Passat 3B APT, 18001 / P1593 vikakoodi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

redi
-

Passat 3B APT, 18001 / P1593 vikakoodi

ViestiKirjoittaja redi » 5.4.2012 18:32

Eli kyseessä -99 3B Passat 1.8 20v vapari APT koneella. Aikasemmin ollut vikakoodeja vain että kävis liian laihalla. Tossa yks päivä kun olin sillä liikenteessä niin alkoi temppuilemaan. Sammutin auton halliin ja kun olin lähdössä niin kaasua painamalla sai aikaan hirveen rätinän ja paukkeen.

No paikallistin vian pikaisesti MAFFiin, kun otti piuhan irti niin kesti kaasua ja kuormaa.
Vaihtelin tossa MAFfin, ensin tarvike malliseen, mutta ei toiminut kunnolla, nypytti välillä ja veto hävisi välillä satunnaisesti. Lisäksi käynnistämisen jälkeen saattoi käynti ontua / jopa sammua.

Vikakoodia tökkäs "mass air flow meter -signal too high" tjsp
ja sitten tuo 18001 / P1593 Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance, jota ei pysty poistamaan.

Tänään pistin Boschin MAFin reikään, mutta en ole kerennyt paljon ajamaan. Alustavasti ainakin tuntuis toimivan paremmin, mutta tuo 18001 / P1593 vikakoodi on ja pysyy.

Kaikki suodattimet autoon on vaihdettu ja kaasuläpästä putsattu suurimmat kököt pois ja tehty perussäätö.

Voiko olla ilmamäärämittarin johtosarjassa jotain? Imuvuotoja oon koittanut tutkia jarrusprayn kanssa, mutta ainakaan sillä ei tuntunut olevan vaikutusta. Autodata muistaakseni kehotti kattomaan imuvuodot ja bensansaannin tai ilmamäärämittarin tuon vikakoodin perusteella.

Olisko asiantuntijoilla heittää vinkkiä?

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”