vento 1.8 -94 kysymys vanteista
Valvoja: ffp jäsenet
vento 1.8 -94 kysymys vanteista
elikkäs olen hommaamassa tollasta ventoa ja myyjän mukaan siinä kuulema kytkin luistaa, poljin pitää nostaa aika ylös että ottaa. eli onko kytkin vaihto kunnossa? vai johtuuko vain jostain säädöstä?
ja mistähän mahtaa löytyä etupuskuriin joku hienomman näköinen alalippa vakion tilalle?
ja mistähän mahtaa löytyä etupuskuriin joku hienomman näköinen alalippa vakion tilalle?
Viimeksi muokannut RoVeR, 2.5.2012 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onhan se pikkusen vaivalloinen, mutta ei ole mitään rakettitiedettä.
Ensikertalaisella sanoisin että kannattaa varata rauhallinen viikonloppu jona aikana kerkeää hengähtämään ja käymään vaikka saunassa kun alkaa peukalonkynnet mustumaan :)
Sit siinä tarvinee ylimääräisen tunkin jolla kannatellaan moottoria ja onhan se kaverikin mukava olla kakkosnelosella ja köydellä vipuamalla laatikkoa kannattelemassa ettei tarvi auton alla selällään maaten sitä naamalleen tiputtaa. Siis laatikko irrotetaan alakautta.
Vetolaipan pultit kannattanee hankkia uudet kun kannat on kumminkin enemmän tai vähemmän pyöreät. Mallin mukaan pitäisi saada samanlaiset asianmukaisesta ruuvikaupasta. Lujuus taisi olla se 11* -vahvuudesta vielä pykälän kovemmat?
Myös kytkinakselin stefa laatikosta kannattanee vaihtaa vaikkei vielä oireilisikaan. On meinaan sama lysti edessä jos/kun se alkaa vuotamaan. Hintakaan ei ole paha.
Kokonaisuutena sanoisin että mukavan työläs ja sopivan (|)-mainen :)
Ensikertalaisella sanoisin että kannattaa varata rauhallinen viikonloppu jona aikana kerkeää hengähtämään ja käymään vaikka saunassa kun alkaa peukalonkynnet mustumaan :)
Sit siinä tarvinee ylimääräisen tunkin jolla kannatellaan moottoria ja onhan se kaverikin mukava olla kakkosnelosella ja köydellä vipuamalla laatikkoa kannattelemassa ettei tarvi auton alla selällään maaten sitä naamalleen tiputtaa. Siis laatikko irrotetaan alakautta.
Vetolaipan pultit kannattanee hankkia uudet kun kannat on kumminkin enemmän tai vähemmän pyöreät. Mallin mukaan pitäisi saada samanlaiset asianmukaisesta ruuvikaupasta. Lujuus taisi olla se 11* -vahvuudesta vielä pykälän kovemmat?
Myös kytkinakselin stefa laatikosta kannattanee vaihtaa vaikkei vielä oireilisikaan. On meinaan sama lysti edessä jos/kun se alkaa vuotamaan. Hintakaan ei ole paha.
Kokonaisuutena sanoisin että mukavan työläs ja sopivan (|)-mainen :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
okei no tuo on se 66kw malli. tos auton vanha myynti ilmotus http://www.nettiauto.com/volkswagen/vento/4704418
jos jollain tietoa kyseisen auton historiasta niin voi tänne kirjotella.
jos jollain tietoa kyseisen auton historiasta niin voi tänne kirjotella.
Keula on yleensä 20-30mm korkeampi pyörännavasta kaareen jotta pyörillä ois enemmän tilaa pyöriä, verrattuna takapäähän. Eli jos siinä on vaikka 40-40 madallus, niin perässä on pienempi matka navasta kaareen verrattuna edestä. Sen takia madallukset joskus onkin esim. 60-40
E: elä ikinä mainihe netissä rälläkkä madalluksesta tai saa kauheen fleimauksen päälle xD
E2: En tiedä mitä vw_golf tarkoitti edellisen postauksensa "Eli ei suinkaan tarkoita, että keula olis korkeampi kuin perä." mutta siis "etu 340mm taka 310mm" tarkoittaa että matka navasta kaareen on edessä 30mm korkeampi. Eli se on tavallaan korkeampi kun takaosa. Riippuen kahtooko kukin mataluuden juurikin tästä *matka navasta kaareen* vai esim matka puskurin alaosasta maahan.
E: elä ikinä mainihe netissä rälläkkä madalluksesta tai saa kauheen fleimauksen päälle xD
E2: En tiedä mitä vw_golf tarkoitti edellisen postauksensa "Eli ei suinkaan tarkoita, että keula olis korkeampi kuin perä." mutta siis "etu 340mm taka 310mm" tarkoittaa että matka navasta kaareen on edessä 30mm korkeampi. Eli se on tavallaan korkeampi kun takaosa. Riippuen kahtooko kukin mataluuden juurikin tästä *matka navasta kaareen* vai esim matka puskurin alaosasta maahan.
E2: En tiedä mitä vw_golf tarkoitti edellisen postauksensa "Eli ei suinkaan tarkoita, että keula olis korkeampi kuin perä." mutta siis "etu 340mm taka 310mm" tarkoittaa että matka navasta kaareen on edessä 30mm korkeampi. Eli se on tavallaan korkeampi kun takaosa. Riippuen kahtooko kukin mataluuden juurikin tästä *matka navasta kaareen* vai esim matka puskurin alaosasta maahan.
No tuota minä tässä ajoin takaa, mut en oikein tienny et kui sen asian ois muotoillu ymmärrettävään muotoon
no 1 tai 2 cm kaaren yli. renkaiks suunnitellu 195/45/15 ainakin taakse eli venyä tarkotus hakea kunnolla mutta siinä suhteessa että kuvio jää kaaren tuntumaan silleen että vakio kaaria ei tarviais levittää. Korkeintaan pokkaus kääntää pois eestä. eli siis tällästä tyyliä : http://minunauto.com/auto/27725 mutta etu vanteet vähän kapeemmiks.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa