IV GTI AUM Nokka-akselin asentotunnistinvika - KORJATTU

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

IV GTI AUM Nokka-akselin asentotunnistinvika - KORJATTU

ViestiKirjoittaja Woo » 21.4.2012 14:07

IV GTI AUM 1.8T20V

16727 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0343 - 35-00 - Signal too High

Ei meinaa käynnistyä, käynnistyttyään käy sievästi ja tuntuu olevan tehot tallella.
Jakoremmi ehjä, jakoremminvaihdon jälkeen ajettu noin 70tkm. Vika tuli akunvaihdon jälkeen, tuskin sillä mitään merkitystä, jos ei johtosarja ole saanut kipeää mekaanisesti. Kulkeeko piuhat edes akkutelineen läheltä?

Irroitin liittimen asentotunnistimelta, kolminapainen liitin, mittasin yleismittarilla niin maa, akkujännite ja 5V jännite löytyy liittimestä kun autossa virrat päällä. Poistin vikakoodit, Käynnistin liitin irti, tulee sama vikakoodi uudestaan.

Piuhat rikki vai anturi rikki?
Viimeksi muokannut Woo, 24.4.2012 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 24.4.2012 15:37

Yksinpuhelua, mutta korjaantui uudella anturilla, marmorilta reiluun 160€ hintaan sai uuden.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.4.2012 15:44

Onko osanumeroa laittaa jos joku vaikak joskus tarvii.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 24.4.2012 20:07

Osanumero nokka-akselin asentotunnistimelle on 058 905 161 B, Hall-anturi, saksankielellä "Phasengeber". Ja koneena siis AUM 1.8T20V vuodelta -02.

Löytyy jakopäästä konetta, imusarjan puolelta imunokka-akselin päästä jakoremmin kotelon sisältä. Sähköliitin näkyy avaamatta jakopään muovikoppaa. Kiinni kahdella 10mm kannalla olevalla pultilla, kiristysmomentti pulteille Haynesin korjausraamatun mukaan 10Nm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa