti keskellä lähes koko matkan. Ongelmaksi lähinnä muodostuu nuo lasten päivähoitoon viennit aamulla - kaksi 500m pyrähdystä joiden molempien jälkeen nuo ongelmat vaivaavat. Eilen jäi toiseen pihaan eikä lähtenyt enää käyntiin. Illalla sitten kylmänä pidemmän starttauksen jälkeen taas köhien liikenteeseen.
Nonniin. Anturi vaihdettu ja parin päivän jälkeen näyttääkin paremmalta eikä ole meinannut sammua enää. Heti vaihdon jälkeen ei vielä toiminut kunnolla mutta nyt toimii? Kai se silti siitä oli kiinni koska nyt oireet ovat kadonneet. Jännää toi Pasaatin elektroniikka.
Huom. Aiemmin tosiaan mittari pomppasi todella nopeasti 90 kohdalle ja jämähti siihen, nyt anturin vaihdon jälkeen kestää selvästi pidempään että lämmöt nousee keskivaiheille.
Huom. Aiemmin tosiaan mittari pomppasi todella nopeasti 90 kohdalle ja jämähti siihen, nyt anturin vaihdon jälkeen kestää selvästi pidempään että lämmöt nousee keskivaiheille.
AKL koneista Golffia vaivaa saman suuntainen vika. Kylmä kone on varsin nuhainen ja jos kone sammuu, niin se ei meinaa käinnistyä muuten kuin hetken odottelun jälkeen.
Mikähän tällaista voisi aiheuttaa?
Tämä kone on tosiaan ARM, mutta oireet kuulostaa tosiaan ihan samalta ja kokeilisin ihan samaa myös ensin, koska osa on kuitenkin niin halpa ja helppo vaihtaa.
Ohikommenttina vielä, että erään Audi-tutun kanssa juttelin tuossa myös ja kuulemma jokaiseen kolmeen Audiin mitä hällä on ollut niin pitänyt vaihtaa. Yksi näistä vielä hyvinkin tuore pirssi. Erikoista minusta (siis se, että näihin ongelmiin ei ole ikinä reagoitu)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa